• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[RoyR] Peugeot 308 2014 Blanc Nacré

Aangezien ik nog een aliexpress t10 ledje had liggen. Deze gemonteerd in het dashboard kastje...
Vanavond in het donker eens kijken hoe het eruit ziet. Als het bevalt. Ga ik opzoek naar meer lampjes. Dan vervang ik deze ook in de kofferbak en de voetenruimte.
Iemand toevallig goede ervaringen met een bepaalde (aliexpress) ledjes?

20211004_153329.jpg
20211004_154604.jpg
 
Dan ga ik die ook bestellen @Hean
Als het niet "te" fel is. En gewoon netjes :)
Hier een foto van het dashboard kastje in het donker.

20211004_204906.jpg


Prima licht. Niet te gek.
Maar als ik de andere binnen heb. Doe ik wel overal dezelfde in.
 
Ik heb vorig jaar Oktober / November alle 4 de raamlijsten van de 308 laten vervangen, omdat toen de rubbers waren gescheurd.
Kostenpost: €899.
Toen bij het schadeherstelbedrijf 2x gevraagd: Het word goed hersteld he. Ik wil er niks meer van zien.
Nee meneer komt allemaal goed.
Nou, vorig jaar 2 a 3x terug moeten gaan omdat er van alles mis was.
Nu het weer herfst is, en het wat meer waait. Heb ik weer een vervelend wind geruis in de auto. Ook is er een irritante fluittoon aanwezig. Ik ben oooh zo gevoelig voor bijgeluiden in een auto...
Maar goed, gisteren weer een beetje op onderzoek gegaan. Tot mijn verbazing kon ik zo een chromen lijst los trekken. Ik heb deze natuurlijk wel weer op de plek gedrukt. Want anders ziet het er niet uit.
De moed is inmiddels in mijn schoenen gezakt.
Iemand een idee wat ik nu het beste kan doen? In het schadeherstelbedrijf heb ik echt geen vertrouwen meer in.
Moet ik nu de Focwa mailen?
Het liefst heb ik dat alles word gedemonteerd, kijken wat ze hebben beschadigd en verkeerd hebben gedaan. Foto's maken. Doorspelen aan de Focwa. En dan alles opnieuw goed laten monteren.
Wat is wijsheid?

20211026_170342.jpg
 
Laatst bewerkt:
@RoyR

- €900,- voor wat raamlijsten?
- Meerdere malen terug moeten.
- Nu trok je een raamlijst makkelijk los.

Is dit dan ook de reden van het suizen en fluiten?
Waarvoor moest je terug naar de hersteller?
Heeft de hersteller ook de kans gekregen om het te fixen?
Was je het een halfjaar geleden al zat?
Is er iets beschadigd of verkeerd gedaan?
 
@Quantoxx

€900,- voor wat raamlijsten?
Ja. Onderdelen koste iets van €700.

- Meerdere malen terug moeten.
- Nu trok je een raamlijst makkelijk los.

Is dit dan ook de reden van het suizen en fluiten?
Ik vermoed van wel. in onze 308 SW hoor je helemaal niks.

Waarvoor moest je terug naar de hersteller?
1e keer bij het ophalen was alles schots en schreef gemonteerd. Dus auto toen laten staan.

Heeft de hersteller ook de kans gekregen om het te fixen?
Nadat de 2e keer wel alles goed op zijn plek zat. De auto meegenomen. Toen had ik een enorme fluittoon in het interieur. Toen de auto weer gebracht. Ik ben daar dus al 3x geweest...

Was je het een halfjaar geleden al zat?
Toen was het geluid wat minder. Omdat er dan ook minder wind staat etc. Maar nog wel hoorbaar.

Is er iets beschadigd of verkeerd gedaan?
Tijdens het vervangen hebben ze de lak beschadigd achter de rubbers. Dit heb ik gehoord via de dashcam. Oh hey kijk dan. Ik heb iets te ver geboord. De lak is beschadigd. Andere gast: Oooh, lakstiftje...
 
Poe daar wordt je niet echt vrolijk van inderdaad, misschien toch langs een goede hersteller gaan
om een schouw te laten doen zodat je weet of het toch iets kleins is (afgebroken klemmetje) of iets meer.
Dit zodat je goede keuze kan maken om het te laten herstellen ja de nee.
 
Tijdens het vervangen hebben ze de lak beschadigd achter de rubbers. Dit heb ik gehoord via de dashcam. Oh hey kijk dan. Ik heb iets te ver geboord. De lak is beschadigd. Andere gast: Oooh, lakstiftje...
En dan is de vraag: hebben ze dat lakstiftje ook daadwerkelijk gebruikt? (Of gedacht: dat ziet toch niemand meer, onder die strip...) o_O
 
  • Leuk
Reactions: Timm en RoyR