• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Seat Ibiza zwart metallic

Oystein

Detailing addict
27 jun 2011
73
70
57
Nog geen 2 maanden na mijn 1e detail vorig jaar van de Lupo van mijn vrouw werd deze helaas total loss gereden.
De detail heeft wel zijn geld opgebracht want de restwaarde bleek flink hoger dan verwacht.
We hebben hiervoor een waardig opvolger gevonden in deze Seat Ibiza.

Helaas had de auto bij de vorige eigenaar redelijk wat te lijden gehad gezien de lak en de vele kleine beschadigingen.
Nu de winter ruim voorbij is eens tijd gehad om de lak een flink onderhanden te nemen.

100% correctie is onhaalbaar maar alle winst die ik weet te behalen is mooi meegenomen :grinning:

Kijk en huiver:

GroteFoto-FKJP4STJ.jpg


GroteFoto-SCREPWEC.jpg


GroteFoto-PGWJQJFH.jpg


GroteFoto-A6LEEJ8F.jpg


GroteFoto-NXPST84W.jpg


GroteFoto-RSRYXJPT.jpg


GroteFoto-JRJVCOVI.jpg


GroteFoto-QRBJFGXM.jpg


GroteFoto-URZWDICS.jpg


GroteFoto-4UNGC833.jpg


GroteFoto-UNAVVSNI.jpg


Eerst de auto gefoamed, gewassen en afgespoeld:

GroteFoto-DQLV8IBM.jpg


Toen aan het kleien geslagen ... leek wel schuurpapier zo stroef ... nog maar 40 x 40 cm op het dak gedaan en mijn schonen klei zag er meteen al zo uit ... huh ???

GroteFoto-K4O7WSDZ.jpg


Heeft deze auto vroeger altijd onder bomen gestaan ??

Na een uitgebreide klei beurt eindelijk kunnen polijsten.

M105 op gele pad en M205 op witte pad

Hier een 50/50:

GroteFoto-SGHBVHCB.jpg


Tevens de mototruimte aangepakt en nabehandeld met 303 Aerospace Protectant .... wat een superspul ... inspuiten, inborstelen motorlap dicht en klaar.

Na 2 uur zag het er zo uit:

GroteFoto-PX66BOAC.jpg


Verder heb ik alleen nog de eindshots:

Nabehandeld met CG Wet Mirror Finish glaze, M-Seal en het dak en motorkap nog een laagje Collinite 476s.

GroteFoto-OQ8TX7W3.jpg


GroteFoto-EZWUFUM8.jpg


GroteFoto-OEGUOUX8.jpg


GroteFoto-SRI7QOMM.jpg


GroteFoto-M6FXUQ37.jpg


GroteFoto-D7TOSYJZ.jpg


GroteFoto-ABZHDZVL.jpg


GroteFoto-JI8QW8YS.jpg


GroteFoto-Q3Q3C6Z4.jpg


GroteFoto-ZR7ZR7MS.jpg
 
Nette Ibiza, beetje jammer dat ie door de vorige eigenaar zomis/be-handeld is. Gelukkig is lekker opgeknapt alweer! Ziet er netjes uit! :)^ ,^^
 
Dat was een swirlhalla zeg 8o ! Nette correctie, maar denk dat je iets te grof bent gefinished of te weinig hits. Heb vorig jaar een Polo gedaan met een soortgelijke staat van de lak. Deze heb ik na een dag polijsten weer 90% strak gekregen. Staat wel een show off van hier op het forum.

Welke pads en middelen heb je gebruikt? En hoeveel hits?

Maar een hele verbetering, de glans is weer terug :)^
 
Mijn grootste probleem was dat de auto in 1 dag af moest.

Ik ben er met M105 op een gele pad 1x overheen gegaan (DAP 500) en alleen waar ik nog echt opvallende krassen had nog eens plaatselijk nabewerkt.
Daarna M205 op wit gefinished.
Binnen de tijdsbeperking die ik had heb ik voor mezelf het max. haalbare gerealiseerd en mijn vrouw was er erg blij mee dus missie geslaagd :party:
 
Reeds een ontzettende transformatie, al denk ik ook aan de foto's te zien dat er nog wel wat mogelijkheden zijn met deze auto.
Ik zou zeker uitzien naar een herhalingsmoment met meer tijd, want die auto kan er zeker nog een streepje mooier uit zien.
Gefeliciteerd met deze nieuwe aanwinst en fijn dat het niet al te lullig is afgelopen na dat Lupo verhaal.

Veel schadevrije kilometers gewenst,
Aficior
 
Dat ziet er heel goed uit, wat een verschil :party:

En het beetje dat je nu niet af hebt gekregen in die dag dat lukt volgende keer dan weer wel omdat die er dan niet meer zo erg uit ziet :)^
 
Leon1987 zei:
Mooie opknapper zeg!

En leuke foto's op Barendrecht, aardige voorzieningen daar?

Prima voorzieingen ... ik kan daar altijd terecht op de zaak.
Kraantje aan de buitengevel ... koelkast binnen ... en als het weer het buiten detailen niet toelaat heb ik in het magaijn net genoeg ruimte om een auto binnen te detailen $$)