Eindelijk weer eens tijd om een show off te maken. De laatste maanden behoorlijk wat gedetaild, maar gewoon geen tijd gehad om een write up te maken. Ook weinig foto's gemaakt, behalve een aantal met telefoon.
Deze Lupo moest even snel opgelapt worden en ondanks dat het verschil wel duidelijk is, was het resultaat naar mijn mening niet 100%. Maar de auto is verkoopklaar, maar of de auto ook daadwerkelijk verkocht gaat worden betwijfel ik. De eigenaar was zo verrast dat ze er misschien wel in blijft rijden.
vooraf:
Hoognodige actie dus! De auto is eerst gefoamd:
Geen overbodige luxe dus... Daarna volgens de bekende methode gewassen, de-ironizer toegepast en met kwasten/borstels/APC de sponningen, rubbers etc te lijf gegaan. Ook clayen was niet overbodig.
enkele voor/na foto's:
Vervolgens is de auto gepolijst met Carpro Fixer, een one step polijstmiddel, op de DAP900. Dit was de eerste keer dat ik dit gebruikte. Voor het doel van de klus meer dan prima, maar ik zal het niet snel nog een keer gebruiken. Daarna ontvet met Eraser, de lak gevoed met PB black hole, trims en kunststof delen behandeld met PB trim restorer en als finish de spraywax van Optimum gebruikt. Van deze laatste ben ik ook zeker niet te spreken eerlijk gezegd, maar je moet alles een keer geprobeerd hebben. Het interieur is gereinigd met de extractor en APC 1:10 en deels met 1:4
eindresultaat:
Deze Lupo moest even snel opgelapt worden en ondanks dat het verschil wel duidelijk is, was het resultaat naar mijn mening niet 100%. Maar de auto is verkoopklaar, maar of de auto ook daadwerkelijk verkocht gaat worden betwijfel ik. De eigenaar was zo verrast dat ze er misschien wel in blijft rijden.
vooraf:
Hoognodige actie dus! De auto is eerst gefoamd:
Geen overbodige luxe dus... Daarna volgens de bekende methode gewassen, de-ironizer toegepast en met kwasten/borstels/APC de sponningen, rubbers etc te lijf gegaan. Ook clayen was niet overbodig.
enkele voor/na foto's:
Vervolgens is de auto gepolijst met Carpro Fixer, een one step polijstmiddel, op de DAP900. Dit was de eerste keer dat ik dit gebruikte. Voor het doel van de klus meer dan prima, maar ik zal het niet snel nog een keer gebruiken. Daarna ontvet met Eraser, de lak gevoed met PB black hole, trims en kunststof delen behandeld met PB trim restorer en als finish de spraywax van Optimum gebruikt. Van deze laatste ben ik ook zeker niet te spreken eerlijk gezegd, maar je moet alles een keer geprobeerd hebben. Het interieur is gereinigd met de extractor en APC 1:10 en deels met 1:4
eindresultaat: