• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

RVS poetsen met een machine

rlangemheen

Detailing rookie
28 okt 2011
1
0
Hallo,

Bij ons op het bedrijf hebben we een brandwerende RSV deur. ( 3 bij 4 meter )

Nu hebben wij 2 maanden geleden brand gehad en zat de deur onder de roetschade. Nu is de deur schoongemaakt alleen wil me baas graag dat de deur gepoetst wordt om wat meer glans terug te krijgen.

Mijn vraag is of dit mogelijk is ? en wat voor producten moet ik hiervoor gebruiken? polish en polijstpads.

Ik ben in het bezit van een een dap 900 en pro 900.

Ik ben benieuwd naar jullie reactie's !

Alvast bedankt !

Gr. René

Ik neem aan dat het geborsteld RoestVastStaal is ?
Dan zou ik wel opletten met een machine
Niet omdat je schade maakt, maar omdat je product in de groefjes gaat zitten

Je kan best met de Monello Raffini aan de slag. Edit of deze
Maar misschien eerst eens met een APC en dan met een handpad

Poorboys Professional Polish?:

For more information on Poorboy's World products ....

Professional Polish is the best and most versatile polish available. It is an awesome Paint/Clearcoat cleaner, Metal polish, and super on Glass, Plastic, Headlight Covers, and Plexiglass. Professional Polish is body shop safe and contains no Wax or Silicones. It's perfect as the final preparation before application of a wax or sealant.

NO WAX
NO SILICONE
NO UV PROTECTANT
BODY SHOP SAFE
FOR ULTIMATE CLEARCOATS
DESIGNED FOR PERFECTIONISTS, PROFESSIONAL DETAILERS, BODY SHOPS
PERFECT FOR: ANTIQUES, CLASSICS, SHOW VEHICLES,TRUCKS, STREET RODS, MOTORCYCLES, MUSCLE CARS, RACE CARS AND BOATS!
METALS
CHROME
PLASTIC

Ik heb het vermoeden dat je de verkleuring van RVS na brand er zeer lastig uit gaat krijgen. Door de combinatie van roet en vocht ontstaat er een soort "zoutzuur" (HCL), dat in het metaal trekt. Ik heb zelfs RVS zien "roesten" binnen een aantal uren.

Succes met de behandeling!

Robert

Brandwerende Rvs deuren zijn vaak een knoeiharde legering. Gradatie 308 of 316 is echt lastig om te pollijsten. Wil je echt een glimmend resultaat zul je dmv een boormachine met lamellenschijf en een speciaal blok rvs pasta de deur kunnen polijsten. Zie foto

POLKIT03.webp

let daarbij wel op dat de deur eerst gewetsand moet worden met (afhankelijk van de legering) p800 daarna p1200 daarna p2000. Wil je hem in een minder glossy staat brengen dan doe je hem alleen maar wetsanden. Let wel op dat je er de tijd voor neemt want het is een Hell of a job!