• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Sneeuw op komst... wat nu?

Nog nooit geprobeerd op de auto maar de oprit schoonblazen werkt echt als er niet op is gelopen.
 
Heb voorafgaand aan de sneeuwpret gisteren de auto gewassen zodat de sneeuw op een schone auto valt. Hierdoor hecht de sneeuw minder.
Sneeuwvrij maken doe ik door een droogdoek, bijv Monello Senza, om een rubberen trekker (op steel) te doen en hiermee de sneeuw van de auto te halen.
En verder zoals @ferryed30 zei, je moet in het voorjaar ook weer wat te poetsen hebben.
 
Net de auto's even met de Husqvarna accu bladblazer ontdaan van de sneeuw. Easy peasy hele plakkaten in zijn geheel van de auto af.
Vanavond werken dus eens kijken hoe dat gaat op de weg.
 
Goeie tip van de bladblazer!
Gewoon lekker glad gepolijst en goeie wax en dan even een noodstop op een parkeerplaats, is ook een mogelijkheid.
 

Bijlagen

  • IMG_0683.jpg
    IMG_0683.jpg
    190,9 KB · Weergaven: 139
Hier ook erg veel wind, er duidelijk een verzamelplaats onder de carport. Ik weet dat onze auto onder de verzamelde sneeuwhoop staat. Maar de vorm is niet herkenbaar, zou van alles kunnen zijn verstopt onder de sneeuw.
 
Volgens mij zit er al een aardige soort ijslaag onder de sneeuwlaag. Ik heb morgen maar vrijgenomen en dan kijk ik wel ff hoe ik em ijsvrij ga krijgen . Gewoon ruiten ijsvrij maken en een stukkie rijden doet wonderen denk ik.
 
Ik heb hem schoongeblazen met de maestro, zat wel dikke ijslaag onder dus heeft even geduurd maar ik zag buren die meer als uur kwijt waren en ik was binnen 10 min klaar
 
Hmmmmm, volgens de huidige GFS kaarten t/m 23 februari de temperaturen niet boven de -4 graden, en elke nacht minimaal -10 graden vorst. ( Is natuurlijk nog erg ver weg, maar vind het wel mooi dat we weer eens misschien een strenge winter krijgen)

Toch maar eens kijken voor all season banden onder de auto dan denk ik..

gexgdffe.png
 
Geloof dat all season banden gewoon altijd slecht rijden. Maar misschien hier mensen met andere ervaringen.
 
  • Leuk
Reactions: schaef
Ik heb met Michelin Cross Climates goede ervaringen! Vroegere lease-auto had ze en daar reed ik prima mee in de sneeuw. Gisteren ook met onze Saab behoorlijk wat kilometers afgelegd en de grip was prima. Mijn broertje reed dezelfde route met een ID3 met gloednieuwe winterbanden en die had mindee grip dan ik, zei hij.

De combinatie bergen en sneeuw vraagt denk ik wel op echte winterbanden, maar hier in NL ben ik vooralsnog overal zonder schade op en af gereden.
 
Mijn handrem zat vanochtend vast gevroren. In de wijk was niet geschoven dus hier heb ik niks gemerkt en daarna op de doorgaande weg had hij genoeg grip om hem door de rem heen te trekken. Toen ik over een stuk sneeuw reed is het wiel weer stil gaan staan. Ik ben doorgereden naar de eerste veilige afslag en daar heb ik de auto neergezet. Toen ben ik maar naar het werk gelopen. :oops:
De auto wordt straks achteraf waar niet gestrooid is naar een loods gereden waar ik hem vanavond kan repareren.:D Komende weken de handrem maar niet meer gebruiken.
 
Ik gebruik sowieso de handrem nooit, zeker niet in de winter bij stilstand.
Mijn werk Vito heeft All seasons en zijn super, zware bus, lange wielbasis, goede ESP (ASR) en zelfs met Automaat en Achterwiel aandrijving als een Strijkijzer door alles heen en veel grip.
Mijn Golf V ook All seasons, werkt ook zeer goed, ook in de zomer.
Mijn vrouw haar Hyundai I20 heeft zgan zomerbanden en redt het ook prima maar niet heel fijn en voelt niet veilig.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
All season banden is net niks van ieder soort. Geen echte winterband maar ook geen echte zomerband. Weet natuurlijk hoe je rijdt en wat je verwacht van je auto en banden. Maar ik zelf wil een goede sportieve band. Ben je een rustige rijder en hecht je weinig waarde aan wegligging stuurgevoel dan zou je daar voor kunnen kiezen. Of gewoon extra setje winterbanden kopen. Zelf heb ik dat niet voor de paar maal per jaar dat het sneeuw of vriest.
 
All season banden is net niks van ieder soort.
Dat ben ik het niet mee eens. De laatste jaren, met die kwakkelwinters bevalt het super, goede waterafvoer. Bij zomerse buien idem.

De crossclimate onder de 308 doen het super. Auto staat nu nog binnen, maar andere jaren geen klagen. Onder de vorige mondeo met 25000 km per jaar, ook nooit geen klagen. Vind het zelfs fijner dan dat zachte dweil rubber (winterband) wat het de meeste tijd is.

Onder de Ford transit 4 season vanco van Continental met zware tandenasser aanhanger. Als hovenier sta ik veel in de berm en zandpaden ri stortbult. Waar ik altijd stond te slippen op de Continental zomer vanco, ook op gras in regen, tokkelt de 4 season zo weg.

Dus ja, die banden hebben bij mij hun meerwaarde al bewezen. Ik wil ze zeker niet niks noemen.
 
Ik heb het geluk dat ik bij een grossier van automaterialen werk, dus ik kan ze lekker goedkoop krijgen net als spullen voor een beurt etc.

Overmorgen gaan er 4x 205/45R17 Vredestein Quatrac 5 op, grote beurt, verse olie, en koelsysteem word even nagekeken. :)
 
  • Leuk
Reactions: schaef
Helemaal gelijk @schaef. Punt is dat de Saab normaal gesproken ongeveer 5k km per jaar maakt en dan meestal met mijn moeder van 60 achter het stuur. Daarvoor is het een meer dan prima band in mijn ogen!

Op mijn eigen auto zou ik normaal ook een echte zomer- en winterset hebben, al rij ik zelf ook helemaal niet sportief, maar dat is omdat ik het de tijd, moeite en geld waard vind om te wisselen en toch nog iets meer waarde hecht aan zaken als wegligging dan mijn moeder.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba en schaef