• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Sealer/wax voor luie detailer

Orbit_be

Detailing rookie
15 jun 2015
15
2
Hoi, ik ben op zoek naar de ideale sealant/wax voor zij die niet voldoende tijd hebben om het grondig aan te pakken volgens de regels van de kunst.

Daarbij ben ik vooral op zoek naar 'iets' dat mij de glans en bescherming geeft die ik gewend ben van bijvoorbeeld EX van PB maar dat geen witte vlekken achterlaat op de plastic onderdelen. De EX breng ik namelijk uit tijdsoverwegingen machinaal aan en je trims ontzien is dus onbegonnen werk, met de gekende witte waas als resultaat.

Ik heb al eens geprobeerd met Reload (bestaat ondertussen la niet meer denk ik), een sealant met hoge silica inhoud maar dat vond ik niet erg handig werken omdat het erg vloeibaar is en het niet makkelijk te zien is als je stukjes overslaat.

Enige suggesties?
 
cancoat is misschien een optie voor je? Reload vind ik zelf een erg fijn product, mooie glans en heel erg makkelijk. Gewoon 2x de auto doen en je hebt echt alles goed gehad.
Overigens is gyeon cure volgensmij exact hetzelfde als de oude reload ( ruikt hetzelfde, doet hetzelfde en ziet er het zelfde uit).
Reload overigens wel sprayen, werkt het makkelijkste.
 
Om die reden is Megiuars #26 mijn vaste waarde in mijn collectie. Prachtige wax, zeer gemakkelijk in gebruik en zeker geen residu op de trims.
 
Hmm, die cancoat spreekt me niet zo meteen aan, de filmpjes laten het niet echt zien als een eenvoudig te gebruiken product. Ook de spuitbusverpakking lijkt me om problemen vragen voor sporadisch gebruik.

Anyway, die Reload gaf wel een verrassend goed resultaat dat veel langer standhield dan ik had verwacht. Misschien moet ik het maar eens overgieten in een sprayer. Hoe gaat het aanbrengen dan juist in z'n werk?
 
Als je de auto gewoon elke keer na het wassen vlug een beschermlaagje wilt geven is een product als wetcoat misschien iets?
 
Ik beschik spijtig genoeg niet over een beschutte werkplek waardoor mijn ervaring met producten die verneveld moeten worden nogal aan de negatieve kant is. Ik vind het zo'n zonde dat meer dan de helft van het product de auto nooit bereikt en enkel de gevel van mijn buurman beschermd :)

Ik kan trouwens best wel nog de tijd/moeite opbrengen een conventionele applicatie uit te voeren, zolang het product machinaal aangebracht kan worden en ik nadien maar niet alle trims moet gaan reinigen, wat trouwens een echte rotklus is. Supernatural Hybrid bijvoorbeeld is zo'n product dat me interesseert maar ik vind maar niet of het nu al dan niet residue achterlaat op trims. Bovendien valt het nog te bezien hoe goed dit machinaal wil lukken. Maar mogelijk zijn er vloeibare hybrydes die de moeite zijn? bv Meguiars - Ultimate Liquid Wax

Die tussendoor producten ga ik trouwens zeker nog nader bekijken, lijkt me zeker interessant voor de auto van de vriendin, die meer kilometers maakt en dus sneller zijn bescherming kwijt raakt. Mijn eigen wagen doet nauwelijks 10k kilometers per jaar en heeft dus langer genot van zijn bescherming. Zijn er nog producten zoals wetcoat die je op een natte wagen kunt gebruiken? En hoe aan te brengen als je liever niet in het wilde weg loopt te sprayen?
 
Ik breng wax ook vaak met de DAP aan en dan blijf ik uit de buurt van trims en rubbers. Naderhand loop ik die plekken met de hand na. Op die manier gaat het snel maar heb ik geen vlekken waar ik ze niet wil hebben.
 
Waarom niet de Reload/Cure gebruiken icm wassen van de auto?
Doe dit zelf af en toe: auto wassen, 1ste keer snel drogen met Delirium, paar pufjes Reload per paneel, en uitwrijven/verder drogen met Delirium.
Natuurlijk niet dezelfde mate van bescherming, maar paar weken (tot volgende wasbeurt?) gemakkelijk haalbaar.
Reload vind ik nog steeds een veelzijdig product, deze manier van verwerken vergroot voor mij persoonlijk het gebruiksgemak nog (en bijna geen extra tijd nodig)....
Nog geen ervaring met de Cure maar als mijn voorraad Reload op is zal deze waarschijnlijk de vervanger worden hiervan...
 
Je hebt de keuze: een beetje werk en een lange standtijd: Pak gewoon een niet vlekkende syntetische wax, kun je over alles heen halen. Megs Ultimate Liquid wax is er zo een. Anders (minder werk maar kortere standtijd) gewoon cure of red mist op je kale lak, werkt ook prima. Als je bang bent voor "overspray" richting je buren, kun je dit ook gewoon van dichtbij op je droogdoek sprayen en daar je auto mee afnemen. Wel even nalopen met een droge microvezel met optioneel een detailer spray (ivm mogelijke strepen). Scholl heeft trouwens ook een betaalbare spray sealant, die heet Polymer Protection. Ik ken die verder niet maar klinkt goed (werkt "maanden") en is betaalbaar. Als je echt lui bent kun je ook nog alles in 1 shampoo overwegen zoals de Bathe+
 
Heya Peeps,

Ik kan je aanraden om je auto door een wasstraat heen te knallen en doen alsof de swirls er niet zijn.

Luier kan niet! :D


Een luie detailer... hihihi.
 
  • Leuk
Reactions: bros
Petrov;n424267 zei:
... Als je echt lui bent kun je ook nog alles in 1 shampoo overwegen zoals de Bathe+

Dat kan, maar Bathe+ werkt het beste als tweede behandeling. Eerst wassen met een gewone shampoo.
Daarna de Bathe + direct opbrengen door kleine beetjes op de handschoen te doen en in te wrijven
 
Ik was mijn auto meestal met een kleine overdosis bathe+ en dan werkt het ook al aardig, maar natuurlijk niet meerdere weken.
1 a 2 weken haal ik volgens mij wel, ik rijd echter maar 8dkm per jaar met deze auto, wel staat hij altijd buiten.
 
Grappig dat niemand tot nog toe Collinite 845 heeft vermeld in dit topic. Supersimpel en mega-zuinig aan te brengen, geen waas op plastic, rubber of glas, na een uurtje poepsimpel uit te poetsen en blijft bij oordeelkundig onderhoud (juist wassen) gemakkelijk 6 maanden zitten! Wat wil je nog meer?
 
  • Leuk
Reactions: bros
Reload aftoppen? Een sealant of wax aftoppen met Reload/Cure/Redmist/QD+ of dergelijke ok, maar omgekeerd?
 
Idd grappig, normaalgesproken wordt die wax als eerste genoemd :-D
Ik heb ook de 476S (vaste variant van 845) en die werkt ook super makkelijk met volgens Collinite een iets langere standtijd dan de 845
 
iewke71;n424284 zei:
hey Daves....gebruik je Reload als stand allone?? of top je hem nog met wax??

Zoals BrunoV al zegt, reload aftoppen doe ik niet en is naar mijn weten ook niet de bedoeling. Ik gebruik reload / Gyeon Cure als stand alone bij de auto's die ik aflever voor het bedrijf waar ik werk. Als ik zelf detail dan wax ik eigenlijk altijd, en daaroverheen zet ik mits de auto 12-24uur binnen uit kan zweten, na deze 12-24uur de Gyeon Cure. Of dit de standtijd echt verlengd durf ik niet te zeggen, ik doe het dan ook niet altijd. Bijvoorbeeld niet na de dodo juice supernatural 2.0 wax. En mijn eigen auto doe ik na bijna elke wasbeurt wel even met red mist of Cure na.
 
Orbit > Sint Pieters Leeuw?

er zijn meerdere spray waxen voor als het snel moet gaan, maar ik geloof niet dat die even goed zijn als een echte wax/sealant, eerder als opfrislaagje.

zelf gebruik ik al jaren megs M21 (pro versie van de NXT). easy on, easy off en blijft bij mij lang zitten. (hangt ook af van de voorbereiding. bij geclayde auto duidelijk langere standtijd!)