Ik dacht gisteren weer eens terug aan jaren geleden..
mijn vaders auto moest gewassen worden en ik deed er alles aan om maar niet me te hoeven helpen...
wat had ik een hekel aan auto wassen en uitzuigen....
Gisteren waren de rollen omgedraaid...
Nu keek mijn vader toe en stonden ik en Arjan enthousiast de auto te detailen.
Een maand geleden heeft mijn vader een andere auto gekocht.
Na 35 jaar Opel (en 1 jaar door omstandigheden Ford) gereden te hebben, is hij overgestapt op Renault.
In eerste instantie niet zijn wens (hij wil graag Opel rijden, maar de motoren van de Astra H reageren niet goed op LPG) maar hij is nu toch wel erg blij met zijn megane ik was alleen iets minder blij...
De lak was niet zoals wij hem graag zien en ook de mooie lichte bekleding was toe aan een opknapbeurt...
We zijn gestart met de bekleding aangezien mijn vader dat het belangrijkst vond.
Toen we de bekleding goed bekeken, snapten we dat ook wel:
Met de extractor en APC+ hebben we eerst de deurpanelen, voorstoelen en de achterbank schoongemaakt.
Een 50/50 van het klepje in het deurpaneel:
Het deurpaneel na de behandeling:
en de stoelen:
en het paneel naast het stuur:
Het liefst zouden we de auto nu een tijd met de deuren open laten staan zodat de stoelen goed kunnen drogen,
maar die tijd hadden we niet aangezien de lak ook onze aandacht verdiende.
Voor later op de dag werd er regen voorspeld, dus we zijn zo snel mogelijk door gegaan.
Arjan heeft allereerst de auto gewassen met het 2-emmersyteem en de Mequiars Hyper wash.
De wieldoppen van de winterbanden zijn gereinigd met Mequiars Wheel Brightener.
Daarna hebben we geclayed met Dodo Supernatural clay en Mequairs Last Touch.
We hebben voor deze Dodo clay gekozen ivm de zachte lak waar de meganes om bekend staan.
Daarna hebben we eerst wat foto's gemaakt van de lakschades en de lakdiktes.
Tot onze verbazing was de moterkap er het best aan toe.
De moterkap is vlak na de 1e levering van de auto overgespoten, dat verklaarde een hoop.
(Normaal ik de lak ongeveer 130 / 140 micron)
Het verschil met de zijkant was wel heel groot...
Op de volgende foto lijkt het wel mee te vallen, maar dat was maar schijn.
Daaraan kun je zien hoe lastig het is om schades op de foto te zetten:
en de gemiddelde lakdikte op de rest van de auto:
Na deze korte foto ronde was het tijd om met de DAPs aan de slag te gaan.
Door de verwachting dat het nog even zou gaan regenen aan het eind van de dag hebben we tussendoor amper foto's gemaakt. Alleen een aantal vergelijkende foto's.
Op de 2 foto's hieronder zie je een linkerdeur die is gepolijst met Monello Mezzo op een oranje pad en Monello Finale op een witte pad. De rechterdeur is alleen nog maar geclayed:
De krassen die je op de 2e foto ziet hebben we behandeld met Monello Inizio op een gele pad. Je ziet ze nu nog steeds wel een klein beetje, maar het is een heel stuk opgeknapt.
Op de 2 foto's hieronder zie je het verschil dat Monello Mezzo op een oranje pad maakte:
Op de 1e foto is de lak nog niet gepolijst:
Op de volgende foto heb ik 1 hit met Monello Mezzo op een oranje pad gedaan:
Uiteindelijk is de hele auto gepolijst met een oranje pad en Monello Mezzo, witte pad met Monello Finale en een licht groene pad met Finale.
Daarna is de lak gereinigd met de Swissvax Cleaner Fluid en uiteindelijk beschermt met 2 laagjes Dodo Juice Rainforest Rub wax.
Vandaag ben ik alleen bezig geweest omdat Arjan andere verplichtingen had (Calibra van een goede vriend) en heb ik vandaag het interieur waar mogelijk behandeld met APC 1:10 en Poorboys Natural Look.
Ook heb ik de banden in de Poorboy's Bold 'n Bright gel gezet en het kunstof behandeld met Poorboys Trim Restorer.
Toen was het eindelijk tijd voor de mooiste foto's...de na-foto's :
Eerst 2 detailfoto's:
De auto staat er nu erg netjes bij en de kleur is echt prachtig:
Ook de bekleding is erg mooi geworden:
Tijdens het polijsten hebben we helaas 2 korte regenbuitjes gehad. we hebben toen snel de panelen waar we mee bezig waren afgenomen en alle spullen binnen gelegd. Toen het weer droog was, hebben we de auto afgespoeld en gedroogd (met onze Delerium drying towel en Last Touch) en zijn we weer verder gegaan.
Mijn vader is nu nog gelukkiger met zijn auto en hij staat er nu ook zo bij dat wij er ook mee gezien willen worden
mijn vaders auto moest gewassen worden en ik deed er alles aan om maar niet me te hoeven helpen...
wat had ik een hekel aan auto wassen en uitzuigen....
Gisteren waren de rollen omgedraaid...
Nu keek mijn vader toe en stonden ik en Arjan enthousiast de auto te detailen.
Een maand geleden heeft mijn vader een andere auto gekocht.
Na 35 jaar Opel (en 1 jaar door omstandigheden Ford) gereden te hebben, is hij overgestapt op Renault.
In eerste instantie niet zijn wens (hij wil graag Opel rijden, maar de motoren van de Astra H reageren niet goed op LPG) maar hij is nu toch wel erg blij met zijn megane ik was alleen iets minder blij...
De lak was niet zoals wij hem graag zien en ook de mooie lichte bekleding was toe aan een opknapbeurt...
We zijn gestart met de bekleding aangezien mijn vader dat het belangrijkst vond.
Toen we de bekleding goed bekeken, snapten we dat ook wel:
Met de extractor en APC+ hebben we eerst de deurpanelen, voorstoelen en de achterbank schoongemaakt.
Een 50/50 van het klepje in het deurpaneel:
Het deurpaneel na de behandeling:
en de stoelen:
en het paneel naast het stuur:
Het liefst zouden we de auto nu een tijd met de deuren open laten staan zodat de stoelen goed kunnen drogen,
maar die tijd hadden we niet aangezien de lak ook onze aandacht verdiende.
Voor later op de dag werd er regen voorspeld, dus we zijn zo snel mogelijk door gegaan.
Arjan heeft allereerst de auto gewassen met het 2-emmersyteem en de Mequiars Hyper wash.
De wieldoppen van de winterbanden zijn gereinigd met Mequiars Wheel Brightener.
Daarna hebben we geclayed met Dodo Supernatural clay en Mequairs Last Touch.
We hebben voor deze Dodo clay gekozen ivm de zachte lak waar de meganes om bekend staan.
Daarna hebben we eerst wat foto's gemaakt van de lakschades en de lakdiktes.
Tot onze verbazing was de moterkap er het best aan toe.
De moterkap is vlak na de 1e levering van de auto overgespoten, dat verklaarde een hoop.
(Normaal ik de lak ongeveer 130 / 140 micron)
Het verschil met de zijkant was wel heel groot...
Op de volgende foto lijkt het wel mee te vallen, maar dat was maar schijn.
Daaraan kun je zien hoe lastig het is om schades op de foto te zetten:
en de gemiddelde lakdikte op de rest van de auto:
Na deze korte foto ronde was het tijd om met de DAPs aan de slag te gaan.
Door de verwachting dat het nog even zou gaan regenen aan het eind van de dag hebben we tussendoor amper foto's gemaakt. Alleen een aantal vergelijkende foto's.
Op de 2 foto's hieronder zie je een linkerdeur die is gepolijst met Monello Mezzo op een oranje pad en Monello Finale op een witte pad. De rechterdeur is alleen nog maar geclayed:
De krassen die je op de 2e foto ziet hebben we behandeld met Monello Inizio op een gele pad. Je ziet ze nu nog steeds wel een klein beetje, maar het is een heel stuk opgeknapt.
Op de 2 foto's hieronder zie je het verschil dat Monello Mezzo op een oranje pad maakte:
Op de 1e foto is de lak nog niet gepolijst:
Op de volgende foto heb ik 1 hit met Monello Mezzo op een oranje pad gedaan:
Uiteindelijk is de hele auto gepolijst met een oranje pad en Monello Mezzo, witte pad met Monello Finale en een licht groene pad met Finale.
Daarna is de lak gereinigd met de Swissvax Cleaner Fluid en uiteindelijk beschermt met 2 laagjes Dodo Juice Rainforest Rub wax.
Vandaag ben ik alleen bezig geweest omdat Arjan andere verplichtingen had (Calibra van een goede vriend) en heb ik vandaag het interieur waar mogelijk behandeld met APC 1:10 en Poorboys Natural Look.
Ook heb ik de banden in de Poorboy's Bold 'n Bright gel gezet en het kunstof behandeld met Poorboys Trim Restorer.
Toen was het eindelijk tijd voor de mooiste foto's...de na-foto's :
Eerst 2 detailfoto's:
De auto staat er nu erg netjes bij en de kleur is echt prachtig:
Ook de bekleding is erg mooi geworden:
Tijdens het polijsten hebben we helaas 2 korte regenbuitjes gehad. we hebben toen snel de panelen waar we mee bezig waren afgenomen en alle spullen binnen gelegd. Toen het weer droog was, hebben we de auto afgespoeld en gedroogd (met onze Delerium drying towel en Last Touch) en zijn we weer verder gegaan.
Mijn vader is nu nog gelukkiger met zijn auto en hij staat er nu ook zo bij dat wij er ook mee gezien willen worden