Goedemorgen!
Afgelopen weekend heb ik eindelijk mijn nieuwe spullen uit kunnen proberen op mijn vieze swirl en kras clio. De auto is in het verleden op verkeerde manieren gewassen en later ook vaker door de wasstraat gegaan, dit was duidelijk te zien aan de staat van de lak. Verder had de lak op veel verschillende plaatsen parkeerschade, ongelooflijk hoe onvoorzichtig mensen kunnen zijn.
Een aantal voor foto's:
De gemiddelde staat van de lak:
Kras bovenaan de portier links voor:
Krasjes op portier links achter (iemand kon zijn gespen niet thuis houden denk ik):
Kras startend vanaf rechter koplamp een goede 30 centimeter naar achter:
Zoals je hierboven kunt zien, de lak was op bepaalde plaatsen flink toegetakeld. Helaas (en als verwacht) heb ik niet alle krassen helemaal weg kunnen krijgen. Ik heb de volgende stappen doorlopen:
Waar ik de tijd niet meer voor had (niet erg want de lak had de prioriteit):
De na foto's:
Tot slot nog wat filmpjes:
Staat van de lak voor de behandeling:
Resultaat na de behandeling:
Afgelopen weekend heb ik eindelijk mijn nieuwe spullen uit kunnen proberen op mijn vieze swirl en kras clio. De auto is in het verleden op verkeerde manieren gewassen en later ook vaker door de wasstraat gegaan, dit was duidelijk te zien aan de staat van de lak. Verder had de lak op veel verschillende plaatsen parkeerschade, ongelooflijk hoe onvoorzichtig mensen kunnen zijn.
Een aantal voor foto's:
De gemiddelde staat van de lak:
Kras bovenaan de portier links voor:
Krasjes op portier links achter (iemand kon zijn gespen niet thuis houden denk ik):
Kras startend vanaf rechter koplamp een goede 30 centimeter naar achter:
Zoals je hierboven kunt zien, de lak was op bepaalde plaatsen flink toegetakeld. Helaas (en als verwacht) heb ik niet alle krassen helemaal weg kunnen krijgen. Ik heb de volgende stappen doorlopen:
- Prewash | Nanolex Prewash concentrate + MATCC foamlance (Amazon) op Kärcher K2 HD
- 2 emmer wasmethode | Dodojuice Born to be Mild + Washmitt van Amazon basics
- De lak + velgen ingesprayed met Non-Ferro, in laten werken en afgespoten met HD
- Lak gekleid | DodoJuice supernatural fine detailing clay + DodoJuice Born Slippy
- Van voor tot achter gepolijst in 3 stappen na een testspot gedaan te hebben op de motorkap | DAP 900
- Nogmaals de auto gewassen 2 emmer methode om lak vrij te maken van overig polijst residu | Dodojuice Born to be Mild + Washmitt van Amazon basics
- Lak van voor tot achter in de wax gezet en daarna uitgepoetst met microvezel doek | DodoJuice Purple Haze Pro
Waar ik de tijd niet meer voor had (niet erg want de lak had de prioriteit):
- Velgen schoonmaken en waxen
- Ramen schoonmaken en sealen
- Interieur een grondige schoonmaakbeurt geven
De na foto's:
Tot slot nog wat filmpjes:
Staat van de lak voor de behandeling:
Resultaat na de behandeling:
Laatst bewerkt: