• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Rood polyester dak verkleurd

Juffer1

Detailing guru
Tester of Bling
27 okt 2008
3.010
193
45
Op mijn uni rode bedrijfswagen heb ik een polyester dakopbouw ivm het grijs kenteken.

renaultmegane03.jpg


Nu verkleurd een rode auto nogal snel maar het polyester dak begint nu echt in rap tempo te verkleuren, ondanks dat ik deze 4x per jaar helemaal polijst, glaze en in een laag collinite 845 zet.

Normaliter doe ik onderstaand stappenplan :
- Wassen
- Clayen
- Polijsten met SSR (ga de volgende keer Monello proberen)
- Black Hole (2 lagen)
- Collinite 845

Ondanks dat ik dit een keer of 4 per jaar doe verkleurd het dak nog steeds en er beginnen nu zelfs al witte vlekken naar boven te komen.
Heeft iemand van jullie hier een goede oplossing voor om het dak weer netjes rood te krijgen en vooral rood te houden ?

Gr. Arjan
 
Monello zorgt er echt niet voor dat het niet meer verkleurd.
Ik denk dat er niets anders opzit dan blijven bijhouden.

Misschien met een AIO product zoals ColorX maandelijks?
 
Om te beginnen moet je een product gaan gebruiken met een uv-filter

Maar die daken blijven lastig. Een maatje van me rijd met een golf IV variant grijskenteken, in het donker blauw en die heeft precies hetzelfde probleem. Alleen iets minder verquent.

Ik denk toch dat het te maken heeft met een ander soort lak/voorbereiding tenopzichte van de rest van de auto.

Sommige van dit soort daken worden al in kleur gemaak en niet gespoten. En dan maakt het verhaal weer compleet anders.


Met andere woorden. Pure hoofdpijn die daken en als je er een beetje knap bij wil blijven rijden gewoon lekker een bus kopen :D
 
De vraag is of dat helpt, zou eerst een klein stukje proberen. Ik heb rode en gele auto's gezien die verkleurt zijn MET blanke lak. Probleem is dan dat je er niks meer aan doen omdat je er niet meer bij kan.
 
ik wil er wel een lakverzegeling op doen als test, nog een keer polijsten hoeft waarschijnlijk niet eens, eventueel heel licht
op de rode lak van mijn bus deed dat 't erg goed tegen verkleuring.
heb voor polyester (boten) een aparte pre-glaze.
 
Zoals ik al zei: ik heb rode en gele lak verkleurd gezien MET blanke lak. Geen garantie dus.
 
een blanke lak zonder enig pigment bevat geen uv-filter..
een blanke gebruiken zal de verkleuring dus nauwelijks tegen gaan.

lakverzegeling zoals haroldV helpen wel. en polyester waxxen en impregnaten helpen ook.
door te polijsten, polijst je inprenciepe het polyester "open" waardoor het nog sneller verkleurd.

ik zit in de boten wereld en in de verfhandel, dus ik ken het probleem.
 
dus ze verkopen allemaal broodje aap/poep ?

even eentje geknipperplakt


Sikkens Jachtlak Clear Varnish UV Extra
Rendement: 12 m2 per liter
€ 20,65
1854
blik 750 ml kleurloos (€ 24,30) € 20,65 incl. btwin winkelwagentje leggenmeer informatie
Clear Varnish UV Extra

1-Component, hoogglanzende, slijtvaste, blanke lak op basis van een met polyurethaan versterkte alkydhars. Lang glansbehoud en zeer goede buitenduurzaamheid. Uitstekend UV bestendig door ingebouwd UV filter.
Toepassing:

Geschikt voor nieuw werk op alle houtsoorten, boven de waterlijn, binnen en buiten, of over goed geschuurde Polygrond. Voor onderhoud van bestaande, intacte 1-component vernissystemen.
 
Dan moet je wel duidelijk zijn Harold.... Met een blanke lak zullen wij allemaal denken dat je daarmee een gewone STANDAARD blanke lak bedoeld die op vrijwel iedere auto zit. Je komt nu met een JACHT lak, een blanke lak speciaal voor boten... :p
 
Maar het dak en boten zijn uit bijna hetzelfde materiaal? Dan zou het wel eens kunnen lukken! Probeer het eens en let us know. Ah en een wax of sealant met uv protectie is niet voldoende?(bestaat toch he? Zit momenteel op café en mijn verstand begint stilaan weg te lopen ;) )
 
Smeer ik die jacht lak op mn auto,en voila een amfibie voortuig is geboren.
Ik zeg Harold bedankt voor je gouden tip!
 
blanke lak op het dak gaam aanbrengen gaat voor mij geen optie worden, tis en blijft wel een auto van iemand anders (lease).
Ga vrijdag dan maar gewoon weer polijsten, misschien dat ik ergens een klein potje polyesterwax kan vinden om dat eens te proberen.
 
@bartr123: inderdaad want een wax zorgt voor een volledige waterdichtheid en zet een schroef op je auto ;)
Nu terug serieus(voor zover dat gaat op dit uur ;) ) het idee van de wax of sealant met uv protectie is geen optie? En ja... Best balen eigenlijk dat het een wagen van iemand anders is maar je hem(of haar?) Toch in de aller beste staat wil houden. Veel maten van mij rijden dr ook mee en een halfjaarlijkse wasbeurt door de wasstraat die dan nog door de baas betaald word is meestal echt teveel... schande is het! ;)
 
Juffer1 zei:
blanke lak op het dak gaam aanbrengen gaat voor mij geen optie worden, tis en blijft wel een auto van iemand anders (lease).
Ga vrijdag dan maar gewoon weer polijsten, misschien dat ik ergens een klein potje polyesterwax kan vinden om dat eens te proberen.


heb je mijn eerdere post over de lakverzegeling niet gelezen?