• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Rupes - Big Foot LHR 15ES Deluxe Kit of Rupes - Big Foot LHR21 ES Deluxe Kit

Bedankt all.
Ik ga de 15 kopen en samen met een Rotary van 80 en 150 mm ga ik aan de slag en hopelijk lukt het de auto zo te krijgen als ik wil.
Ik heb trouwens een hele lijn van 3M tot mijn beschikking die kan ik toch ook gebruiken met die pads of is dat niet aan te raden?
Zijn jullie allemaal hobbyisten hier of ook pro's.
 
Wij zijn allemaal Hobby-Pro's, hahaa! :p

Welke pads heb je uiteindelijk gekozen? De bijgeleverde Rupes pads, toch? Zover ik kan inschatten kan je deze met dex3M-middelen gebruiken.



Greeetz
 
  • Leuk
Reactions: spuiter
Ja klopt, de pads die erbij geleverd worden. Ik heb ook nog verschillende 3M pads maar weet niet of die geschikt zijn voor een excentrische machine dat moet ik even uitzoeken.:)
 
^^ Dankje voor de tip,die ga ik dan ook nog eens bestellen. Die 3M pads hebben in ieder geval geen gat in het midden. Heeft iemand nog een tip om die hologrammen te kunnen zien bij kunstverlichting, zijn er speciale lampen voor of zo? Ik zie ze namelijk alleen maar als de zon op de auto schijnt .
 
Gewoon een DIY sun gun maken. Staan genoeg handleidingen op het internet :).
Zeer effectief voor defecten in de lak te spotten en kost 2 keer niks.
 
  • Leuk
Reactions: spuiter
Of gewoon de Monello - Faro aanschaffen. Sterk, klein lampie waarmee je de lichtbundel kan aanpassen (zoomen). Voor een paar euries meer neem je de oplaadbare accu erbij, wat ik je dan ook aanraad. ;)


Greeetz
 
  • Leuk
Reactions: spuiter en m@rio
+1 voor de faro.

Zelf maken kan ook, maar dat kost veel meer tijd die je nuttiger kan besteden ;)

Overigens gebruik ik op mijn abarth altijd de 15, mini en ibrid
(Love de combo, de 21 vind ik zelf niet fijn door de grote pads. Maar aan de andere kant is dat ook gewenning en zal je dat na een paar keer vergeten zijn)
 
  • Leuk
Reactions: spuiter
Hey Morphf ook hier, jaren terug zat je ook op het 500forum he, heb je nog steeds de zelfde Abarth?
Ja zo'n faro moet er dan ook maar komen, binnen kort maar even naar CC want ik heb het idee dat ik nog wel meer dingen kan gebruiken.
Nu ik zo'n beetje alles lees hier op het forum gaat er wel een wereld voor me open, ik had geen idee en dat na al die jaren dat ik met auto's werk. Maar goed beter laat dan nooit.:)
 
Laatst bewerkt:
Ja nog steeds de zelfde abarth hoor... Wel weer een paar stappen verder getuned inmiddels.

Het 500 forum is plat gegaan, het nuovafiat500 is daar toen verder gegaan, maar zijn vooral actief op facebook.


Hier op het forum kan je in iedergeval genoeg info raad en advies vinden om je auto in perfecte staat te brengen.
En mocht je bij cc langs gaan, uiteraard hebben ze daar alle kennis en advies in huis
 
  • Leuk
Reactions: spuiter
@Ric325i Deze pad Lake Country - HD-Orbital Orange Polishing Pad vandaag gebruikt op de Rupes 15 en hij werkt super goed. Nogmaals dank voor de tip.
Daarna de gele en witte pad van Rupes en de hologrammen zijn weg.

@Quantoxx De Monello Faro werkt ook goed, het was even uitvogelen hoe ik op de auto moest schijnen want in eerste instantie zag ik er niks mee. Maar naar wat oefenen kwamen de hologrammen te voorschijn:)

Iedereen bedankt voor alle tips.
De auto is weer helemaal naar me zin. Ik ben er weer super blij mee.:laughing:
 
Met telefoon genomen, zal vandaag eens kijken of ik betere foto's kan nemen.
20170526_181642.jpg