• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review: Pro Vision Rain Clear Rain Repellant Gel

Peter A3 TDI

Detailing rookie
15 mei 2008
599
0
Als gratis product kreeg ik de: Pro Vision Rain Clear Rain Repellant Gel bij een bestelling.

De gel aangebracht met een microfiber applicator pad en dat gaat echt super! Het is erg zuinig in gebruik een paar druppeltjes op een pad en dat is al goed voor de hele voorruit!
Wel goed uitwrijven met een schone droge microvezel doek anders krijg je een lichte waas op de ruit! Na goed uitwrijven heb je perfect zicht!
De beading is uitstekend; de regendruppels zijn al weg voordat je het door hebt!

Over de duurzaamheid kan ik nu nog weinig over zeggen.
 
Ik gebruik naar volle tevredenheid de liquid versie er van :)^ Makkelijk aanbrengen, makkelijker dan Rain-x en houdt net zo lang.
 
Hier nog een tevreden gebruiken, aangebracht in januari bij de Europoort meeting en het effect is nog steeds te zien.
 
Ben hier ook benieuwd naar. Rain-X resulteerde in een ontzettend vervelende waas afgelopen winter, dus dat komt er zeker niet meer op bij mij.
 
De waas is ook bij de Car lack glass seal ook nadrukkelijk aanwezig smorgens. De provision ga ik ook maar eens proberen dan.
Bedankt voor de review:cool: .
 
De waas heb je bijna met elke window sealent.. omdat het vocht uit de lucht als micro beading op je ruit ligt!

Dit trekt zodra de ruit op temepratuur is.. (zeg 2 minunten max) gewoon weg en dan heb je er geen last meer van. Dat is mijn ervaring, zoals Dibbuz meld.. heb ik ook de Pro Vision op de ruiten zitten en je kunt duidelijk zien dat het product nog aanwezig is.

De werking op de voorruit is na 3 maanden wel verminderd, de zijruiten zijn nog als dag 1 en de achterruit zit precies daar tussen in.
 
Een waas zul je altijd hebben na het gebruik van de ruitenwisser, maar deze is snel weg (1 seconde ongeveer). Ik gebruik veel minder mijn ruitenwissers nu omdat ik nu gewoon goed zicht heb omdat de druppels van de ruit afglijden door de rijwind.
 
Ik doelde op de waas die ontstond na het ijsvrij maken (zowel met krabber als met diverse ontdooiers) van de ruit. Er ontstond dan een ondoorzichtige film op de ruit die pas na flink verwarmen verdween.

De waas bij het wissen vind ik totaal geen probleem, die is vrijwel direct weer weg. Daar heb ik geen hinder van.
 
Sorry dat ik hier even over 2 andere produkten begin, maar ik had het ook over de waas die niet afkomstig is van de ruitenwissers zelf.
Bij de Rain-x had ik na de ruitenwisser gebruikt te hebben 1sec een waas, daarna was hij helder.
Bij de Car lack heb ik smorgens een waas, na de ruitenwisser te gebruiken heb ik 3sec geen waas, daarna is heel mijn voorruit 1 grote waas(lijkt als of de buitenkant beslagen is, maar de ruitenwisser heeft het er zelfs moeite mee) zoals je beschrijft gaat de waas weg naar maten de ruit op temperatuur raakt.
Om weer even to the point te komen, is dat bij dit produkt het geval?
 
Ik heb er zelf alleen alst van als de lucht erg vochtig is, dan vormt het vocht in de lucht microdruppeltjes op de ruiten, maar dat is met 1 wis van de ruitenwisser ook weer weg, dan komt het weer langzaam terug totdat de ruit warm is.
Maakt denk ik niet uit wat je gebruikt, rain-x, provision of zelfs wax (dat gebruiken ook veel mensen), dat effect zul je denk ik altijd houden.
 
B-Buster zei:
Ik doelde op de waas die ontstond na het ijsvrij maken (zowel met krabber als met diverse ontdooiers) van de ruit.
Mijn ervaring is juist dat de ruiten niet aanvriezen! Ik hoef dus helemaal niet te krabben of ontdooiers te gebruiken, gewoon ruitenwissers aan en het ijs glijd van de raam! :heart_eyes:
Ik gebruik Rain-X overigens.
 
Ik heb vanmiddag de Pro Vision aangebracht .... en zojuist weer verwijderd. toen ik hem aanbracht was de ruit heel erg warm. Met als gevolg dat alles direct opdroogde en een vervelende waas acherliet. Tussendoor met vrouwlief naar het strand gereden met de zon vol o de ruit en dat was geen pretje. Eenmaal thuis gelijk de NXT Glass Cleaner erover.

Goed weetje voor de volgende keer.;)
 
Kennelijk heb ik me vergist over het product dat ik had. Ik had namelijk de Repellant Wipe. Deze doet overigens nog steeds uitstekend werk. Nadt ik de enorme waas had weggehaald met de NXT Glass Cleaner, vliegen de druppel in no time weg van de ruit.

Maar nu ter zake: wat zijn de plussen en minnen van de Repellant Gel (150ml €9,95) ten opzichte van de Repellant Liquid (300ml €8,95)?
 
Ja ik kan het volledig met Tim zijn bewoording eens zijn! Ik heb de gel en die gaat echt super!

1 flinke druppel (ter grootte van een toverbal ofzo )hiervan op een MF pad en je kan er de hele voorruit mee doen!

Denk eraan niet in de volle zon of op een warme ruit! En daarna goed met een katoenen doek of met de korte kant van een MF doek nawrijven totdat de lichte waas helemaal weg is!
 
Peter, wat is jouw ervaring ten aanzien van de duurzaamheid van de gel-versie tot nu toe? Stimpy en Dibbuz zijn enthousiast, maar Stimpy gebruikt de liquid versie, terwijl ik meer naar de gel neig.
 
Heeft iemand al ervaring met het schoonmaken van de ruiten na het aanbrengen van de ProVision? Op een gegeven moment wordt de ruit toch weer vuil en moet hij worden schoongemaakt.

Kan dat dan nog met Glasscleaner of bv de rose Dasty?