• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Raar spul op koplamp.

Jeffreyvdt

Detailing rookie
1 jun 2014
62
0
Ik heb vandaag een auto gehad die een wazige koplamp had zie foto's.
Nou dacht ik dat op te lossen met Meguiars lens correction kit en heb het meerdere keren herhaald precies volgens de instructies wat bij dat setje werd geleverd.
Maar na nog geen 1 minuut was de koplamp weer helemaal dof en beslagen zoals op de eerste 2 foto's.
Ik weet niet precies wat voor soort bagger troep op de koplampen zat maar het kwam steeds maar terug.
Nu vroeg ik mij af heb ik iets verkeerds gedaan of had ik beter iets anders kunnen proberen als ik daar de middelen voor had en wat zouden jullie met deze situatie doen of te werk gaan.
Graag hoor ik jullie reactie alvast bedankt.

Hoe de koplamp eruit ziet:

Hoe die eruit zou moeten zien als dat zo bleef maar niet dus:
 
dat ziet er gewoon uit of de coating die eropzit rot is
makkelijkst is het glas vervangen bij bmw los te krijgen (mijn neefje zijn e39 had dit ook hij heb nieuwe glazen gemonteerd omdat ie met polijsten enz geen resultaat kreeg)
 
Het zit 100% zeker niet aan de binnenkant? Het zou kunnen dat de lamp van binnen vochtig is, en er condens aan de binnenkant zit, door het schuren/polijsten breng je warmte in de lamp, en verdampt het condensatievocht weer, en als het weer afkoelt komt het weer terug. Dit zou óók je ervaringen kunnen verklaren. Alleen door te checken of het echt niet aan de binnenkant zit, krijg je absolute zekerheid, vanaf een foto is het altijd lastig oordelen.
 
In het aangehaalde topic op Autodetailing.nl is de DAP gebruikt.

Zou je een nog beter en wellicht sneller resultaat kunnen boeken met een andere schuurmachine? Zo ja welke bijvoorbeeld?

Bekijk ik wat filmpjes op youtube en wat foto's via google dan zie ik dat de 'profs' een soortgelijke schuurmachine gebruiken. Iemand een idee welke dat is?
 
vaak word er gebruik gemaakt van of los wetsanding papier met een blokje, of anders met een excenterschuurmachine soort van dap allen dan met een kleinere uitslaande slag.
uit eigen ervaring is het wel raadzaam om na het schuren eerst met de rottery er over heen te gaan voor een beter resultaat en daar na af bouwen met de dap. en tot slot iets van een coating of sealend er over heen te doen voor langere bescherming.
 
Ik vraag me het volgende dan ook af.
Als je een behandeling uitvoerd gaat het even goed en komt daarna terug. Dan kan deze waas toch niet aan de binnenkant zitten, zoals iemand eerder zich afvroeg, Of zie ik nou iets over het hoofd?
 
@johan31, blij sommige zit het ook aan de binnen kant maar meestal is dan je koplamp ook lek waar door je vocht er in krijgt, vaak krijg je dat met aftermarket koplamp huizen
 
Bij deze koplamp was dat het dus ook dat het aan de buitenkant en binnenkant zat.