• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[Review] Migliore Bella Lustra Tire Glaze

Jan, je bent een supergozer (owneej, super-smurf was het hè? :D)
Mede door jouw review de WG laten staan en voor de Bella Lustra gekozen :ja
 
-Vanquish- zei:
rodders, mooie review! Maar heb een vraagje/opmerking. Toevallig had ik net dit product bekeken in de Carclean.com webshop toen ik deze review las. Je zegt enkele keren dat het product op waterbasis is, maar volgens de beschrijving bij het product is het dat niet.

"Migliore Bella Lustra Tire Glaze is a natural based tire shine that contains neither water nor silicon."

Noch water, noch siliconen dus. Maakt voor de rest niet uit, wou het maar eventjes zeggen.
(Alhoewel het me redelijk moeilijk lijkt om een vloeibaar product zonder water oid te maken :p)

In ieder geval, ik heb nog geen bandendressing, deze is zeker een kanshebber als ik er eentje aanschaf!
Hallo,

Geen idee waar carclean deze informatie gehaald heeft, maar toen ik deze review schreef kon ik me enkel baseren op de info die ik uit het buitenland had.
Het volgende stukje haalde ik dus van de polishedbliss website:
Migliore Bella Lustre Tyre Glaze is an environmentally friendly water-based dressing that contains no solvents or petroleum distillates of any kind, meaning that it will not degrade your tyres in any way, even when used on a regular basis.
Dus op waterbasis ...
In ieder geval het is niet vettig, dus gok ik dat er toch water in moet zitten, hoe krijg je het, zoals je zelf ook al zegt, anders vloeibaar?
Nou weet ik het zelf dus ook niet zo goed meer :schaam
Tim?
 
ik heb m ook uitgeprobeerd.
Ik kom tot dezelfde conclusie als Jan.
Niet vettig, ZUINIG in gebruik door de sprayer, gemakkelijke applicatie (goed uit te smeren wel welke applicator dan ook) en eigenlijk geen geur (of in elk geval neutraal)
Standtijd kan ik nog niets over zeggen, maar na een klein weekje ziet het er nog steeds mooi mattig uit :ja


Voor deze jongen vooralsnog een blijvertje :cool:
 
Ik weet het ook niet, maar dit komt letterlijk van de echte eigen site van Migliore Wax.

Migliore zei:
Product Description
Migliore: Bella Lustra Tire Glaze is a natural based tire shine that contains neither water nor silicon. These are all ingredients you do not want to see in a tire shine. A water based tire shine will degrade the elasticity of a tires over time. Silicon will penetrate into the rubber and breaks down the molecular compound. This can be seen as the dry rot associated with tire shine over a long period of time.

Migliore: Bella Lustra Tire Glaze provides a classy, dark, matte finish to your tires.
 
Toevallig zaterdag op de banden gesmeerd na goede ontvetting. En reeds 2 dagen over een 'nattig' wegdek gereden en het zit er nog stralend op. :cool:

Voor de rest volledig akkoord met Jan.
 
Is er al iemand die deze bandendressing vergeleken heeft met met de Wolfgang of Mothers variant?
Mijn Meg's Tire Dressing is bijna op en zit te twijfelen tussen de Migliore, Mothers, Wolfgang of eventuele andere variant!

Iemand suggesties?
 
Wil je iets nieuws dan Migliore. ;) Maar nee er is nog geen vergelijk gemaakt. Meguiar's is erg glanzend. Mothers heeft mooie zijdeglans, en Wolfgang zit daar weer tussenin.
 
Nee ik hoef niet persé iets nieuws ;)

Het gaat er alleen om dat ik goede spullen gebruik :cool:
Maar het prijsverschil tussen bijv. de Migliore/Wolfgang en Mothers/Poorboys is erg groot en vroeg me af of dit het ook waard zal zijn :ja
 
Wolfgang is meermalen geprezen en ik denk dat je daar nooit spijt van zult krijgen. Persoonlijk vind ik Mothers en Poorboy's weer de beste prijs/prestatieverhouding hebben.

Kortom, je komt bij ons langs en we smeren elke band in met wat anders. :-D
 
Tim: als je dat gaat testen, probeer dan ook eens de ValetPro Protectant die je nieuw hebt. Deze heb ik afgelopen vrijdag onverdund op mijn banden aangebracht en persoonlijk vind ik het een heel mooie dekking achterlaten. Geen flauw idee over de duurzaamheid nog uiteraard ;)
 
Ik ga deze topic nog eens een schop geven.

Had van Jan (rodders) een testflesje gekregen van dit product een tijdje geleden.
De wolfgang tire gel die er bijna 2maand heeft opgezeten was nu toch aan een nieuw laagje toe, dus heb ik de Migliore maar eens getest in de plaats.
En ik moet zeggen die is me heel goed bevallen, echt de mooie matte schijn waar ik fan van ben.
Heb een hekel aan glimmende banden die je ook niet eens durft aanraken omdat ze nog vettig aanvoelen.
Dus effe een doekje beneveld met APC om de resterende Wolfgang te verwijderen, en dan de Migliore aangebracht.

Ik heb het product gisterenavond opgebracht rond 22h, niet na gewreven met een doek en zo laten staan tot vandaag toen ik deze foto's nam.
3 zeer lichte spraytjes (per wiel) op een oude Meguiar's pad was voldoende om dit resultaat te bekomen.
r2kldt.jpg

o05pgz.jpg

34xhr40.jpg

Ik ben fan van dit product, en dit zal zeker in de collectie komen.
Een natuurlijk ogende band, zo zie ik het graag.

Het blijft wel een aardig bedrag voor de hoeveelheid product die je krijgt, maar al bij al vind ik het zuinig in gebruik.
Testflesje zat tot aan de nok vol, en dit heb ik verbruikt na 4 banden:
16hqejo.jpg

Gelukkig heb ik maar een 35' profiel op mijn velgen liggen, dus ik kan het zuinig houden.