• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

resten wheelwax op matzwarte velgen

Arjen78

Detailing rookie
13 sep 2010
102
0
vorig jaar heb ik m'n matzwarte spaakvelgen ingesmeerd met wheelwax van PB. Netjes uitgepoetst dacht ik. Nu zijn er toch resten achtergebleven die witte vegen maken op de matzwarte lak. ik ben al met WD40 aan het kloten geweest. Eraser wil ook niet werken.

Iemand een idee hoe ik die witte vegen weg kan krijgen?
 
dun laagje wheel sealant eroverheen zetten ;)
Meestal lost het "oude" product dan op in het nieuwe, en kun je het met die nieuwe laag wegpoetsen...
 
Kan, zou gewoon 23ml op 477ml water doen. Sterk zat! Je moet de wax niet te lang laten zitten, of nog beter: gebruik eens de Reload als je die hebt.
 
Ik zet de reload op m'n verlanglijst.

Verdunde APC heb ik al geprobeerd, maar nog niet met een kwast. Zaterdag staan de velgen gepland om weer onder de auto te gaan. Eerst maar eens experimenteren.
 
Ik zit met hetzelfde probleem.

IMAG0323.jpg


Ik heb mijn velgen ook zijdeglans/mat zwart laten spuiten. Nu heb ik ze Wheel sealent behandeld en beginnen ze ook wit uit te slaan. Dit wordt tijdelijk verdoezeld met een quick detailer maar het komt toch steeds terug.
Is dit met Reload te voorkomen? Want anders ga ik dat even bestellen.
 
Ik heb ze met WD40 weer zwart gekregen. Want met APC (onverdund) kreeg ik de witte vegen niet weg. Overweeg om Reload te bestellen.
 
Bovenstaand is de reden waarom ik mijn Wheelwax heb verkocht, ook ventiel(dopjes) sloegen wit uit.
En om nu een band/dopjes af te gaan plakken om deze in de wax te gaan zetten...naah..
 
Heb de Reload inmiddels al besteld. Ben benieuwd. Met APC verwacht ik de witte waas wel weg te krijgen. Je kunt het met de vinger al een beetje opkrullen zeg maar.
 
dachshound zei:
Bovenstaand is de reden waarom ik mijn Wheelwax heb verkocht, ook ventiel(dopjes) sloegen wit uit.
En om nu een band/dopjes af te gaan plakken om deze in de wax te gaan zetten...naah..

Er zijn verschillende merken wheelwax, welke gebruiken jullie of doen ze dat allemaal ?
 
Even een update:

Afgelopen dagen bezig geweest met het detailen van de auto (foto's verschijnen nog wel in het show off topic).
De wielen heb ik eerst goed gereinigd met velgenreinger, APC/shampoo mix en Iron-x.
Gisteren en vandaag de wielen 2 maal voorzien van een laagje reload en alle witte resten zijn verdwenen!
Meteen de beading met wat water getest en die is echt super! Geweldig spul dat Reload!
 
Mag je matzwarte velgen reinigen op dezelfde manier (met dezelfde producten) als een gewone velg?

Ivm verzegeling: blijkbaar problemen bij gebruik van PB Wheel Sealant, beter een gewone wax gebruiken dan (vb. collinite 476s)?
 
Ik vermoed, weet het dus niet zeker, is matte lak "poreuzer" dan velgen die behandeld zijn met blanke lak.

Ik denk dus dat je ook problemen met de Collinite 476S gaat krijgen omdat dit een ook een pure wax is die wit residu kan achterlaten op bijvoorbeeld trims.

Misschien een optie om Reload te gebruiken?