• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Sneeuw op komst... wat nu?

In mijn geval: Achterwielaandrijving dat vind ik al een reden dat ik ga voor wintersloffen. Is ook handig als je naar Duitsland etc. rijdt ivm verplichting bij winterse omstandigheden daar.

Hier Conti All Seasons en geen enkel probleem (behalve dat er rondom de auto opgewaaide sneeuw lag tot 20-30 cm hoogte), net als Ric325i al aangaf ook bij mij een bobbelig laagje ijs op de ruiten onder de sneeuw, maar een dikke 5 minuten krabben was genoeg om de ruiten schoon te krijgen.
Toen ik de auto kreeg lagen er all seasons van Minerva onder, en die hadden onder alle omstandigheden dramatisch weinig grip. Ik denk dus dat er een groot verschil is tussen goedkope en goede all season banden, en dan bedoel ik niet de prijs.

• Leuk
Reacties: edeluyck en Altos
Ik ben helemaal klaar met die kudt-sneeuw.

200.gif

• Grappig
Reacties: Kees-sw en RoyR
Kan iemand me zeggen hoe de wegen er bijliggen regio Breda / Eindhoven / Nijmegen?
Morgen moet ik een verplichte werkverplaatsing maken...
Hier in België zijn de hoofdwegen sneeuw- en ijsvrij.

Dan kom jij wellicht over de A73. Die ligt er prima bij.
Hoofdwegen zijn hier in de regio wel prima te doen. Al zou ik daar ook niet teveel van afwijken want de b-wegen zijn over het algemeen minder.

Bedankt, kleine geruststelling.
Normaal wordt het Antwerpen - Breda of Antwerpen - Eindhoven en vervolgens Nijmegen.

Een rit van circa 3u om een activatiebrief te verkrijgen voor eHerkenning...

De snelwegen zijn hier in de buurt sneeuw vrij en het rijdt goed door. De doorgaande kunnen soms op bepaalde stukken minder zijn.

Blij met mijn winterbanden. Gisteren en vandaag zonder moeite door alles heen, waar anderen vast kwamen te zitten :)
Ik wilde ze eerst niet monteren. Maar achteraf wel blij.

En de EU had met EIDAS nog zo bedoeld dat je die dan in Antwerpen kon kopen ;-p
Had de vraag gesteld, maar no go...
Mag enkel afgeleverd worden op Nederlands grondgebied.
En dan is mijn favoriete winkel dan nog gesloten. Anders had ik de snoepwinkel eens bezocht...

Blij met mijn winterbanden. Gisteren en vandaag zonder moeite door alles heen, waar anderen vast kwamen te zitten :)
Ik wilde ze eerst niet monteren. Maar achteraf wel blij.
Die winterbanden doen hun werk goed. Heb ze niet (meer) en schaf ze ook niet aan voor die ene keer in de 5 jaar dat er 3 dagen sneeuw ligt.
Maar het maakt wel een wereld van verschil zolang ze maar meer dan 5 milimeter profiel hebben.
Met de sneeuw op komst... voor de mensen waar de auto buiten staat; wat is jullie strategie om het te verwijderen zonder de lak te beschadigen?
Ik gebruik een keramisch kacheltje ( 15 x 20 x 10 ) . Meen iets van 500 watt. Deze zet ik op de armsteum tussen de voorstoelen en richt deze op de voorruit.
Verlengkabel eraan. Deur dicht en kabel de garage in en garagedeur dicht (allemaal rubbers). Stekker via tijdschakelaar in stopcontact.
Altijd een heerlijk warme auto, nooit krabben en de sneeuw op de motorkap waait er vanzelf wel af. De rest smelt er vanaf.
Zeg maar een budgetuitvoering van een standkachel

Edit: Maar of het ook de boel ijs/sneeuwvrij houdt bij -15 a -20?????

Trouwens, als je het er met de hand of een veger afhaalt en het zou al lichte krasjes achter laten, so what. Dat blik voor de deur is toch een gebruiksvoorwerp??!! Je kunt er zuinig op zijn maar je kunt ook overdrijven. Mocht het al iets krassen als je het eraf veegt dan heb je van de zomer weer wat te corrigeren. Dat vinden we toch leuk?
Ik neem tenminste niet aan dat de topicstarter de sneeuw met een sneeuwschuif of straatbezem verwijderd.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reacties: Cordoba en RoyR
Ik heb de sneeuw verwijderd door een Swiffer te gebruiken. Daar heb ik een Monello Peluche Verde aan gehangen en voorzichtig geduwd. Ging prima met een auto die net schoongemaakt was vóór de sneeuw kwam. Voor mij geen ijskrabber meer, ik zet de auto gewoon aan

Klopt die dingen gebruik ik ook niet. Dat kacheltje werkt top en anders doe ik de voorruitverwarming aan. Stoel en stuurverwarming voor mijzelf als ik op pad ga.

Ik neem tenminste niet aan dat de topicstarter de sneeuw met een sneeuwschuif of straatbezem verwijderd.
Haha nee toch maar niet :joy:... hier een sneeuwborstel aan zo’n telescoop steel met daarover een microfiber madness droogdoek gebruikt. & nog wat voorzichtig weggehaald met een washmit.

Ijs op de ramen met autoglym de-icer overigens.

Ik moet dadelijk weg met de auto.. Helemaal onder de sneeuw en ijs:D:D.
Inderdaad een washandschoen gebruiken en autoglym Deicer.. Kan deze ook op de rubbers? (Niet schadelijk voor de lak en rubbers??)
In het ergste geval misschien de ijskrabber aan de pas laten komen..

Beetje laat, maar misschien voor de volgende keer, werkt ook tegen ijzel.
Kurk onder de ruitenwissers, dan liggen ze vrij van het glas, doe dit ook bij mijn oldtimer die in de stalling staat.
IMG_20210210_145923.webp

• Leuk
Reacties: TWA
Bij ijzel zitten dan toch nog steeds je rubbers in/onder het ijs? Maar altijd beter dan dat ze vastgeplakt zitten op je ruit. Ze lostrekken is destructief en dan is die kurk (of kartonnetje) een prima idee.

Wat ook destructief is voor je wisserbladen is automatische ruitenwissers. Dus die met een sensor.
Als die sensor onder ijs of sneeuw zit gaan de wissers automatisch aan. Niet handig in winterse omstandigheden en dus schakel ik dat "automatische" in de wintermaanden uit en zet de schakelaar op standje "handbediend". Tijdens het rijden kun je ze weer op automatisch zetten maar dan vergeet ik ze weer terug te zetten en dus blijven ze op handmatig staan zolang het vriest.
Geldt ook overigens voor automatisch inklapbare spiegels. Ook die optie staat bij mij in de wintermaanden uit.

Gelukkig staat mijn auto altijd binnen. Zag de buurman laatst met een bezem de sneeuw van zijn auto af te halen. Omdat meneer toch al aardig op leeftijd is en ik het niet meer aan kon zien even geholpen. Mijn ego 580 bladblazer (die gebruik ik normaal altijd om de auto te drogen) uit de kast gehaald en het blies zo al het sneeuw van de auto af.

Buurman vertelde dat ie voortaan wel effe aanbelt als er sneeuw is gevallen. :joy::joy::innocent: