• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Scania R630

Ik zou beginnen om tegen de spuiter te zeggen dat die GEEN blanke lak op de Alcoa Mirror Polished velgen moet doen....
Dat is een drama van heb ik jou daar.
Zonder op te scheppen, ik heb extreem veel ervaring met het poetsen van Alcoa velgen. Meer nog dan dat welke importeur of leverancier jou ook kan vertellen.

Een truck is niets anders dan een personenauto met polijsten. Gewoon je tijd ervoor nemen en vooral niet stressen.
Verder heb je het voordeel dat de vlakken veel groter en eenvoudiger zijn om te polijsten.

Ik heb bijna 3 jaar geleden ook eens een showtruck geheel onder handen genomen.
Ik heb hiervoor toen een week (en dan geen 9 tot 5 dagen) voor uit getrokken, ik moet je zeggen, in minder tijd zou ik het absoluut niet willen doen!
(donkergroene DAF, Sebastiaan Nagtegaal, werdt vervolgens 1e in zijn klasse op de Lastbil in Zweden. Met complimenten van de jury voor de staat van de lak)

Wat betreft de Wax, doe eens gek. Supernatural Hybrid.
Relatief goedkoop, eenvoudig en haalt de 6 maanden ook zeker wel!

Klinkt als een heel mooi project, ik ben benieuwd naar de foto's en ik ben ook wel benieuwd van welk bedrijf de auto is.
Qua bescherming zou ik na het goed uitharden van de lak toch echt C-quartz aanbevelen.
Dit omdat vrachtwagens zou goed als nooit met een 2 emmer systeem worden gewassen maar meestal met vreselijk harde borstels waar ik niet eens m'n velgen mee zou doen.
Dit krast natuurlijk behoorlijk en c-quartz lijkt me het enige wat nog een beetje bescherming biedt hiertegen.

Leon1987 zei:
Wat betreft de Wax, doe eens gek. Supernatural Hybrid.
Relatief goedkoop, eenvoudig en haalt de 6 maanden ook zeker wel!

Maar dit is ook een wax met een gebruiksaanwijzing.Heb deze ook gehad.Is een "bitch" om mee te werken.Vondt hem echt niet fijn verwerken , hoe dun ik hem ook smeerde.Maar resultaat was wel altijd mooi.

** edit**

Zie dat dit over de Hybrid gaat en niet over de gewone SN.Dit was m`n ervaring met de normale SN.

Rogier,

Opel Corsa van mijn ouders. Na 7 maanden nog Sheeting en Beading....

Stond toen zo'n 15.000km op.

Wassen wekelijks met 2 emmersysteem en BtbM.

BOT maar weer

Zoals je misschien hebt kunnen lezen op het forum heeft mijn kameraad een R500 is een goede staat (is een draad van) en hij wast hem wekelijks, maar verkijk je niet op het werk, want het is inderdaad wat anders en wat ander vuil dan een luxe wagen..