• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Rainforest rub... dood?

Looney

Detailing addict
10 apr 2012
55
65
Ik heb 3 weken terug onze 2 auto's gepolijst en afgetopt met een laagje RR. Beide gefinished met finale op zwart en een rondje met IPA en een half uur later de DDJ RR.
2 jaar geleden heb ik deze voor het laatst gebruikt. Potje heeft in een niet verwarmde loods in een kast gestaan. De eerste paar dagen is er volop beading en sheeting maar na een aantal dagen wordt dat steeds minder en lijkt ook de glans te verdwijnen. Na een week de auto's gewassen met de aanbevolen verhouding BTBM. Voor, tijdens en hierna leek het haast wel of er geen wax op zat. Bij 1 auto heb ik 2 panelen als vergelijking duurtest gedaan met de NXT 2.0 en dat zit er nog perfect op... De wax is met de hand opgebracht met een monello edgeless foampad en heeft ca. 5-15 minuten gehazed. Zachtjes over de lak gegaan met de korte haren en daarna rustig 'geaaid' met de zachte kant.

Zal de wax soms niet meer goed zijn?

5-15 minuten gecured ? Is dat niet heel erg aan de korte kant ? Heb je ook een swipe test gedaan ?

De Dodo waxen die ik hier heb staan zijn allemaal zeker 4-5 jaar oud en werken nog steeds zoals de eerste dag.
Leeftijd zal niet zozeer het probleem zijn lijkt me.

Mijn ervaring met de DDJ waxen is dat 15 minuten lang zat is. staat overigens ook op de verpakking (dont let it cake on, cure for 5-10 minutes) Ik ga uiteraard wel even een halve motorkap en een half dak opnieuw met de wax behandelen en het een langere tijd laten curen. De swipetest gaf na 5 minuten al een schone lak aan. Ik ben toch bang dat het de wax zelf is, in de loods zal het zeker niet boven het vriespunt blijven in de winter. Dat het in een metalen kast staat zal ook niet meewerken..
Wellicht zal het helpen om de wax een keer goed heet te laten worden in de zon. Zonde van zo'n pot, gelukkig stond een gedeelte gewoon veilig thuis!

De IPA was ruim een kwartier ervoor gebruikt. Dat moet binnen enkele seconden verdampt zijn toch?

Ik ga het vanavond eens testen met een langere cure-tijd en een nieuwe applicator-pad.