• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Saab 9-3

Heeft jouw saab ook zo'n zachte lak ?
De mijne is echt een hel, ik mag hem niet in de zon wassen of ik trek swirls en lichte krasjes er in.
 
@DT89 Niet zo zacht als ik wel eens heb meegemaakt op een Ford of Honda, maar zeker niet hard nee. Ik heb het voordeel dat het grijs metallic is en ik alleen in de zon soms echt goed zien hoe de lak ervoor staat. Maar dat de lak perfect is en dat ik het zo kan houden is een illusie, want onze kat zit 's nachts geregeld op de auto met zijn modderpootjes :(
 
@Jansen Ik heb een laser red, miserabel gewoon ! Volgende keer eens kijken of EX-P met Natty's erover wat beter zijn werk doet !
 
Ik heb inmiddels een poging gewaagd om het plastic in de auto te polijsten. Eerst afgeplakt. Niet helemaal netjes, want nu zie je heel goed de scheiding. Dit maakt het dan wel weer goed mogelijk om een voor en na vergelijking te maken. Ik ben begonnen met Poorboys prof polish op een witte handpad. Dat deed wel wat, maar niet zo veel. Daarna Finale op een witte handpad. Daarvan werd het al een stuk beter, maar nog niet goeg genoeg. Toen dus maar Mezzo gepakt, ook met de witte handpad. Ook dit gaf nog niet helemaal wat ik wilde hebben, maar de krassen die erin zitten zijn ook behoorlijk diep hier en daar. God mag weten hoe die erin zijn gekomen. Ik had hierna geen tijd en zin meer, dus ik ga een andere keer wel verder.

Voor:
20160401_093643[1].jpg



En na: Aan de linkerkant zie je een streep lopen waar de tape overheen heeft gezeten.

20160401_095409[1].jpg
 
Daarnaast een impressie van mijn set-up voor het wassen van auto's. Normaal gesproken ben ik genoodzaakt om een tuinslang aan te sluiten op de kraan in de keuken, maar ik heb onlangs de nieuwe buurman geholpen bij het wassen van zijn auto en vanaf nu mag ik van zijn buitenkraan gebruik maken :D Zoals jullie zien heb ik twee Grit Guard emmers met grit guards en één andere, zonder grit guard. De Grit Guards zijn er later bij gekomen, waardoor de andere emmer gedegradeerd is tot velgenemmer. In deze zit geen grit guard, omdat het water daarin toch niet vies wordt, omdat ik mijn borstels/kwasten altijd goed uitspoel voordat ze weer terug de emmer in gaan. Tevens staat de hogedrukreiniger in de schuur, om geluidsoverlast te verminderen.

Edit: En ik ben zo gierig geweest om met een marker 'wash' en 'rinse' op de emmers te schrijven :no_mouth:
 

Bijlagen

  • 20160331_170027.jpg
    20160331_170027.jpg
    228,2 KB · Weergaven: 352
  • 20160331_170036.jpg
    20160331_170036.jpg
    188 KB · Weergaven: 370
  • 20160331_170047.jpg
    20160331_170047.jpg
    179,1 KB · Weergaven: 354
Helaas is de Saab onlangs 'gewassen' toen hij bij de schadehersteller stond, en kreeg ik hem terug vol met waskrassen/swirls. Helaas doet de garagist alsof zijn neus bloedt en niks ziet, dus krijg ik niks van schadevergoeding. Er is zelfs een 'schade-expert' bijgekomen om de boel te beoordelen, maar die had er ook geen kaas van gegeten. Lang verhaal kort: Ik mag weer lekker polijsten. Dat wilde ik vandaag gaan doen, maar omdat de buurman last van me had moet ik het helaas uitstellen. Alleen de motorkap heb ik kunnen doen. Hierbij alvast wat plaatjes van toen ik hem net een dag terughad van de garage.
 

Bijlagen

  • 20160410_163948.jpg
    20160410_163948.jpg
    181,4 KB · Weergaven: 360
  • 20160410_164524.jpg
    20160410_164524.jpg
    151,1 KB · Weergaven: 377
  • 20160410_181736.jpg
    20160410_181736.jpg
    137,4 KB · Weergaven: 362
  • 20160412_101904.jpg
    20160412_101904.jpg
    130,1 KB · Weergaven: 348
  • 20160412_101937.jpg
    20160412_101937.jpg
    132,8 KB · Weergaven: 342
  • 20160412_102257.jpg
    20160412_102257.jpg
    103,8 KB · Weergaven: 383
Hebben ze er met een schuurspons eroverheen gewalst ofzo. Echt zonde. Ik heb een Monello "dont wash my car" kaart in de auto liggen die ik bij een onderhoudsbeurt aan mijn spiegel hang. Maar dit pakken we van het weekend bij mij voor de deur wel even aan ;)
 
Spuiters vlammen er ff snel overheen met een rotary en een vuile pad.

Zo heb ik ooit een spuitbeurt laten doen waarbij ik een paar keer terug moest omdat de kwaliteit niet goed was. Na elk bezoekje kon ik het herstelde deel weer polijsten.

Verstuurd vanaf mijn GT-I8260 met Tapatalk
 
bij ons is zefs een schade hersteller met een eigen wasstraat.
klopt wat aficior zegt het zijn geen detaillers.
 
dikke wagen hoor en zeker toffe kleur om te detailen
jammer weer he dat mensen niet gewoon met hun handen van je auto af kunnen blijven en gewoon moeten doen wat ze moeten doen
en niet met een vieze spons over je auto rauzen.
 
  • Leuk
Reactions: Jansen
Tijd voor een update!

Ik rij zelf zelden meer in de Saab (alleen om te tanken en de bandenspanning te controleren), maar hij wordt nog wel regelmatig gebruikt door de rest van de familie. Hij was al een aantal maanden niet meer gewassen, dus hij was echt goed smerig geworden. Hoog tijd dus voor een wasbeurt!

20171025_161953.jpg



20171025_162008.jpg



1. Allereerst de velgen ingespoten met Meguiar's Wheel Brightener. Blijft fantastisch spul, zeker als je bedenkt dat het zo weinig kost. 95% van de vervuiling is weg zonder de velgen aan te hoeven raken, door het simpelweg af te spuiten met de HD. Daarna uiteraard de emmer met mitts, kwasten en borstels gepakt voor een grondige schoonmaak. Voor het velgbed gebruikte ik altijd de EZ Detail Mini vanwege de kleine afstand tussen velg en remklauw bij de voorwielen, maar ik heb sinds kort ook de 'normale' EZ Detail brush en die blijkt er ook gewoon tussen te passen! De Mini gaat dus even op de reservebank, want de grote werkt net wat sneller.

20171025_163243.jpg


2. Daarna de auto ingespoten met Autoglym Multiwash TFR (1:20) en afgespoten met de HD. Hier zag je al gelijk dat de beading en sheeting terugkwam, wat ik niet slecht vind gezien het feit dat ik in augustus vorig jaar Nanolex Si3D heb aangebracht en dus al ongeveer 14 maanden aanwezig is.


3. Vervolgens gefoamd met Auto Finesse Avalanche en gewassen met Gyeon Bathe. Het foam heb ik niet afgespoten met de HD, maar gebruikt als extra schuim bij het wassen. Ik hoopte dat de Avalanche (pH-waarde van ongeveer 9) zou bijdragen aan het verwijderen van de hardnekkige vervuiling die zich in ruim een jaar toch alweer heft vast weten te zetten op de lak en ik hoopte dat het extra schuim zou fungeren als extra smering en vuilafvoer tijdens het wassen zodat de kans op krassen wat kleiner werd. Wat betreft het eerste: dat is voor zover ik kan beoordelen niet gelukt, dus ik moet toch maar eens tijd maken binnenkort om de boel te kleien en een grote beurt te geven. Daarentegen ging de mitt (Wookies Fist) nog soepeler over de lak dan anders, dus ik ga deze methode vaker gebruiken.

20171025_170600.jpg


20171025_174124.jpg



4. Gedroogd met de Sidekick en doeken.

5. Gyeon Cure aangebracht om de standtijd van de Nanolex nog wat op te rekken.


Daarnaast heb ik een diepte-investering gedaan in de vorm van plastic afdekkapjes voor de afzichtelijke, roestende, wielbouten. Dat had ik al veel eerder moeten doen. Verchroomde of geanodiseerde bouten zouden nog mooier zijn geweest, maar daarvan vond ik prijs toch wat te hoog.

20171025_182724.jpg



20171025_184843.jpg
 

Bijlagen

  • 20171025_161953.jpg
    20171025_161953.jpg
    241,9 KB · Weergaven: 130
  • 20171025_162008.jpg
    20171025_162008.jpg
    186 KB · Weergaven: 160
  • Leuk
Reactions: 350Z en Tonny