• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Full Detail Saab 9-3 Cabrio detail-- complete video

Vaker Details filmen?

• Ja leuk

• Nee hebben we niks aan.

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.

Jacobs

Detailing trainee
1 jul 2013
16
45
Vorige jaar heb ik een Saab 9-3 Cabrio compleet aangepakt. Deze keer heb ik alles gefilmd en een timelaps van gemaakt.

De auto was heel vies en verontreinigd. deze was al jaren niet meer gewassen laat staan gewaxed,

Nu staan de stappen niet allemaal op video maar dit was toen ongeveer het stappen plan. Vast wel wat vergeten,

- Foamen - Monello Artic foam
- wassen - Poorboy's slick n sud + scheut APC
- Kleine delen met een borstel en APC
- Carbrio dak gereinigd met APC
- Complete auto met Morello non ferro
- Kleien - basic of bling + dodo juice lube
- polijsten 3 stappen Monello Rafinni - veloce- finale met de DAP900
- glaze - poorboy's blackhole
- wax zacht - pootboy's liquid natty's
- wax hard - collimate 915
- poorboy's velgen wax

Interieur
Compleet gereinigd met faam en APC 1:7
Leerwax poorboy's natural look

verder diversen schades verholpen en kleine dingen gepolijst.

Benieuwd naar jullie mening en wat jullie van het filmpje vinden.

Even een originele viggen vern**ken door aftermarket velgen :mad:

Ontopic: Mooi resultaat !

Die staat weer netjes te blinken.

Wou net het zelfde doen met de C4 cactus gisteren ben maar gekomen met filmen tot na het wassen. Daarna totaal vergeten verder te filmen.

Mooi om te zien.
Ik zou wel oppassen met polijsten en lossen doeken in de buurt.

@Jacobs, een detailman én een videobewerkingsman in 1. Zeer leuk gemonteerd en strak resultaat!

Op deze manier krijg je een heel nieuw gebied te zien van detailing wat op foto's niet vast te leggen is, namelijk de gebruikte technieken.

En kritisch als we (mogen) zijn vallen dan een aantal dingen op

-Je bent gek op APC:p
-Ik zou de wagen niet eerst afspuiten als je toch snowfoam gaat gebruiken
-Ik zou de wagen van beneden naar boven foamen
-Gebruik je geen grid guards?
-Die drukspuit is verrekte handig om geen waterballet te maken in de kiertjes! Welke gebruik je?

Ach er zijn nog wel 10 dingen die ik anders doe maar dat maakt het juist leuk en leerzaam om te zien!

@Jacobs, een detailman én een videobewerkingsman in 1. Zeer leuk gemonteerd en strak resultaat!

Op deze manier krijg je een heel nieuw gebied te zien van detailing wat op foto's niet vast te leggen is, namelijk de gebruikte technieken.

En kritisch als we (mogen) zijn vallen dan een aantal dingen op

-Je bent gek op APC:p
-Ik zou de wagen niet eerst afspuiten als je toch snowfoam gaat gebruiken
-Ik zou de wagen van beneden naar boven foamen
-Gebruik je geen grid guards?
-Die drukspuit is verrekte handig om geen waterballet te maken in de kiertjes! Welke gebruik je?

Ach er zijn nog wel 10 dingen die ik anders doe maar dat maakt het juist leuk en leerzaam om te zien!
Ben ook fan van die drukspuit! Welke is het?

Erg leuke video!
En handig inderdaad zo'n drukpomp / spuit. Heb er ook een liggen, alleen maar gebruikt voor de tuin :D
Verschil is goed te zien!!!:cool:

Deze drukpomp lijkt op diegene van de action...heb ik even gebruikt voor het aanbrengen van Tfr maar nu gebruik ik een soortgelijke maar dan van Gardena...dez is net wat steviger, krachtiger en een mooiere sproei (?)
Voor de klusjes in deze video is die van bijv. De action ook goed genoeg.

Erg gaaf om te zien!

Nog een tip: je kan denk ik minder polijstmiddel en wax gebruiken. Ik denk dat je dan twee vliegen in 1 klap slaat, doordat het prettiger én zuiniger werkt.