• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Sites gaan over op glasvezel!

Tim

Master of Bling
Medewerker
2 mrt 2008
10.807
200
Berkel en Rodenrijs
Eindelijk is het dan zover, onze glasvezelverbinding functioneert.

Om de nieuwe servers over te zetten moeten wij een aanpassingen maken in de zogenaamde DNS servers, immers moet jouw internetprovider weten waar je heen moet als je Carclean.com intikt.

Deze overgang is nu ingezet, maar het kan van 15 minuten tot 1 uur duren voor het bij alle providers is doorgevoerd. Je kan dus enige downtijd ontdekken in het komende uur.

Daarna moet alles weer lekker snel zijn. :jippie

Haha. Dan ga ik eens naar huis.
Klein uurtje reistijd, dus ga er weinig van merken (behalve als ik weer inlog dan).

En dan maar hopen dat de andere kant ook aangesloten zit :-"

Ik had een foutje gemaakt :schaam

Voor de kenners onder ons: de verbinding was netjes overgezet naar de glasverbinding, IP adres op de servers omgezet, DNS had ik al eeder omgezet. Even getest of ik het internet op kon via de server en jawel. Dus ik dacht draaien met die handel. :no

Ik was even vergeten om de firewalltabel bij te werken naar het nieuwe IP, dus de server vond dat hij alle inkomende verzoeken moest weggooien, die kwam immers niet overeen met het adres dat hij in zijn tabel had staan. :-D

Nu draait het als een zonnetje! :jippie

De snelheid moet merkbaar zijn nu, we krijgen nu al uitschieters naar 5Mbit zag ik. In het oude pand draaide we op 2,3Mbit en nu dus op 10Mbit. De backuplijn, waar we met zijn allen op zaten te emmeren was 1 Mbit.

Eindelijk zoals het allemaal bedoelt is .... click & play

Wel goed van de KPN dat ze het zo super goed en zo snel zonder horten en stoten voor elkaar hebben gekregen ]d~^

10Mbit is voorlopig weer dik toekomst proof, 4 keer zoveel snelheid ;-)

Wordt er weer gebruik gemaakt van ziggo als backup (die hebben nu ook loei snelle pakketen / aanbiedingen)?

Ziggo levert niet in Berkel en Rodenrijs. UPC wel, maar die vertikt om kabel in ons pand aan te leggen. Dus als backup hebben we SDSL liggen. En daar zaten we de afgelopen week dus lekker op.

En die doet 't :ja

Voor nooddoeleinden werkt de backuplijn prima, maar meer voor een uurtje of hooguit een dag. Na 1,5 week ben je die backuplijn wel aardig zat.

Ik heb het thuis ook even getest en het is inderdaad weer vlot. Nu onze servers nog, die worden als het meezit in de loop van de zomer vervangen voor nieuwe, frisse, servers. :-D