• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

roest op de achterspatborden

BrunoV

Detailing chief
5 jan 2013
600
100
Zou ik hier iets mee kunnen :s?
conv_340.webp
20140316_170643_zps6ce7418b.webp
Het zijn de spatborden achteraan van een Mercedes C-klasse uit 2004. Ze beginnen van binnenuit te roesten. De bekleding van de wielkast is een soort doek. Die zal zeker een meerwaarde hebben op vlak geluidsisolatie naar het interieur toe, maar dat ding is voortdurend nat en droogt maar heel traag. Wat zou er mogelijk zijn om dit te verbeteren/verhelpen of om alvast te voorkomen dat het erger wordt?

Verdorie, doe ik zoveel moeite om de foto's op een aanvaardbaar formaat, naast elkaar in mijn post te zetten, eens ik de post plaats staan ze weer belachelijk groot! Ik vind het nieuwe forum wel mooi maar ik snap niet hoe ik hier een foto ietwat deftig op kan plaatsen, dat vond ik in het vorige forum veel en veel eenvoudiger.
Sorry dus voor de grote foto's en alvast dank aan diegene die me kan uitleggen hoe ik dit beter kan.

Ik zou eens alle bekleding eruit halen en kijken als er een afdichtingsrubber lekt.
Of een kunstofdop welke hier en daar aan de onderzijde zitten om als er water inzit uit te laten lopen.
Tevens zou ik alle carroserienaden nalopen de carroseriekit kan oud en broos zijn.
Om e.e.a. te testen gebruik een compressor en spuit aan de buitenzijde water met een sopje erop en als het bubbelt heb je prijs.
Had dit ook maar bleek dat de achterruit er slecht in was gekit!!!

Scherpe kant van het plaatstaal is gewoon gevoelig door de dunne lak
Je zal het heel goed moeten ontroesten en dan liefst de roest omzetten
Dus fosfateren of een etsende primer en dan pas aflakken

De geluidsdempende mat kan je insprayen met (goedkope) siliconenspray
Of een voor textiel, maar dan heb je wel wat nodig ....
Bij een A zitten ze gelukkig alleen achter

• Leuk
Reacties: Cordoba
J.Lipsch en RedCat, beiden erg bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat het is zoals RedCat schrijft, het is inderdaad een scherpe kant van het staal, er zit geen rubber op ofzo. Maar in elk geval is het mij nu volledig duidelijk dat ik er niets mee kan, hier ben ik niet handig genoeg voor. De bekleding inspuiten met siliconenspray zal wel lukken, maar carrosserienaden nalopen, ontroesten, fosfateren,............ dat is voor mij wat tever gegrepen. Naar de carrossier dus.

Bedankt heren! :-)^