• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

rare streeplijne op de lak. NIETS HELPT!!

tinus zei:
Ik heb ook een fles Dasty gekocht ooit, maar gebruik het niet voor de auto verder (pads schoonmaken).

Iedereen heeft wel 300 euro+ in de schuur staan, maar een fatsoenlijke fles/gallon APC of degreaser voor een paar euro per liter niet. In plaats daarvan perse besparen voor 2 euro de fles (0,75-1 liter?) en al het gezeik daarmee. Velgen reinigen met Dasty.... Dasty is een sterke agressieve ontvetter voor in de KEUKEN (daar waar je je vriendin soms tegenkomt...) , en vuile velgen zijn niet vet... Lak reinigen met Dasty, en lak is niet of nauwelijks vet... Geloof me: siliconen krijg je bijna nergens mee weg...

Gebruik toch ECHTE autospullen; die dingen zijn ervoor ontworpen... :grinning:


nee, die zijn duurder als nodig is ;)

er is echt niets mis met dasty, het is een sterke reiniger dat wel, en breed inzetbaar.
dat het op de rode lak vreemd deed ga ik zelf uittesten op mijn bedrijfswagen want vooralsnog geloof ik niet dat dasty de oorzaak is van het probleem, dan had ik dat al veel eerder gemerkt.
waarom denk je dat zo ontzettend veel mensen enthousiast zijn over dat product.

met weinig inspanning de vervuiling snel oplost, even naspoelen/wassen en klaar.
het is een uitstekende reiniger en zeker niet alleen voor in de keuken.
heb je de verpakking niet goed bekeken?


google-translate bakt er niet veel van maar mijn italiaans is niet zo goed ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zie op het plaatje ook geen autolak staan......
Maargoed, het is een welles nietes discussie, iedereen heeft er zijn mening over.
Ik heb ook nog 2 en halve fles staan, gebruik het eigenlijk ook niet meer, staat ook achteraan in de verzameling.
 
Laten we maar gewoon kappen met deze discussie, want het gaat leiden tot een eindeloze welles/nietus discussie. Er zijn voorstanders en tegenstanders van Dasty. Ik ben een tegenstander, dat moge duidelijk zijn. Mocht Dasty schade aanrichten op je lak of velgen, kom dan niet klagen, je hebt zelf gekozen voor dit product. Ik ben en blijf van mening dat het niet thuishoort op autolakken/velgen, als jij er blij mee bent, gewoon blijven gebruiken.
 
Paultjuh zei:
Ik zie op het plaatje ook geen autolak staan......
...quote]

ik zie een camper en een autoband en stuk lak......


kom nou, loopt toch niet zo te zeuren over dit product.
wanneer het op de lak en velgen van een motor zonder problemen gebruikt kan worden kan dat ook op een auto.
het lost echt de lak niet op.

kom nou eens conreet met klachten en bezwaren dat je dit niet kunt gebruiken ipv dat iedereen elkaar napraat op dit forum
wanneer tim de dasty zou verkopen was het niet aan te slepen geweest
het was dan een melkkoe... meuh


:slotje
 
dit topic is toch al voldoende bewijs? :grinning:

Het maakt toch niet uit WIE het verkoopt? Tim verkoopt ook bepaalde merken/spullen die niet iedereen aanschaft, dus die vlieger gaat niet op ]d~^ :-"

Zonder dollen; iedereen gebruikt maar wat hij/zij wil.
 
Ik had al een concreet voorbeeld gegeven: Ik heb Dasty gebruikt op mijn witte (Bosch) koelkast, heeft hooguit 10 seconden er op gezeten, resultaat: helemaal dof en niet meer goed te krijgen, dat was bewijs genoeg voor mij!
 
Ik heb ook al meerdere keren aangeven dat ik vlekken gezien had op mijn velgen na een aantal keren dastybehandeling.
Dit heb ik aardig kunnen wegwerken met (toendertijd) M83 en M80 maar voor mij is dasty een no go product.
kom nou eens conreet met klachten en bezwaren dat je dit niet kunt gebruiken ipv dat iedereen elkaar napraat op dit forum
wanneer tim de dasty zou verkopen was het niet aan te slepen geweest
Beetje jammer van je Harold, dacht dat je ondertussen wel beter wist.
 
Dit (probleem) heb ik zo vaak gehad.
Bij me vorige baas autopoetser hadden we traffic clean,
op single stage lakken eindigde dat ook vaak met vlekken en strepen.
Laatst een rode benz gedaan,
rubbers met apc enz, iets te lang laten weken en drogen dan krijg je zelfde (probleem).
Ook niet te sterke concentraties gebruiken denk ik.
Gewoon de auto eerst natmaken en absoluut niet in de zon gebruiken en of laten indrogen.
Als het dan toch misgaat dan komt het met polijsten 99% van de gevallen gewoon goed:)^
 
Ik vind Dasty nog steeds een goed produkt,ondanks alle negatieve commentaren :ja

Ik sta er elke keer van te kijken welke negatieve reactie's je krijgt als je zegt dat je dit gebruikt.
Je moet er wel verstandig mee omgaan,even logisch redeneren waarvoor je het wil gaan gebruiken en niet zomaar het spul overal ONVERDUND gaan opspuiten !

APC gebruik je toch ook niet onverdund op alle oppervlakken en materialen ?

En voor iemand gaat zeggen dat het i.v.m de kostprijs is dat ik Dasty gebruik,ik heb ook APC bij de detailingspullen staan :D :D
 
Het punt voor mij is om jullie allen er op attent te maken dat je toch wel met enige voorzichtigheid moet omgaan met dasty. Tenminste op zachte lakken en ik denk single stage lakken. Nogmaals, op mijn bmw had ik nergens last van.

@ Harold-A1. Voor mij was dit echt een concreet bewijs. Het kan ook niks anders geweest zijn, Echt rondom alle gebieden waar ik gespoten had (alle kunstof delen) sloeg de lak dof uit. Vanuit daar is alles naar beneden gelopen waardoor je de strepen kreeg. Het heeft de lak ontdaan van zijn glans en ik denk de voeding door zijn sterk reinigende eigenschap.

De bedoeling van mij is om jullie allen hierop te wijzen, en niet om jullie productkeuze te veroordelen of te beinvloeden. Misschien is ook hier een testspot noodzakelijk om te zien op het wel geschikt is voor je lak (dit geheel terzijde over de discussie om dasty nu wel of niet op de lak of kunstoffen te gebruiken)