• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Restanten op glas

brecko

Detailing chief
21 aug 2017
113
85
Hallo allemaal,

Ik zit met een probleempje bij het onderhouden van mijn ramen. Zoals in een ander topic voorgesteld, spray ik Gyeon Q2M Glass op een Monello Piccolo Nero om het product aan te brengen op het raam. Daarna spray ik nog eens lichtjes op het glas zelf en neem ik het af met een Dodo Juice - Supernatural Window Waffle.

Nu zie ik in volle zonlicht toch nog heel wat restanten. Het lijkt op miniscule krasjes, maar het zijn eerder haartjes van iets. Hoe kan ik dit voorkomen?

Edit: even half naast de kwestie: ik kreeg een flesje glaspolish bij m'n Audi gratis (in pakket). Zijn die producten een beetje deftig?
 

Bijlagen

  • IMG_5479.jpg
    IMG_5479.jpg
    128,4 KB · Weergaven: 286
Ja, het kan hoor. Maar die is nu toch al 3 keer gewassen. Blijft dat pluisjes afgeven? Want ik wil er binnenkort eens mee aan de slag gaan voor QD+ na het wassen. Mag er niet aan denken dat m'n wagen vol pluis hangt :)
 
Daar zou je het mee kunnen proberen, inderdaad.

De Nero's worden bij het afnemen van coatings gebruikt. Ikzelf vind ze niet zo geweldig, dus ik gebruik ze nu voor van alles. ;)
 
  • Leuk
Reactions: brecko
Nero's zijn inderdaad niet echt geweldige doekjes meer. Toch zeker de laatste batchen durven pluizen. Mijn oudere Nero's van 3 jaar terug hebben dit probleem niet.
 
Gyeon Q2M Glass op een Monello Piccolo Nero om het product aan te brengen op het raam. Daarna spray ik nog eens lichtjes op het glas zelf en neem ik het af met een Dodo Juice - Supernatural Window Waffle.

dit eventueel niet meer doen, teveel aan product lijkt mij de oorzaak te zijn?

Was een advies van @Istnogferarie ...

Ik gebruik zelf de Clearly Menthol als glasreiniger, de Disco Duo als pad en de Vetro Bianco wafeldoek om na te lopen.

Ik spray de Clearly Menthol rijkelijk op de pad, boen het glaswerk om vervuiling te raken en mee te nemen in de pad, wrijf het na met de wafeldoek. Dit werkt voor mij uitstekend. (Vaak lijkt een raam al brandschoon na het boenen, maar zie je daarna in het zonlicht tóch nog vegen. Dus sowieso met de doek nalopen)

Niet lachen... Maar ik deed het vroeger met oude kranten, haha! Werkt ook als een malle, met papier. Maar raad het je verder niet aan, een doekie kost niks.
 
Nu heb ik het de laatste keer exact gedaan zoals gezegd, en ik dacht dat het perfect gewerkt had. Maar nu met de mist en dauw 's ochtens in België, blijf ik vegen zien. Heb nochtans met propere waffle gewerkt en goed uitgepoetst ... Ik zie zelfs nog restanten van de vacuum grijpers en een papiertje dat er waarschijnlijk een tijd heeft opgekleefd.

Had deze ochtend geen tijd om foto te nemen, maar ik probeer die zo snel mogelijk te voorzien.
 
Laatst bewerkt:
Door een ander topic van me hier even verder op inpikken. Ik heb geen polijstmiddel in mijn bezit, buiten het gratis middel dat ik bij m'n Audi bijgekregen heb. Er staat om dit aan te brengen met een 100% katoen doek en vervolgens af te nemen met een MF-doek.

Kan dat ook gewoon met een MF-pad aangebracht worden? Dat heb ik in mijn bezit.
 
Denk dat dat gewoon moet kunnen. Ik zelf zou liever een mf pad gebruiken dan een doek in ieder geval. Bovendien is glas keihard dus kan je het niet heel snel fout doen..
 
Ligt aan spulleke zelf. Doe maar eens Rain-X op een pad ipv “handdoek”. Als je hem laat liggen lost ie vaneigens op.
Maar op tijd schoonmaken, zou je er geen problemen van moeten hebben. Brengt misschien alleen wat lastig aan.
 
Haha, die @Quantoxx met z'n krant, klopt helemaal! Bij voorkeur een zaterdag televaag, met lekker veel inkt. Als leerling in de scheepvaart heel wat ramen op bruggen (stuurhuis) zo afgenomen na het wassen, met inderdaad een top resultaat!:joy::joy:

Ik gebruik ook de disco duo met Gyeon glas om te reinigen. Als de ramen echt vuil zijn heb ik een fles TW Clearvue Glass polish die ik gebruik *(is dat spul nog ergens te krijgen, fles raakt op:rolleyes:) en daarna de Gyeon voor het onderhoud. Afnemen daarna met een waffle doek.

Op de voorruit inderdaad de Rain-X, blijft een favoriet.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx