• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Shampoo van detailing bedrijf , nog gebruiken of niet ?

Kevin * BMW 645 Coupe

Detailing rookie
3 okt 2012
60
0
Goeden middag allemaal.

Ik zou graag willen weten of dat ik de auto schampoo nog kan gebruiken die ik normaal gebruikte op mijn auto.
De shampoo komt van het detailingbedrijf bij mij uit de buurt 'S.a.m Cleaning'
Het merk shampoo weet ik helaas niet want dat staat niet op de fles en het is roze van kleur.

Ik denk dat het een ptfe shampoo is , alleen de mensen zijn op vakantie dus kan ik ze niet berijken.

Ik gebruik nu de producten van monello, en nu zit de Monello Ibrido op mijn auto.
En wil ik nu weten of dat ik de ptfe schampoo kan gebruiken op de wax of juist niet.
Want ik wil niet hebben dat ik na het wassen me wax er af heb gehaald.

En om nu de schampoo weg te gooien vind ik zonde dan geef ik hem nog liever aan de buren.

Ik hoop dat iemand een goed antwoord heeft voor me ?

Mvg Kevin

Zou er ff mee wachten gezien je de verhouding niet weet en als je teveel gaat gebruiken dit ten koste kan gaan van de waxlaag.
Zou wel gewoon behouden, als je tzt de auto weer gaat polijsten of wilt voorzien van nieuwe waxlaag dan maakt het geen drol uit en is ie erg goed te gebruiken
Hopelijk beetje duidelijk

Bij zo'n high end wax zou ik ook een shampoo nemen uit dezelfde familie, dan weet je zeker dat ze op elkaar zijn afgestemd.

Die andere shampoo is wellicht te gebruiken voor auto's waarbij de wax nog moet worden aangebracht.

Ik raad pure shampoo aan, zonder toevoegingen voor de Ibrido. Dus geen PTFE, Conditioners of andere toevoegingen. Pak de Lavare, een Dodo of de Wolfgang shampoos hiervoor.

Ik heb zelf de gehele lijn van Monello op een aantal doeken en wasmits na. Het was meer een vraag om te weten of het wel kan.
Dan ga ik de ptfe shampoo wel gebruiken voor andere dingen.

mk-us;303042 zei:
Zou er ff mee wachten gezien je de verhouding niet weet en als je teveel gaat gebruiken dit ten koste kan gaan van de waxlaag.
Zou wel gewoon behouden, als je tzt de auto weer gaat polijsten of wilt voorzien van nieuwe waxlaag dan maakt het geen drol uit en is ie erg goed te gebruiken
Hopelijk beetje duidelijk

De ptfe shampoo zit in een spuit fles , dus het verneveld wel goed vind ik bij me vorige auto gebruikte ik het.
Ik heb de shampoo van Monello dus die gebruik ik nu gewoon.

Bedankt voor je reactie