• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Rejex, jullie meningen graag

mhoutman

Detailing trainee
8 nov 2010
4
47
Ik ben nu in het bezit van een donkerblauw met. BMW die bijna 5 jaar geleden met Swisstec behandeld is. Om nou te zeggen dat ik laaiend enthousiast ben ? Nee ! het enige wat ik merk is, dat als de auto gewassen is, deze meer dan gemiddeld glimt.... maar that's it. n.b. de auto heeft geen Swisstec nabehandeling gehad - wordt wel aangeraden - en is met de hand gewassen. De velgen waren ook met Swisstec behandeld maar hadden na een paar maanden al extra aandacht nodig. :-/

In januari komt er een nieuwe auto en ik vraag mij sterk af of ik weer voor Swisstec, Proetch of een andere lakverzegelingsysteem moet kiezen. Kost toch weer snel ca € 650,00 en daar kan ik een hoop andere producten op schoonmaakgebied voor kopen.

Vooropgesteld dat ik niet elke zaterdag de auto sta te wassen (sorry voor mij zijn er ook leukere tijdsverdrijven) maar wel zeker 1-2 keer per week mijn alu velgen schoon houd zoek ik een dus een gebruikersvriendelijk "systeem" voor de zwart met. Golf die begin janurari gaat komen.

Over Swisstec of soortgelijke producten hoor je vaak zeer enthousiaste verhalen. Ze (lees: Protech) hebben een sterke marketing en men moet daar dan ook in willen geloven. Als het er eenmaal op zit zul je eigenlijk elk jaar een nieuwe toplaag moeten geven. Voor de rest niets mee behalve de kosten dan.

Een goede vriend, hier ook regelmatig actief, heeft mij Rejex aanbevolen. Nou geloof ik niet zo veel wat hij zegt maar als het over de auto swaffelen gaat dan heeft hij bij een luistererd oor ;-)

Zijn verhaal van Rejex spreekt me aan omdat je het - slechts na de auto gewassen te hebben - kunt aanbrengen en dan om de zoveel maanden van een nieuwe laag kunt voorzien. Redelijk onderhoudsvrij zou ik zo zeggen.

Als beginner in de wereld van de ultieme autopoetser hoor ik graag jullie mening en in het bijzonder over dit product. Rejex heeft geen agent in NL, dus haal je dat uit de USA of bijv. de UK of D waar wél een vertegenwoordiging zit ? De verpakkingen zijn of klein of per gallon, maar gelukkig heb ik ook nog een polyesther boot.

Bedankt voor jullie reactie :-)^

Ik heb rejex in mijn bezit,ben er zeer content mee en is very easy-on en easy-off ook na een vergeten cuurtijd van 1uur in de volle franse zon(28 graden celcius)
De standtijd van rejex kan na mits goede voorbehandeling 12 maanden zijn dus,en wat betreft een goeie lakverzegeling soort zou je bijvoorbeeld kunnen kijken naar Cquartz ook leverbaar via Carclean.com
Tevens is mijn een voorstel gedaan door carclean om rejex mee te laten komen uit de united dus.....
verkrijgbaar in de maten 12oZ,16oZ en 128oZ
gr zuidwest10

Aangezien het hier niet te koop is zal je dus ook vrij weinig meningen hierover krijgen. Wat ik zou zeggen, gewoon testen. Staat het je niet aan dan koop je wat anders.
Uitgaande van wat ik hier en daar erover lees kan het niet slecht zijn.

en als je hem niet bevalt verkoop je hem weer hier op het forum ;)

de enige met ervaring van Rejex is onze noordoost!

ik heb ook een mooie sample Rejex staan!

Maar zuidwest....
is dit zo correct:
- ondergrond kleien
- zonder glaze aanbrengen
- ... minuten laten curen?????
- toppen met blue velvet??

Greeetz
Dennis

cuurtijd heb ik een 20 tal minuten gedaan(swipe test plus/...)
voor de winter tuurlijk zonder glaze(komt dacht ik een test mee wel glaze'n en niet )
een goeie voor pre maken is altijd beter,mezzo/finale,rejex bv
ja toppen kan en is altijd fijn om te waxen toch is de kers op je werk toch
En ja dennizzz ook wat overlaten voor binnetje:ja

ben er na maanden zoeken achter gekomen dat Rejex nu ook eindelijk in NL verkrijgbaar is met zelfs een eigen website :)

Ik stond op het punt om het te bestellen, maar lees nu dat Rejex ook een uithardtijd van 12 uur nodig heeft net zoals DGPS.
Omdat ik helaas niet binnen kan staan kan ik deze producten dus meestal niet gebruiken, erg jammer vind ik dat :(

@rogier.......droog weer is wel fijn,ik kan ook niet altijd binnen staan.Tevens kan ik je mededelen dat niet met binnenstaan curen 12uur het op mn velgen heeft gehouden....11maanden duszzz:cool

Maar het vochtgehalte is nu wel aardig wat hoger dan maandje geleden, mijns inzien ga je dan wel buiten de veilige marge zitten als je zo pardoes buiten laat staan en iets om over na te denken.
Net als Rogier aanvankelijk positieve interesse tot ook hoorde van het 12-uurs verhaal.
Leek leuk voor de winter maar gaat nu weer terug naar af.

Ik had een sample van Jeroen en de gebruiksaanwijzing niet goed gelezen :(
De Rejex is toen korter dan 12 uur droog gebleven
Toch een zeer aanzienlijke standtijd gehaald
Dus als het moet, kan het ook korter

Hmmm misschien dan toch maar een flessie bestellen en dit op de winterdetaildag aanbrengen.
Polijsten is eigenlijk niet nodig dus heb ik mooi tijd over voor het uitharden en ga ik ondertussen wel met het interieur aan de gang