Naar alle waarschijnlijkheid krijg binnenkort wel een hele bijzondere detailklus. Het is de bedoeling dat ik binnenkort een Scania R630 onder handen moet gaan nemen. Het betreft een auto van 3 jaar oud die op dit moment een totale metarmorfose krijgt. De eigenaar heeft 'm nog maar net in zijn bezit maar heeft de truck meteen naar Zweden gestuurd om daar de motor wat verder te laten kietelen en de bak daarop aan te passen. Vervolgens komt de auto terug naar Nederland waar hij helemaal wordt overgespoten en ge-poedercoat.
De Scania wordt extreem diep donker blauw metallic tegen paars/zwart aan en de cabine krijgt 12(!) blanke laklagen! Het chassis wordt ge-poedercoat in dezelfde kleur en krijgt 4 blanke laklagen. Het interieur wordt volledig wit. Bekleding wit, stuurwiel wit, dashboard wit en de stoelen worden met wit leer bekleed! Er komen hoogglans gepolijste lichtmetalen Alcoa wielen onder en die worden uiteraard ook voorzien van de nodige blanke laklagen. Er komt ook ontzettend veel rvs op de wagen. Kortom; Het moet een echte showauto gaan worden.
Als de auto terug is van de spuiter, kom ik in beeld. Het is de bedoeling dat al dat moois natuurlijk ook beschermd gaat worden. Ik ben voorzichtig ge-interresseerd om deze klus aan te pakken. Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een vrachtwagen gedaan en zeker geen een die vers gespoten is. Volgens de spuiter zou hij na het spuiten gelijk in de wax gezet kunnen worden maar ik heb ook weleens gelezen/gehoord dat je hier beter een paar weekjes mee kan wachten ivm uitharden/uitademen. Het is de bedoeling dat de auto een extreme hoogglans wetlook gaat krijgen. Eigenlijk heb ik geen idee hoe ik dit het beste aan kan pakken. Mijn eerste ingeving is om 'm toch een paar hits met finale op zwart te geven alvorens ik 'm in de wax ga zetten. Is dit wel verstandig??? Ik hoop dat jullie begrijpen dat ik een beetje huiverig ben. De eigenaar heeft echt serieus geld in de Scania gepompt en eist natuurlijk perfectie. Ik heb genoeg ervaring en een breed scala aan producten van de beste merken maar toch...
Stiekem hoop ik dat jullie me een beetje moed in kunnen praten want het is wel een hele gave uitdaging. Alle tips&trics zijn natuurlijk meer dan welkom!
Mvg Robin
De Scania wordt extreem diep donker blauw metallic tegen paars/zwart aan en de cabine krijgt 12(!) blanke laklagen! Het chassis wordt ge-poedercoat in dezelfde kleur en krijgt 4 blanke laklagen. Het interieur wordt volledig wit. Bekleding wit, stuurwiel wit, dashboard wit en de stoelen worden met wit leer bekleed! Er komen hoogglans gepolijste lichtmetalen Alcoa wielen onder en die worden uiteraard ook voorzien van de nodige blanke laklagen. Er komt ook ontzettend veel rvs op de wagen. Kortom; Het moet een echte showauto gaan worden.
Als de auto terug is van de spuiter, kom ik in beeld. Het is de bedoeling dat al dat moois natuurlijk ook beschermd gaat worden. Ik ben voorzichtig ge-interresseerd om deze klus aan te pakken. Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een vrachtwagen gedaan en zeker geen een die vers gespoten is. Volgens de spuiter zou hij na het spuiten gelijk in de wax gezet kunnen worden maar ik heb ook weleens gelezen/gehoord dat je hier beter een paar weekjes mee kan wachten ivm uitharden/uitademen. Het is de bedoeling dat de auto een extreme hoogglans wetlook gaat krijgen. Eigenlijk heb ik geen idee hoe ik dit het beste aan kan pakken. Mijn eerste ingeving is om 'm toch een paar hits met finale op zwart te geven alvorens ik 'm in de wax ga zetten. Is dit wel verstandig??? Ik hoop dat jullie begrijpen dat ik een beetje huiverig ben. De eigenaar heeft echt serieus geld in de Scania gepompt en eist natuurlijk perfectie. Ik heb genoeg ervaring en een breed scala aan producten van de beste merken maar toch...
Stiekem hoop ik dat jullie me een beetje moed in kunnen praten want het is wel een hele gave uitdaging. Alle tips&trics zijn natuurlijk meer dan welkom!
Mvg Robin