• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Scholl s20, snel werking kwijt?

D!m!tr!

Detailing addict
18 feb 2018
343
68
35
Spijkenisse
Goede morgen heren,

Onlangs test setje scholl s20 gekocht, pasta plus paarse spider pad.
Collega had plaatselijke vreemde plekken op zijn wagen en stoorde zich hier erg aan.

20180715_091211.jpg

Tijd s20 eens te proberen.
Na 2 hits best tevreden, al zijn flinke krasjes met een lamp nog wel zichtbaar, maar ook geen wonderen verwacht

20180715_100416.jpg

Wat mij opviel, zeer snel geen residu meer te zien en veel, veel stof.
Waasje zeer helder na horizontame pass over op diagonale.
Geen zin om door te gaan omdat pasta werking op dat moment al heeft verloren, lijkt mij?
Gaat er iets fout of hoort dit zo te verwerken?

Rupes lhr 15 mk2 stand 4 na uitsmeren lage stand.
Pad en pasta zoals beschreven op Bmw 540i
4 ertjes op pad tempo zoals beken, druk op machine net tot machine ander geluid maakt, lettend op vrije rotatie
Buiten temp 20 graden in schaduw gewerkt.
 
Dus je pasta was na één dambord al doorgewerkt?

Ik gebruik altijd meer pasta dan de vier erwtjes, denk ik. :p Dan kan ik de korrel langer doorwerken. (BF21, in dezelfde hit hoge snelheid, twee spraytjes S&W en dan nog een dambordop een langzamere stand)

De temperatuur kan best een grote rol spelen. Zo ook wind en luchtvochtigheid. Zo heb ik enkele dagen geleden mijn auto ook gedaan en zelfs toen ik meer polijstmiddel gebruikte en regelmatig S&W gebruikte, stofte het flink.
 
Laatst bewerkt:
Om iets specifieker te kunnen zijn, na het uitspreiden van pasta ;

Van links naar rechts geweest, toen van onder naar boven en toen was het waasje neutraal.
Los van dambord, vindt ik het fijn plekken met grotere defecten nog even extra aandacht te geven gedurende de hit.
Voor mijn doen niet echt lekkere hit kunnen maken.

Weer denk je sochtens ook al flinke invloed op verwerking pasta:)
 
Ik ging in de late avonduurtjes polijsten, in de schaduw. Stofte bij mij ook veel meer. :) Maar toen ik wat meer polijstmiddel gebruikte kom ik tijdens de hit nog wat ouwehoeren op iets diepere defecten en werd het pas na een goed dambord pas wat transparanter. Lekker doorgewerkt op stand 4 (na een pufje S&W) en kon zo goed finishen. ;)
 
Ik vind de S20 ook beetje so-so, het zou tijd moeten besparen omdat je geen 2 of 3 stappen hoeft te doen maar het verval in werking gaat mij ook te snel. In een zoektocht kwam ik zelf bij Sonax Perfect Finish, nog niet geprobeerd maar is wel een klap duurder. (lees 55 euro voor flesje) maar kan wel hoop tijd besparen.

Zie meer info:
 
  • Leuk
Reactions: HansR
@Gullwing - Interessant filmpje! (Kerel vertelt echt veel) Mooi om de producten zo uit elkaar getrokken te zien worden. :p

Echter begrijp ik wel uit zijn verhaal dat er niet perse een hoop tijd te besparen valt. Qua cut is de PF iets beter en de finish is bij beide eigenlijk niet van elkaar te onderscheiden. Tijdens het filmpje dacht ik nog; ''Hmm, de PF lijkt wel net wat meer in huis te hebben'', maar dan komt het aanzienlijke prijsverschil om de hoek kijken. :p

Ik heb mijn eigen auto maar één of twee keer behandeld met S20. Hierbij was ik nogal in tijdsnood en dus pakte ik de S20 erbij omdat dit mij ideaal leek. Ik heb het toen gebruikt op mijn DAP900 V3 met Monello-pads. Mijn auto stond er vrij strak bij, maar uiteraard de nodige swirls. Nadat ik alles één hit had gegeven waarbij ik op stand 6 één dambord deed en in dezelfde hit nóg een dambord op stand 4, zag de lak er zeker weer goed uit. Echter weet je dat je resultaat niet alleen goed polijstwerk is, maar ook wel degelijk het verhullende effect van de oliën.

Ik heb dan ook sterk het idee dat ik middels de DAP en S3 die ik goed doorwerk eigenlijk hetzelfde of beter resultaat behaal, maar dan zonder de verhullende effecten.
Op lichte kleuren vraag ik mij af of de S20 hetzelfde resultaat had gegeven als op mijn donkerblauwe kleur. ;)
 
  • Leuk
Reactions: D!m!tr!
@Quantoxx
Over de verhullende effecten, Scholl zegt daarover: "Compound contains no silicone oils, wax or toxic solvents".

Even aansluitend op je verhaal denk ik dat hoe meer ervaring je hebt in het detailen hoe minder je tevreden bent met een 1 stapper, je ziet toch altijd dingen die je ermee niet weg krijgt. En als je je auto na een jaar voor een 2e keer doet kies je waarschijnlijk eerder voor S30 of S40. Maar zeker een prima product voor een daily die een opfrisbeurt nodig heeft of bij beperkte tijd of budget. Ik zal het alleen nooit aanraden.. :relieved:
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
@Gullwing : je geeft het zelf aan. S20 is een stap voor mensen die tevreden zijn met 1 stap en die er mee kunnen leven dat bepaalde zaken wat verhuld worden.

Sonax Perfect Finish lees ik ook héél goede ervaringen over en ik zou het graag zelf ook eens willen uittesten. De prijs is natuurlijk wel een klap in je gezicht :p
 
Het komt ook uit eigen ervaring, je bent altijd op zoek naar dat wondermiddel, maar dat is het niet, het doet een beetje cut en veel polish
 
Laatst bewerkt door een moderator: