• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Rode VW Lupo

wilco

Detailing chief
10 mrt 2009
538
100
44
Oss
Eindelijk weer eens tijd om een show off te maken. De laatste maanden behoorlijk wat gedetaild, maar gewoon geen tijd gehad om een write up te maken. Ook weinig foto's gemaakt, behalve een aantal met telefoon.
Deze Lupo moest even snel opgelapt worden en ondanks dat het verschil wel duidelijk is, was het resultaat naar mijn mening niet 100%. Maar de auto is verkoopklaar, maar of de auto ook daadwerkelijk verkocht gaat worden betwijfel ik. De eigenaar was zo verrast dat ze er misschien wel in blijft rijden.
vooraf:
IMG_2688.jpg

IMG_2700.jpg

IMG_2699.jpg

IMG_2698.jpg

IMG_2697.jpg

IMG_2696.jpg

IMG_2695.jpg

IMG_2694.jpg

IMG_2693.jpg

IMG_2692.jpg

IMG_2691.jpg

IMG_2690.jpg


Hoognodige actie dus! De auto is eerst gefoamd:

IMG_2704.jpg

IMG_2703.jpg

IMG_2702.jpg

IMG_2701.jpg

Geen overbodige luxe dus... Daarna volgens de bekende methode gewassen, de-ironizer toegepast en met kwasten/borstels/APC de sponningen, rubbers etc te lijf gegaan. Ook clayen was niet overbodig.
enkele voor/na foto's:
IMG_2713.jpg

IMG_2714.jpg

IMG_2711.jpg

Vervolgens is de auto gepolijst met Carpro Fixer, een one step polijstmiddel, op de DAP900. Dit was de eerste keer dat ik dit gebruikte. Voor het doel van de klus meer dan prima, maar ik zal het niet snel nog een keer gebruiken. Daarna ontvet met Eraser, de lak gevoed met PB black hole, trims en kunststof delen behandeld met PB trim restorer en als finish de spraywax van Optimum gebruikt. Van deze laatste ben ik ook zeker niet te spreken eerlijk gezegd, maar je moet alles een keer geprobeerd hebben. Het interieur is gereinigd met de extractor en APC 1:10 en deels met 1:4

eindresultaat:
IMG_2688.jpg

IMG_2718.jpg

IMG_2719.jpg

IMG_2722.jpg

IMG_2723.jpg

IMG_2727.jpg

IMG_2728.jpg
 
Zo zeg... Die foto's waarop alle zwarte uitlopers duidelijk zichtbaar zijn die spannen toch wel de kroon! Wat goor eigenlijk. Mag ik je vragen welke foam je gebruikt hebt? En indien je die foamlaag aangebracht hebt met een HD, hoelang blijft de laag dan ongeveer zitten voor wat betreft inwerken? Eigenaar mag in ieder geval weer blij zijn dat de auto er weer zo netjes uit ziet. Had niet veel langer moeten duren, anders had het onkruid gewoon tussen de kieren uit komen kruipen! Mooi werk hoor!
 
Thnx voor de reacties. De foam is van valet pro. De foam loopt langzaam naar beneden en is lekker dik. Een kleine 10 min blijft het wel zitten. De fixer heeft nier mijn voorkeur omdat ik liever in stappen werk maar voor deze klus was het voldoende
 
Die foto's van het foamen: omg!!!
Verder een erg fraai resultaat!