• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

rare streeplijne op de lak. NIETS HELPT!!

wwac

Detailing addict
2 feb 2009
48
52
Beste Medeforummers

Mijn vriendin heeft vandaag haar rode fiat punto gekocht. Net (rond 18:30) aan begonnen en ging allemaal lekker.
De auto afgespoeld en eerst met eagle one shampoo gewassen (deze had ik nog 2 bussen staan, ooit gekregen) om de grootste vervuiling weg te halen. Daarna alle kunstof delen en sponningen ingespoten met DASTY en afgespoten. Daarna het geheel nog een keer gewassen met Gold Class Shampoo van Meguiars. Leek allemaal lekker te gaan tot ik de auto ging afdrogen. Heb vanalles erop geprobeerd. (ssr2.5, swirlx, professional polish) niks helpt om de strepen weg te krijgen. Heb ik wat verkeerd gedaan? Het lijkt wel in de lak ''gevreten'' maar dat lijkt me niet logisch.

Het zou toch niet door de dasty komen? Kan toch niet ofwel?

Overigens toen ik de ssr op een CC foampad aanbracht op de lak gaf de lak meteen rood af, er is dus geen blanke laag. Is er een middel om dit weg te krijgen of hebben jullie dit al ooit gezien?
hieronder de foto's.

IMG_0040.jpg



IMG_0039.jpg




IMG_0038.jpg




IMG_0042.jpg




IMG_0041.jpg




alvast bedankt jongens
 
Was dit al voor je met de Dasty aan de slag ging? Misschien is dat de boosdoener. Op lak geef ik toch de voorkeur aan APC.
 
Denk dat het probleem in de dasty zit, maar dat zou ik niet met zekerheid durven te zeggen. Dasty is niet echt een PH neutraal goedje en is er in meerdere varianten. Dus of je hebt een verkeerde variant gebruikt of te lang laten zitten op de lak.

Lijkt mij sterk dat zo'n lakdefect zonder het wassen niet te zien was, maar ik weet natuurlijk niet hoe de lakstaat was voordat je begon.
 
Wat betreft de dasty. Het gaat over de gele variant. Zat nog voor zo'n 1/4 vol en heb hem tot de helft gevuld met water nog. Dus 1:1 dasty/water dus. De staat van de lak was gisteren vrij goed. uiteraard wat swirls maar niet deze lakinperfecties.

Laat het aan de dasty liggen. Wat kan ik hier aan doen?
 
tjonge... :|

waarschijnlijk is de punto met een middel x gepoetst, misschien wel met een rode autopoets....
door het wassen en de dasty is al die troep opgelost en komt deze 'schade' naar boven.

volgens mij kun je met wat polijsten de glans wel weer herstellen maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen
gewoon een testspot maken en aan de slag.

welke producten heb je precies?
 
Ik heb 2 weken terug hetzelfde gehad.
Rode benz in de apc iets te lang laten zitten, en allemaal strepen.
Gewoon gaan polijsten dan komt het waarschijnlijk gewoon weer goed:ja
 
100% zeker de Dasty! Het heeft alle bescherming en voeding verwijderd. Oplossing is om weer te cleanen, voeden en beschermen.
Dit laat weer eens zien wat voor goedje Dasty is 8o En mensen maken hier hun velgen mee schoon...
 
Krijg inderdaad de indruk dat dit gewoon de Dasty is die uitgelopen is op de lak. Snap niet echt dat je Dasty op een autolak laat komen? Een lak zonder vernis erover is volgens mij zowieso al gevoeliger voor dit soort dingen.

PS: Heb je die dame met bruine laarzen en strakke broek in de reflectie op de deur extra voor ons gefotografeerd? :grinning:

PPS: De SSR2.5 heeft ie al geprobeerd Adrie, schijnt niet te helpen. Maybe een keer machinaal proberen??
 
Is die dame met bruine laarzen en strakke broek je vriendin. Ze lijkt wat geirriteerd rond te lopen. Sorry geintje, moet een keer kunnen.

Wel even schrikken als dit het resultaat is van een wasbeurt }:)w . Zoals al eerder aangegeven is het de dasty die de boel flink ontvet heeft. Wees heel voorzichting met agressieve producten (wat dasty blijkbaar is) op een lak zonder blanke lak laag. Succes met het herstel.
 
Het zijn inderdaad sporen van Dasty, ik heb dit laatst ook geconstateerd toen ik rubbers die extreem vuil waren met Dasty gereinigd heb.
Gewoon machinaal met M105 polijsten en alle sporen-lijnen waren weg !:ja

Dat is de reden dat ik Dasty verdun in verschillende sterkte's !

nieuweaanwinsten026.jpg
 
Bedankt voor de tips jongens. Het is nogal beangstigend om zo je lak te zien. Sommige delen slaan ook helemaal dof uit!
Omdat er vrij snel veel rood op m'n foampad ( of zou dit door zoals harold zegt door rode poets komen, is natuurlijk ook nog een optie) kwam heb ik niet lang genoeg "'handmatig gepolijst" waardoor niet alles eruit ging ,maar heb net een testspot gedaan met swirlx en dat ging vrij goed. Niet alles ging er uit maar je ziet zeer zeker vooruitgang. M'n neef heeft een dap maar die was weer net ff weg. Even wachten daarop dus. Ik ga denk ik voor ssr2.5 op wit. En nabehandelen met swirlx op lichtgroen. s ook de enige combinatie die ik heb) Daarmee heb ik op mijn zwarte bmw en de zwarte lexus van m'n vader goede resultaten mee gehaald. (morgen krijg ik de oranje LC pad binnen maar ik denk dat dat te grof is.

@ Xizer. Ik heb alle kunstof delen ingespoten met dasty om te ontvetten. Krijg morgen trim restorer binnen en wou ze daarmee voeden. Dasty gaat bij deze dus voor dit soort gevallen de deur uit.







p.s. De dame in kwestie is inderdaad m'n vriendin, die nogal moedeloos werd en waardoor het allemaal nog meer op de zenuwen ging werken.

Bedankt voor alle reacties!!!!
 
Harold-A1 zei:
tjonge... :|

waarschijnlijk is de punto met een middel x gepoetst, misschien wel met een rode autopoets....
door het wassen en de dasty is al die troep opgelost en komt deze 'schade' naar boven.

+1! :)^

Ook volgens mij de oorzaak.
Vieze meuk die Dasty... :-& Gebruik het alleen om m'n pads soms schoon te maken, en de rest met APC.

Ik zie daar inderdaad een zwaar overdezeikzijnde vriendin mopperend in beeld lopen?
 
Dat je pads rood worden, is volkomen normaal bij een singlestage lak, er zit namelijk geen blanke laklaag op ;)

Dit is dus 1 van de redenen dat ik Dasty uit mijn detailcollectie heb gemieterd, het spul is veel te agressief! ]-0 Gebruik het waarvoor het gemaakt is : IN DE KEUKEN!!! :|~*
 
Het is uiteindelijk inderdaad zeker weten de dasty geweest }:)w 8-()) . Gelukkig hiervan geleerd. Denk eerlijk gezegd ook wel dat het aan singe stage lakken of lakken zonder blanke laklaag ligt. Tenminste, Ik heb dasty voor de sponingen regelmatig op de bmw geprobeerd (sponningen e.d) en liep daardoor beetje op de daaronder liggende delen uit en daar was er geen probleem. De blanke laklaag ving dat dus als het ware wat meer op. Neemt niet weg dat dit dus eigelijk te agressief is en bij deze word verbannen!!!!!!!

Ben gisteravond om 23:00 nog begonnen met de motorkap en zijflanken tot 24:00. Vond het wel welletjes toen. Alles op de DAP ( nog ff snel opgehaald) behalve glaze en wax. 3 passes ssr2.5 op lake county wit. En daarna alles afgewerkt met 1 pass swirlx op lichtgroen. Daarna glaze (m7) en wax (natty's Blue)

Het resultaat mag er nu gelukkig zijn.

Nogmaals bedankt voor jullie tips en reacties

Ohja en de foto's komen nog :cool:
 
wwac zei:
Het is uiteindelijk inderdaad zeker weten de dasty geweest }:)w 8-()) . Gelukkig hiervan geleerd. Denk eerlijk gezegd ook wel dat het aan singe stage lakken of lakken zonder blanke laklaag ligt. Tenminste, Ik heb dasty voor de sponingen regelmatig op de bmw geprobeerd (sponningen e.d) en liep daardoor beetje op de daaronder liggende delen uit en daar was er geen probleem. De blanke laklaag ving dat dus als het ware wat meer op. Neemt niet weg dat dit dus eigelijk te agressief is en bij deze word verbannen!!!!!!!


zal ik dat eens test op mijn rode bedrijfswagen?
is een echt ss-lak.

er zijn trouwens bepaalde polijst en poetsproducten die je niet op unilakken zonder blanke lak mag gebruiken omdat de lak daar dof en wit van zal uitslaan. vaak staat dat op de flessen.
 
Ik heb de auto van mn Pa er eens helemaal mee ingespoten omdat deze opnieuw gespoten werd, het idee was de was lagen en siliconen zooi eraf te wassen, dat ging alles prima ! na afspoelen en drogen totaal niks vreemd gezien ! denk dat de zachte Italiaanse lak wel een rol speelt hier.
 
Ik heb ook een fles Dasty gekocht ooit, maar gebruik het niet voor de auto verder (pads schoonmaken).

Iedereen heeft wel 300 euro+ in de schuur staan, maar een fatsoenlijke fles/gallon APC of degreaser voor een paar euro per liter niet. In plaats daarvan perse besparen voor 2 euro de fles (0,75-1 liter?) en al het gezeik daarmee. Velgen reinigen met Dasty.... Dasty is een sterke agressieve ontvetter voor in de KEUKEN (daar waar je je vriendin soms tegenkomt...) , en vuile velgen zijn niet vet... Lak reinigen met Dasty, en lak is niet of nauwelijks vet... Geloof me: siliconen krijg je bijna nergens mee weg...

Gebruik toch ECHTE autospullen; die dingen zijn ervoor ontworpen... :grinning: