• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Renault Megane RS 250 by e-motion

Tomas

Detailing guru
Tester of Bling
8 apr 2013
749
153
29
Amerongen
Afgelopen weekend een exterior detail gegeven aan weer een bijzondere Renault. Deze keer was het een Megane RS 250 uit het jaar 2011. Het is een redelijk unieke auto, want hij is onder handen genomen door het “e-motion" team van een bekende Renault dealer. Ik zal de details besparen, maar er zit een custom interieur in, de motor is iets gekieteld naar ongeveer 310 pk en er zijn verschillende details aan de buitenzijde zwart/geel gespoten. De eigenaar heeft de auto pas een paar maanden in bezit, en was afgeleverd met een poetsbeurt van de dealer…….. Dat zegt denk ik al genoeg over de staat van de auto.

Allereerst wat foto’s bij aankomst:

SAM_0986_zps2a4f7d1b.jpg

SAM_0987_zpsae07d6f0.jpg

SAM_0989_zps5b7539a7.jpg

Auto ziet er niet geheel slecht uit, maar na het wassen kwamen toch de nodige defecten naar boven (is dus door de dealer flink in de fillers gezet).
Eerst maar eens begonnen met de auto te foamen met Supa Snow Foam:
SAM_0991_zps3d45b017.jpg

SAM_0992_zps90cd9c33.jpg


Hierna alle naden en sponningen met een kwast en APC 1:10 schoon gemaakt:

SAM_0993_zps1808faa8.jpg

SAM_0995_zpsb463717c.jpg


Toen de auto gewassen met dodo juice BTBM.
Hierna de metaaldeeltjes/vliegroest die op de auto zat verwijderd doormiddel van Monello non-ferro. Net zoals bij de smurfen blauwe Clio RS die ik laatst detailede, zat er vooral op de achterzijde heel veel van die metaal deeltjes. Ik heb het vermoeden dat dit door het aangepaste uitlaatsysteem op de beiden auto’s komt. Hier nog even een tweetal foto’s van de metaaldeeltjes die door non-ferro worden opgelost:

SAM_0996_zpsaac47697.jpg

SAM_0997_zps937f5b6d.jpg


Hierna de lak van de auto nog een keer gewassen en verder “schoon gemaakt” door de auto te kleien met de Monello klei en Poorboy’s Spray & Whipe 1:1. Van het dak kwam niet super veel vervuiling:

SAM_0998_zps976c0a86.jpg


Van de onderzijde van de auto kwam des te meer:

SAM_0999_zps03bbddda.jpg


Hierna de schade eens bekeken. Zaten vooral in zwarte delen van de auto veel swirls en krassen. In de grijze delen viel het heel moeilijk te zien en vast te leggen, maar hier zaten ook de nodige swirls op. Het is eigenlijk best vreemd dat de lak echt knetter hard was, want bij renaults is de lak doorgaans zacht (zo ook bij mijn eigen clio). Ik denk zelf dat het te maken heeft met dat het RS modellen zijn want de smurfen blauwe clio rs had ook al een redelijk harde lak.
Maargoed, verder over de detail. Ik heb de wagen gepolijst met de DAP 900 en de Scholl S3 Gold op een Scholl sandwich spider foam cutting pad. Op sommige krassen en op alle zwart delen heb ik hiervoor nog de rotary (pro 900) gebruikt in combinatie met een oranje pad en monello mezzo. Na de Scholl heb ik de lak nog afgewerkt met monello finale op een witte monello pad.

Hier onder wat voor/na foto’s:

Voor:

SAM_1000_zps4f0ecb54.jpg


Na:

SAM_1001_zpsabadd378.jpg


Voor:

SAM_1006_zps2552535e.jpg


Na:

SAM_1007_zps0b822755.jpg


Zoals eerder genoemd kreeg ik de swirls e.d. jammergenoeg niet gefotografeerd op de grijze delen.
Hierna de lak voorzien van een laagje Poorboy’s black hole als glaze. En afgetopt met Monello Ibrido Edizione Limitata als wax.
Hierna ben ik verder gegaan met de velgen. De eigenaar wilde deze graag in een coating hebben. Ik heb dus de velgen gedemonteerd en gewassen met dodo juice born to be mild shampoo. Toen non-ferro op de velgen verneveld en een teer verwijderaar. Toen de velgen ontvet met Gyeon Prep en voorzien van Gyeon Rim.

Hier een foto na de behandeling:

SAM_1003_zps8e5440c7.jpg


En ik kon het niet laten om de beading te bekijken:

SAM_1005_zps9512bec3.jpg


Als laatste onder de motorkap schoongemaakt met APC 1:10 en een doekje.
Aan het interieur hoefde verder niet veel gedaan te worden, maar heb hier onder toch een aantal foto’s gezet, omdat het zo’n mooi en speciaal interieur is!
Toen kon de auto na een slordige 15 uur naar buiten gereden worden om het resultaat te bekijken.

Zie hier een kleine fotoshoot:

SAM_1032_zps72c22882.jpg


SAM_1031_zpsc38fbf30.jpg


SAM_1026_zpse82fec9f.jpg


SAM_1025_zps9b91cb82.jpg


SAM_1024_zps7813bc7b.jpg


SAM_1023_zps02971fd3.jpg


SAM_1009_zps64f7cfdc.jpg


SAM_1012_zps87475405.jpg


SAM_1028_zpsaecccdae.jpg


SAM_1011_zps16761b9a.jpg


SAM_1008_zpsee9040bb.jpg


SAM_1014_zps4bc78a12.jpg


SAM_1015_zpsa355d665.jpg
 
Bijzondere auto en prachtig resultaat. De Gyeon Rim zal een verademing zijn bij schoonmaken.
 
Mooie detail en dito gebruikte middelen..! Ik ga van de winter ook mijn velgen behandelen met Gyeon Rim. Ben nu overtuigd!

En ja, ik moet toch even wat te zeuren hebben. De roestige bouten in zulke mooie velgen, dat kan toch niet..

Zie graag een volgende detail..
 
Ja heb wel wat middeltjes geprobeerd op die wielbouten maar ze waren te verweerd om netjes te krijgen...
 
Netjes Tomas!

Hij wilde toch geen Quartz coating voor de lak?
Heb je hem de groeten gedaan trouwens, hihi.
 
Echt een gave bak! Dit was de demo auto van Bjorn van VKV Gorinchem. (En ik heb er ook wel es in gereden, geweldig uitlaatgeluid! :ja)
 
Heel lekkere bak! Het interieur vind ik echter niet zo heel bijzonder. Het ziet er wel puik uit, maar het verschil toch maar in weinig van het originele interieur als ik me niet vergis.
 
BrunoV;n405108 zei:
Heel lekkere bak! Het interieur vind ik echter niet zo heel bijzonder. Het ziet er wel puik uit, maar het verschil toch maar in weinig van het originele interieur als ik me niet vergis.


Beste Bruno, het is allemaal heel subtiel gedaan. Dat is ook goed want het moet er niet 'getuned' uit zien. De verschillen;
- de middenconsole, delen van de deuren en het navigatiescherm zijn met alcantara bekleed (normaal kunststof)
- de handrem, schakelpook, deurkaarten, deel van het stuur en wangen van de stoelen zijn bekleed met alcantara (normaal leer)
- al het leer heeft gele sticksels gekregen
- de dakhemel en hoedenplank zijn bekleed met alcantara (normaal stof)
- de kunststof delen van de navigatiebediening, handgrepen, stuur, ventilatieroosters, midden console, ringen rond de speakers, knop van de handrem, bovenkant van de schakelpook, en gordengaten in de stoelen zijn een andere kleur gespoten.

Peter;n405061 zei:
Echt een gave bak! Dit was de demo auto van Bjorn van VKV Gorinchem. (En ik heb er ook wel es in gereden, geweldig uitlaatgeluid! )

Helaas werkt Björn niet meer bij VKV, maar hij is nog wel voorzichter van de Renault club.