• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Smartwax

Soepergrover

Soeper Moderator
Medewerker
Tester of Bling
13 mei 2009
7.150
223
Omgeving Breda
Heeft iemand hier al ervaring met de smart detail pads van Smartwax? Die 'gegolfde' pads met de wat stevigere bovenkant.
Ik zou graag willen weten hoe fijn deze werken ten opzichte van de 'normale' handpads. Ze zijn volgens mij wel wat aan de prijs.
 
mm, niet veel reacties in dit topic blijkbaar. Toch maar proberen... Heeft er iemand ervaring met de SmartLeather? Of hoe verhoudt die zich t.o.v. Poorboy's Leather Stuff?
 
Ik heb voorlopig enkel ervaring met de smart all-in-one, smart carpet, smart dressing en de smart gel. Van de smart dressing ben ik nog een reviewtje aan het maken, enkel nog eens foto's zien te maken.
 
-Vanquish- zei:
mm, niet veel reacties in dit topic blijkbaar. Toch maar proberen... Heeft er iemand ervaring met de SmartLeather? Of hoe verhoudt die zich t.o.v. Poorboy's Leather Stuff?

Smart Leather staat hier in de kast.

Gebruik het in mijn auto. Qau verwerking gelijk aan PB leatherstuff. Voordeel vind ik vooral dat het minder glad wordt, en een heerlijke leer geur achter laat!

Ook perfect bruikbaar voor banken, eetkamerstoelen e.d.

Daarnaast gebruik ik regelmatig Rimwax van Smartwax. Dit product polijst, maakt met 1 pass de velg glad en vuil afstotend.
 
Leather Stuff heeft toch ook een leergeurtje?

Ik dacht trouwens 'Laat ik eens de nieuwe zoekmachine van Microsoft, Bing, testen'

Dat valt helemaal niet tegen :) 3e plek, vlak onder .nl en .com.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb wel ervaring met Smartcarwash, Rimwax en SmartWax (de roze wax)

Smartcarwash is een fijne shampoo, met een toevoeging zodat je toch nog wat beading op je auto hebt ondanks er 0 wax op zit.
Rimwax is zoals Leon1987 al zij een wax met een lichte polijstkorrel. Velgen worden echt superglad.
SmartWax is een AOI product. Werkt fijn en geeft een mooi glad resultaat.
 
ik heb enkel ervaringen met de volgende producten, die zitten in mijn collectie:

-smartwax (roze wax)
-smartcarwash
-smartone
-smartdressing
-smartdetail
-rimwax
-blue B gone.

ben er wel over te spreken, vind het wel goed spul voor het geld wat je er voor neerlegt.
de smartleather is goed spul maar de geur is teveel aanwezig....
 
Ik zag net iets nieuws in de webshop: SmartClayBlock.
Lijkt op de foto wel op iets van schuim. Weet iemand wat dit precies is en of dit al dan niet handiger werkt dan gewone klei?
 
naar wat ik gehoord heb over de smartclayblok is dat het een soort van wetsanden is, althans daar ziet het naar uit, het zal niet de normale claybars vervangen...
 
DAPpere DoDo zei:
de smartleather is goed spul maar de geur is teveel aanwezig....


laat daar nog geen klant iets over gezegd hebben, persoonlijk vind ik het ook erg meevallen de geur.
het interieur die ik altijd als eerste dus aan het einde van de dag als de auto wordt opgehaald is de geur al minder.
en na een paar dagen is het weg.
de opmerkingen over Smartleather zijn wel dat de stoelen totaal niet glanzend of glad zijn, zelfs een beetje stroef.
 
Ik vind de geur ook niet te overdreven zeker niet na een paar uur. Maar het is een persoonlijk iets. Als iemand het teveel vind kan je er weinig aan doen.
 
Harold-A1 zei:
laat daar nog geen klant iets over gezegd hebben, persoonlijk vind ik het ook erg meevallen de geur.
het interieur die ik altijd als eerste dus aan het einde van de dag als de auto wordt opgehaald is de geur al minder.
en na een paar dagen is het weg.
de opmerkingen over Smartleather zijn wel dat de stoelen totaal niet glanzend of glad zijn, zelfs een beetje stroef.


Ik heb juist met bijv. PB Leather Stuff (in het verleden gebruikt) heel erg last gehad van gladheid. (trainingsbroek aan, en je glijd zo van de stoel als je geen zijdelingse steun of gordel hebt). Ook met gordel glij je vrij snel naar voren.

Dat de glans iets minder is vind ik zelf meevallen, licht denk ik persoonlijk heel erg aan het leer (structuur en kwaliteit)

Voor mij vooral een persoonlijk aspect. Smart Wax haalt meer de kleur terug bij verkleurd leer, maar glanst minder en is stroever. PB maakt het iets gladder en glimmender maar krijgt minder de originele kleur terug. Ligt dus vooral aan wat je wil en wat je fijn vind.
 
Wat ik bij mij ontdek heb afgelopen maandag,

Als ik leather stuff opbreng en uitpoets wordt die spekglad en lichter van kleur, smeer ik het op, en masseer het een beetje in, en poets het niet uit. Dan is die even stroever. En de kleur is iets donkerder.

Maar ja niet elk lederen interieur is hetzelfde natuurlijk.
 
Ik heb eergisteren mijn leren motorhandschoenen gedaan met leatherstuff, zijn totaal niet glad geworden en ook niet glimmend. Mijn motorpak moet ik nog een keer doen. Maar goed, dit is vaak ander leer dan in een auto.
 
Is er toevallig wat veranderd aan de Rimwax?
De Rimwax in het panelpotje dat ik nog heb, ruikt lekker naar kauwgomballen, maar de 'verse' grote pot helemaal niet. Die lijkt wat 'zuur' te ruiken. Ook lijkt hij iets donkerder van kleur.