• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Seat Altea. Van grijs naar pianolak..

Robert_16

Detailing addict
8 mrt 2010
309
70
46
Omgeving Rotterdam
Mede detailers,

Gisteren had ik enkele uurtjes om de Seat onder handen te nemen. Bij aanschaf van de auto zat deze vol met hologrammen en in de loop der maanden zaten er hier en daar gebruikskrassen en swirls in de lak. Daarbij lag er nog een flinke laag zand, modder en vogelpoep op de lak. De totale indruk was dof, grijs ipv zwart en de metallic flakes waren nergens te bekennen. Genoeg redenen om de handen te laten wapperen.

Wegens gebrek aan tijd moest ik kiezen tussen een 1 staps product welke direct resultaat gaf. Ik had keuze uit DJ Need for Speed (een AIO product) en de Monello reeks. Uiteindelijk heb ik de DAP500 icm een lichtgroene pad en finale gebruikt. Deze combinatie gaf een vlot en srak resultaat.

Wat heb ik allemaal gebruikt?

Foam lans met APC, PBW SS&W, SSF. Alles in overvloed!
Kranzle hogedrukreiniger
Washmitt en diverse emmers
eigen merk velgenborstel (beter dan de EZ brush)
Billberry wheelcleaner
DJ clay lube
DJ supernatural clay
Voldoende tape met gladde rug
Lichtgroene pad icm DAP500
Monello Finale
Collinite 915
Veel, heel veel doeken..

Zo, en dan nu de plaatjes. Om het aantal foto`s beperkt te houden, zal ik voor en na foto`s combineren.


Voor
7220479486_3577d6554e_z.jpg


Bedankt fijne dealer..
7220490428_7eab769f25_z.jpg


Na
7220512630_c33c40537c_z.jpg


Achtervelg voor
7220480794_cce026fcc7_z.jpg


Wielkast voor
7220478138_cf184acbdb_z.jpg


Na
7220519418_cac061ffe8_z.jpg


Achterlicht voor
7220499184_f4804998da_z.jpg


Achterlicht na behandeling PRO900, oranje pad en mezzo (laag toeren!)
7220524050_ff17dee1fc_z.jpg


Voor behandeling
7220476512_218720a77c_z.jpg


Na behandeling. Nee, de fotograaf is er niet knapper op geworden...
7220513390_206b6cfd74_z.jpg


Van dit..
7220475132_7c4a216e3f_z.jpg


Naar dit..!! Totaal 6 uur bezig geweest.
7220516812_25f736feaf_z.jpg


Mooi he?!
7220520802_a9389e8a95_z.jpg


Oke, nog eentje dan..
7220509728_fbe0978cbe_z.jpg


Hoop jullie snel weer te kunnen voorzien van een show off. Heb er nu al weer zin in. Ondanks de spierpijn in heel mijn lijf..

Groeten,

Robert
 
Binnen zo'n korte tijd toch een schitterend resultaat behaald. Vraag me wel af in welke mate de swirls verminderd waren door deze lichte combi?

Gewoon pure interesse in wat het resultaat is van zo'n "speedjob"tov een volledig stappenplan.
 
Ralf,

Ik stond er zelf van te kijken hoe makkelijk het ging. Doorgaans valt Seat onder de VAG-lakken, maar de krassen zoals te zien op de voorfoto`s zijn toch echt weg. Echter waren de hologrammen het grootste probleem en zaten er weinig krassen op. Als je de lak ECHT goed gaat bekijken, zie je hier en daar echt nog wel een plekje. Maar binnen de tijd is het enorm opgeknapt.

Ik heb een PRO900 liggen die ik met de tijd wil gaan proberen. Maar dan wel op een paneel of op een andere auto. Heb op m`n werk een aantal witte bussen rijden waarop ik makkelijk kan en mag testen. Zolang ik niet door de lak ga, is het goed. Kan alleen maar opknappen.

Wordt vervolgd?!
 
Goed om te horen, had inderdaad verwacht dat de Seat lak hard zou zijn, gezien mijn ervaringen met een zwarte Leon 1.

Wanneer ik een testspot doe begin ik altijd met Mezzo, misschien dus toch eens Finale een kans geven...
 
Zo zie je maar, niks vooraf aannemen over de hardheid van de lak, het kan altijd anders zijn dan je verwacht.
Mooi resultaat hoor en in zes uurtjes? Helemaal niet verkeerd.
 
Strak uitgevoerde detail met dito resultaat! Een snel en goed resultaat, lak was dus niet een al te slechte combinatie, afgaande op de groene pad en Finale.
 
eigen merk velgenborstel (beter dan de EZ brush)

Beter als de EZ brush dat kan nogal snel, wat een waardeloos ding is dat. Bijna net zo slecht als die velgen borstel van de Megs...

Welke heb jij nu in gebruik en waar gekocht? Ik heb geen zin om weer een paar tientjes uit te geven aan zo'n slecht product..

Ontopic maar weer:

Puik resultaat, zeker in de korte tijd. ! Strak!
Het is ineens weer een mooie auto geworden. Wereld van verschil!
 
Mooi resultaat! Enneeee.... Koen kan weer trots zijn dat hij meerijd
;)

Over de ez brush, helemaal mee eens.. Slap ding wat super snel kapot is! Memorystand is ook niets!
 
@Allen,

Dank voor de positieve antwoorden. Ook ik stond versteld van de snelheid en nette afwerking. Zat te denken of er in finale veel fillers zitten?!? Wellicht dat dit zorgt voor de "nette" afwerking? In ieder geval ben ik er blij mee.

Had nog een leuke detailfoto die ik jullie niet wil onthouden.. Voor de duidelijkheid, dit is de reflectie van de motorkap!

7225916270_8b48f1747c_z.jpg


Groeten,

Robert
 
@Jjonkie en I-Roy:

Ik zal binnenkort een foto plaatsen van de door mij gebruikte borstel. Deze is niet specifiek voor velgen bedoeld, maar is voorzien van twee stangen met elk stevige(re) haren. Ik gebruik deze borstel al heeeel lang en is niet kapot te krijgen. Wordt vervolgd..

@rvarkelen:
Ik heb continu de beschikking over 3 van dit soort ruimtes waarvan die op de foto het meest vol staat. Verwarmd, verlicht en zijn allen geschakeld. Met dank aan mijn werkgever.. :)
 
De maand mei staat doorgaans bekend als redelijk droog met gemiddelde temperaturen.. Nou, dit jaar dus niet! Op hemelvaartsdag was het even rustig en heb ik de auto van de vrouw onder handen genomen. Helaas geen tijd voor een full detail, maar deze wordt binnenkort gepland. De auto is in de winter eenmalig "gewassen" met een borstel en hogedrukreiniger bij een pompstation. Als de zon schijnt, zie je alle vegen in de lak zitten. Eigenwijs..

De velgen zijn gereinigd met Billberry (1:7) en IronX om de laatste resten te verwijderen. De auto is als pre-wash ingespoten met een mix van shampoo en water (ongeveer 1:10). Vervolgens de auto afgespoeld en gewassen met wash mitt en 2 BM. Normaal gesproken foam ik de auto, maar wegens het ontbreken van een hogedrukreiniger vond ik dit een goed alternatief. Het voorweken van de auto is echt een aanrader!

De kunststof delen zijn ongeveer 1 maand geleden behandeld met Black Wow en zagen er nog redelijk uit. Ik verwacht niet dat dit nog maanden blijft zitten.. Iemand tips om de standtijd te verlengen? De auto is vervolgens voorzien van een laagje Dodo Juice Red Mist om de laatste vlekjes weg te werken en om de lak te "beschermen". Banden zijn voorzien van een te glimmende laag Autoglym rubber care.

Sorry, weinig foto`s en van iPhone kwaliteit. Maar als de full detail wordt uitgevoerd, zal ik meer dan voldoende fotomateriaal verzorgen. Beloofd! Als iemand een tip heeft qua kleur remklauwen, hoor ik het graag.. Momenteel een doorn in het oog.

8739466216_2a3a20cda1_c.jpg


8738346853_2c6407b0ba_c.jpg


8739465824_1b919a468f_c.jpg


Tot snel..!!
 
strak resultaat
Ik zou de klauwen zwart maken
rood staat mijnziens te sportief bij deze wagen

(tip VHT heeft daar goede lakken voor)
 
+1 zou ze ook zwart maken.

Erg mooi resultaat bereikt. Is weer een heel andere wagen geworden.