• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

SEMA 2019 Nieuwe producten verzameltopic! Update 7-11 10:20

Dibbuz

Bastard of Bling
Medewerker
Tester of Bling
6 apr 2008
7.495
198
44
1572942416818.png

Laatste toevoeging: Meguiar's Ultimate producten


SEMA SHOW
is de grootste aftermarket autoshow in Las Vegas waarin veel fabrikanten hun assortiment en nieuwe producten presenteren aan het grote publiek. Je vindt er werkelijk alles van uitlaten en schokbrekers tot autoverzorgingsproducten en machines. Uiteraard is voor ons alleen het autoverzorgingsdeel interessant en dan natuurlijk de nieuwe producten voor 2020. De show start op 5 november en loopt tot en met 8 november.

Om het overzichtelijk te houden heb ik een topic aangemaakt waar we alle aankondigingen per merk van nieuwe producten zullen vermelden van de merken die we voeren.
Als de levertijd bekend is dan zetten we die erbij. Staat het er niet bij dan is deze ook niet bekend en hangt het af wanneer de fabrikant aangeeft dat we kunnen bestellen. Soms zijn producten direct te bestellen maar vaak is dat pas de komende maanden of zelfs volgend jaar pas. Ook kan het zijn dat niet alle producten beschikbaar zijn zoals bij Meguiar's. Dat ligt niet aan ons maar aan de keuze van het merk.

Dit topic wordt elke keer geüpdatet zodra er meer bekend is!

1572942484829.png

Kudos voor @Istnogferarie voor de scoop! Ik heb even gewacht tot ik vanmorgen alle foto's netjes bij elkaar kon zetten.
Garantiecoatings
Gyeon Quartz heeft de nieuwe producten gepresenteerd! Er komt een update voor de garantiecoatings waarbij de garantie helemaal afgestemd gaat worden op de wensen en omstandigheden van de auto wat eigenlijk veel logischer is dan een standaard garantie met vele voorwaarden en kleine lettertjes.

In sommige landen is een mobiele detailer heel normaal zoals in de Verenigde Staten en Australië. Om deze detailers zonder studio ook de kans te geven om bij de Gyeon familie te horen is de Q² Flash ontwikkeld. Een coating die specifiek gericht is om ook buiten te worden aangebracht. Voorlopig zal deze coating alleen in de VS en Australië te verkrijgen zijn en niet in Europa.

PPF productlijn
De PPF (Paint Protection Film) lijn wordt uitgebreid. Gyeon Quartz komt zelf met een eigen folie in twee varianten, zelf helende folie dunnere folie die de kleur verbeterd en een dikkere folie die makkelijker is aan te brengen. Ideaal voor bijvoorbeeld de achterbumper bij de achterklep. Om de PPF te beschermen komt er een PPF coating die helemaal geoptimaliseerd is voor hechting op PPF. Dit materiaal is anders van structuur dan normale lak en vereist een andere coating voor optimale hechting. Daarnaast komt er een speciale shampoo die lichte ijzerdeeltjes op kan lossen. Dit product kan natuurlijk ook gebruikt worden op normale auto lak, ook is de shampoo te gebruiken in een foamgun. En als laatste de PPF Maintain, een "Cure" voor PPF.

Rotary wool pads en wheel covers
Er komen twee verschillende woolpads voor roterende machines in twee verschillende varianten (Cut en Heavy Cut) en twee verschillende maten: 80 en 130mm. Een set wheel covers met twee verschillende texten: #gyeonized en I love to G my car.

Kledinglijn
Gyeon Quartz komt met een geheel nieuwe kledinglijn. Er komen 16 verschillende kledingstukken van hoge kwaliteit.

Wat komt er naar Nederland en wannéér!
Wat in ieder geval niet gaat komen is de Q² Flash omdat deze niet beschikbaar is voor Europa. Voor ons distributeur zullen we moeten kijken wat we op kunnen nemen. De Wheel Covers, Wool pads, Q² PPF coating, Q²M PPF WASH en Q²M PPF Maintain gaan sowieso komen. De folie zelf is wel een dingetje waar we goed voor moeten gaan zitten en overleggen met Gyeon Quartz. De folie is vrij prijzig en we hebben geen idee hoeveel we daarvan in moeten kopen wat natuurlijk zeer lastig is.

De kleding gaan we bekijken, alles opnemen is waarschijnlijk geen optie. Het zijn teveel kledingstukken en we zijn geen kledingwinkel. Uit ervaring weten we dat de vraag naar merchandise niet hoog is. Iedereen wil het hebben totdat het er is. Dat hebben we nu al te vaak meegemaakt. Een product als een beanie is een stuk makkelijker in voorraad te houden omdat je er maar één maat van hebt. Heb je 16 verschillende kledingstukken met 5-6 verschillende maten dan wordt het heel wat kleding bij elkaar.

Gyeon nieuwe producten 2020.jpg
Gyeon kleding.jpg
Daarnaast komt Gyeon Quartz met een update voor de garantie die bij de gecertificeerde coatings horen. Ook komt er een coating speciaal voor mobiele detailers die helemaal gericht is op detailers die op locatie werken en toch een garantie kunnen geven. Deze coating voor op locatie zal in eerste instantie als proef alleen in de Verenigde Staten en Australië verkrijgbaar zijn. Dat zijn echt marktgebieden waar dat heel veel gedaan wordt.











Microfiber MadnessV1.jpg


Microfiber Madness komt ook met minimaal één nieuw product naar SEMA, hieronder een teaser. Zover ik heb begrepen zal dit product pas in het voorjaar van 2020 beschikbaar zijn om te bestellen. Het lijkt mij (wij weten ook niet wat het is) een doek (droogdoek) die een twist vezel die je nu veel ziet combineert met de Dry Me Crazy vezel maar wie weet zit ik er helemaal naast :)
En ik was zeer dicht in de buurt, een nieuwe droogdoek met twistvezel en een soort Dry Me Crazy vezel. Beide kanten hebben dezelfde vezels.
In het voorjaar te verkrijgen en er komen 3 formaten: 40x40, 64x42 en 80x60cm.
1572976679154.png






MeguiarsV1jpg.jpg

Meguiar's komt met een uitbreiding van de Hybrid lijn, deze was zeer succesvol dus een logische stap!
De lijn wordt uitgebreid met een vloeibare wax, een detailer en een klei set met een polymeren klei.

1573033199473.png


Drie nieuwe Ultimate producten: Ultimate Quik Wax, Ultimate Quik Detailer (nieuwe versie/verpakking?) en Ultimate Leather Detailer
1573118508651.png


Nieuwe Detailerlijn producten:
Zo te zien op basis van bovenstaande consumentenlijn producten. Of het dezelfde formule is geen idee.
1573032667365.png

Een inspectielamp in samenwerking met Scangrip
1573054201579.png

Wat komt er naar Nederland en wanneer?
De consumentenlijn producten verwachten we dat deze in 2020 naar Nederland zullen komen. Wanneer weten we nog niet helaas.
De detailerlijn is de vraag omdat er best wat detailer/pro producten zijn die niet naar Europa komen dus dat is de vraag. Er is nu ook een coating maar die is niet te koop zonder certificering en ik verwacht dat van de M788 eigenlijk hetzelfde.


Rupes.png


Rupes komt ook met nieuwe producten.
QMAG komt eraan en als ik de foto goed zie wordt dit een 3" Ibrid-achtig apparaat. De kop ziet er hetzelfde uit als de Short Neck Ibrid. Daarnaast komt er een product in de UNO lijn erbij.
1572943533090.png
1572943595775.png
 

Bijlagen

  • 1573033060395.png
    1573033060395.png
    596 bytes · Weergaven: 134
  • 1573033071619.png
    1573033071619.png
    1,3 MB · Weergaven: 155
Laatst bewerkt:
Nieuws van Gyeon :

PPF Film
1572969038949.png

Gyeon PPF Protect+ and Enhance are advanced paint protection films, offering ultimate protection against mechanical damage matched with outstanding water repellency, self-healing properties and gloss.

AVAILABLE SIZES: 15M X 1530MM

PPF Wash
1572969023867.png

Q²M PPF WASH is an effective decontamination shampoo that can remove iron deposit from any automotive film & paint without the need to clay.

AVAILABLE CAPACITIES: 400 ML / 1000 ML

PPF Maintain
1572969028537.png

Unique SiO2 based spray designed to extend & improve self-cleaning abilities of any PPF on the market. Perfect maintenance for Q² PPF coated films.

AVAILABLE CAPACITIES: 400 ML / 1000 ML

Rotary Wool Pads
1572969002800.png

he ultimate heavy cutting wool pad designed exclusively to match the requirements of rotary polishers. Delivers incredible fast cut. Made of the finest wool with very high density and unique chemical treatment that allows them to be washed while being incredibly durable.

TYPE: Rotary

AVAILABLE SIZES: 130mm / 80mm
1572969009511.png

The ultimate heavy cutting wool.Delivers incredible fast cut.Made of the finest merino wool with very high density and unique chemical treatment for extended durability.

TYPE: Rotary

AVAILABLE SIZES: 130mm / 80mm


PPF
1572969088535.png

Unique quartz coating for Paint Protection Film.
Q² PPF is very easy to apply flexible one layer coating for all types of PPF & Vinyl. It is designed to extend self-cleaning and maximize hydrophobic properties of any automotive film while being highly durable.


BOX CONTAINS: Q² PPF 50ML / APPLICATOR / 4 SUEDE CLOTHS

Flash
1572969062082.png

Q² Flash, unique dedicated coating for Certified Mobile Detailer. Its polysilazane fast curing formula allows application under various conditions. With great self-cleaning & hydrophobic properties, it will provide extended chemical & UV protection to any automotive paint.

BOX CONTAINS: Q2 FLASH / MANUAL / APPLICATOR / 8 SUEDE CLOTHS
 
Sowieso is de Q² Flash hier niet verkrijgbaar maar alleen is de USA en Australië. En daarnaast zul je gecertificeerd moeten worden als Mobile Detailer.
 
Ik had over het woordje “certified” gelezen...

Wat de garantie betreft snap ik het “certified” gegeven wel, maar voor de enthousiasteling zou dit op termijn ook een goede zet zijn.
 
MICROFIBER MADNESS

1572977433662.png


NEW PRODUCT ALERT

We proudly present: The Chipmunk Drying towel! Our newest invention with a revolutionary design, made in Korea!

The towel closes the gap between the Waverider Waffle Weave drying towel and our Dry Me Crazy towel. The unique design is totally new on the market and actually we should have the only of this kind with both side equal!
Expect incredible water absorption because of the twisted loop fibers and crazy softness coming with the added stripes made of extra plush material. The 1000g/m2 towel comes in 3 different sizes:
- 16x16“ / 40x40cm
- 25x17" / 64x42cm
- 32x24" / 80x60cm

After several month of trials, we recently started the production process. Expect availability in early spring 2020 worldwide!
 
  • Leuk
Reactions: Brad
TS weer een update gegeven.

De nieuwe Turtle Wax producten komen volgend jaar, dit jaar gaat zover ik weet niet lukken.
 
Meguiar's komt toch weer met heel wat producten volgend jaar!
 
  • Leuk
Reactions: Brad
Ik ben erg benieuwd naar welke kleding stukken jullie gaan opnemen in jullie assortiment. Ik hoop ga stiekem hopen op de zipper jas (Carwashjacket) die rechts bovenin staat en de sokken!!;)
 
Laatst bewerkt:
  • Grappig
Reactions: RoyR
@Dibbuz Ik heb gelezen dat de Gyeon Flash coating alleen voor de mobiele professionals zijn, maar wat is het verschil met de 'normale' coatings dat deze coating extra geschikt maakt voor mobiele detailers? Is er bijvoorbeeld geen IR-drooglamp nodig, of is de cure tijd veel korter, of nog iets anders?