• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Seat Ibiza 6l Black

Andrieske

Detailing trainee
11 sep 2011
6
47
Nu dat ik mij wel heel erg begin te ergeren aan de vele krassen en swirls is het tijd om ook mijn auto eens onderhanden te nemen.

Het is de eerste keer dat ik dit ga doen dus hoop dat het wat gaat lukken ben niet onhandig dus heb er wel wat vertrouwen in.

Mijn stappenplan is als volgt:

Afpsoelen met tuinslang
Velgen Poetsen
Wassen
Kleien
(wassen, hier is nogal wat discussie over dus ik weet niet of dit noodzakelijk is)
Polish
(wassen, hier is nogal wat discussie over dus ik weet niet of dit noodzakelijk is)
Waxen
Hopelijk een mooi resultaat zonder krassen en swirls

Mijn bestellijstje dat ik tot nu heb:

Wassen: -Dodo Juice - Born to be Mild shampoo - 250ml

Ruiten: -Pro Vision - Rain Clear Rain Repellant Liquid - 300ml

Kleien: -Dodo Juice - Basics of Bling - Clay Bars - 2x55g (Is 2x 55g teveel voor de hele auto, kan het ook met 1x55g??)

Polish: -Monello - Raffini Finale Finishing Polish - 500ml - Cut 2/5 Gloss 5/5

Wax: -Mothers Wax - FX SynWax - 473ml

Lubricant: -Poorboys World - Spray and Wipe - 946ml
(Ga dit gebruiken als lube en wat meer genomen omdat ik het voor vanal kan gebruiken.)

Doeken, borstel etc: -CSF - Delirium Orange Drying Towel - 60x90cm
-2x Mothers Wax - Microfiber Applicator Pads - 2st.
-Mothers Wax - Genuine Lambswool Wash Mitt - 24x28cm
-2x Poorboys World - Mega Plush - Groen - 39x39cm
-2x Poorboys World - Ultra Mega Towel - Blauw - 39x39cm
-Valma - Velgenborstel
-3M - 3434 afplaktape - 19mm breed (Is dit genoeg voor de hele auto?)

En hier nog wat foto's van de beschadigingen:

P1010166.webp

P1010165.webp

P1010167.webp

Goed stappenplan!
Ben alleen bang dat je met Finale alleen dit soort krassen niet weg gaat krijgen....

Dat word met deze lak het gehele Monello programma aflopen: Inizio, Mezzo, Finale! Welke pads heb je allemaal, en handmatig of machinaal? Voor de rest: prima stappenplan!

En wassen na het kleien? Ik doe het meestal wel, maar even nalopen met Spray & Wipe is vaak ook wel voldoende. Maar als ik na het kleien ga polijsten doe ik het niet, (wassen dan) wel even nalopen met S&W doe ik wel weer dan.

Ik ga het handmatig doen, heb nog niets in mijn bezit dus dit zal mijn eerste bestelling worden.

Ik wil het ook graag rond de 150€ houden. Ik kan later nog spullen bijkopen.

Dat ik niet alle krassen er zou uitkrijgen dacht ik al maar het gaat men eerste keer zijn dus ik wacht het eerste resultaat nog af.

Niemand nog tips/verbeteringen?

Alles is eindelijk binnen, heb lang moeten wachten omdat een paar producten niet op voorraad waren maar het is nog net voor de winter aangekomen dus geen probleem.

Ik zal morgen wat foto's posten van de collectie als voorsmaakje. En als het weer mee zit dit weekend dan gaan we aan de slag!!

Grtz

Gefeliciteerd met je aanschaf.

Gewoon lekker starten met het werk en kijken hoe ver je komt. Je hebt alle tijd. Het is jouw auto.
En leren van wat je doet. Handig voor je volgende aankoop.

Succes,
Aficior