• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Riwax

tomellen

Detailing addict
19 nov 2009
34
52
Mijn buurman gebruikt meestal producten van Riwax. Zelf heb ik hier nog nooit mee gewerkt. Meestal werk ik met Wolfgang, Poorboys en Meguiars.
Het viel me wel op dat hij goede resultaten behaald met de Riwax High End Wax Protector.
Heeft hier iemand ervaring mee?
Ik weet enkel dat het een Zwitsers merk ik.

Groetjes
 
Zou zeggen houd het lekker bij de spullen die je hebt, deze staan toch net even een trede hoger dan de riwax die je bij het pompstation kan scoren voor weinig
 
Zoals al vaker aangegeven zit het resultaat hem niet in de laatste stap (wax) maar in de stappen ervoor.
Riwax heeft best leuk spul maar zit voor mij qua vergelijk nog onder de Poorboys spullen.
 
Ik heb van een spotrepairder een fles met Riwax glasscleaner gekregen op te testen nadat ik wat kritische vragen stelde over hoe en waarom en wat hij graag gebruikt.

Goed spul en ik pak het ook wel vaak even uit de kast...
 
Van het ene merk is de glascleaner goed, van het andere merk is de wax top en weer van een ander merk is polish goed. Het persoonlijk waar je van houdt. Kortom, proberen, testen, vragen en gebruiken wat je lekker vindt werken.

Zelf heb ik nog nooit met Riwax gewerkt. Bij de laatste meeting in Kampen stond ik met de eigenaar van de lokatie te praten. Daar gebruiken ze de Riwax producten volop. Hij zag wat "wij" bereikten met Monello en daar was hij best van onder de indruk. Zegt genoeg, toch?
 
we hebben op het werk riwax ! ben ik blij als we er vanaf zijn hoor ,
het zit echt boordenvol fillers , de pads zijn niets waard , het polijstmachine is echt lomp en luid , ok ze hebben goede ontvetter (motoquick) en een trim dressing (multi brill ) dan stopt het ook vindt ik persoonlijk ;)
 
Bij mijn weten was het flesje dat de "poetser" van dienst gebruikte om de auto's (en ook de mijne) af te leveren ook van Riwax....

1 of andere AIO die de auto wel wat deed glimmen maar dat kan je van vele merken wel zeggen. Kleien kende ie niet en heb hem ff de site van cc gegeven om z'n licht eens op te steken hier :ja
 
ik vindt het maar niets de producten , ik heb de vergelijking gedaan met 4cr producten , gewoon een wagen polieren in alle stappen , en met 4cr op dezelfde werkwijze met 4cr pads bijna geen hologrammen , met riwax met riwax pads etc allemaal hologrammen ! ,
ik ben nog niet sterk genoeg om met een rotory te finishen , maar met riwax lukt het me echt niet ! , ik schuur dikwijls wagens mat voor krassen er uit te halen en 2000 krijg ik niet helemaal uitgepolierd

nuja lijk ik zij er zijn ook goede dingen maar dat zijn er voor mij maar 2 :D , ze hebben ook een padwasher dat is gewoon een gekleurde emmer van de echte padwasher ,

en gsm , dat klopt hoor , je hebt hologram free polish rx 07 denk ik dat het noemt , ze beweerde tegen me dat het geen fillers bevat !, dus ik alles netjes ingewerkt met de dap ! heel mooi resultaar , maar ga maar eens met glascleaner over de lak dat haalt alles er af wat er op zit van fillers hé , ik was terug bij af want de hologrammen waren gewoon terug ,
 
Zolang die glascleaner maar alcohol bevat zal je dit kunnen controleren..........anders niet hoor.

Wanneer is een product goed : als jij er tevreden van bent ;)
 
het was een alcoholgebaseerde glascleaner , ja inderdaad iemand anders zal er best tevreden bij wezen , maar ik niet :D
 
Ik heb alleen maar positieve ervaringen met Riwax producten poets voornamelijk met de RX line en als wax gebruik ik Titanwax
aan glans geen gebrek .

Een wat zwaarder bekraste auto met de flex op wol en RX 02 daarna met RX 04 op witte pad en finishen met RX 06 daarna ontvetten
met ipa één of twee lagen titanwax en glimmen!!!

Maar de monello producten heb ik ook geen problemen mee poetst ook perfect ieder zijn ding denk ik !!

Fotootje

6143c08ecefc6462623d2975bc31eeb5_zpsb28fdd17.jpg