• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Schakel pook langer mee laten gaan.

Super055

Detailing addict
22 jun 2016
83
60
Apeldoorn
Hoe kun je een schakel-pook van rubber(?) een levenlang goed houden?

image.webp
De pookknop die ik vast heb is een replica, origineel is moeilijk te vinden... en vallen na verloop van tijd ook uit elkaar. Vandaar ook het plakband.

Maar hoe kun je zo'n pook een langer leven geven?

Edit: En is het mogelijk de originele te herstellen? Ook als er stukjes ontbreken?

Laatst bewerkt:
Herstellen als er stukjes ontbreken..?
Klinkt als eenpuzzel waar wat stukjes van kwijt zijn. Tja, die kun je zelf gaan knippen dan... ;)

Kun je niet bij de dealer of sloper een vervanger vinden??

Herstellen als er stukjes ontbreken..?
Klinkt als eenpuzzel waar wat stukjes van kwijt zijn. Tja, die kun je zelf gaan knippen dan... ;)

Kun je niet bij de dealer of sloper een vervanger vinden??

Is mijn auto niet...
Het is van een 205 GTi, die pookknoppen zijn vrijwel niet meer te vinden in een goede staat.
Vandaar ook de replica, maar deze is verre van exact.

Als er iets is om de originele weer te fixen... dan wil ik dat wel proberen.

Is het van leer? Dan zou misschien een schoenmaker of zo'n "ouderwetse" turkse kleermaker uitkomst kunnen bieden.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Het is echt jaren80 schuimrubber...
Bij de originele kun je het patroontje eruit wippen, bij de replica zit deze erbij in gegoten.

Deze slopen is wel zonde... was niet goedkoop.