• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Sneeuw op komst... wat nu?

alu scherm op de voorruit en achterruit. stukjes karton voor en achter onder de ruitenwisser. Je bent vertrokken op 2 minuten. Dat is de wagen van mijn vriendin. De mijne staat in de garage :)
 
Oei, volgens mij heb ik mijn 207 nog nooit zo smerig gezien. Dit is het resultaat na 5 dagen heen en weer tussen Leeuwarden en Franeker wat grotendeels snelweg is. Het mag van mij ook gauw dooien zodat de 207 weer kan shinen!

PXL_20210213_124053093.jpg
PXL_20210213_124128790.jpg
 
Volgend weekend beide auto´s maar eens wassen. Zien er beide niet uit maar met de dooi van komende week en die blubbersmurrie op de weg zal het helemaal erg zijn na paar dagen. De bilthamber en de bodemwasser staan al klaar.

Kom nu spontaan op het idee om de BH in een tankje te doen van mijn karcher en met de bodemwasser de bodem zo in te gaan foamen. :D

Vanavond eerst nog ff snel de vriezer ontdooien en schoonmaken.. alle inhoud kan nu nog naar buiten en heeft de vriezer vannacht tijd om weer op temperatuur te komen.
 
Ik heb dat nooit echt begrepen @Marcel1973. Waar zou het zout dan terecht komen waar het nu niet zit en waar het ook niet meer weg gaat? Ik zou juist denken dat er nu ook al zout zit op plekken waar je met een normale was niet bij komt (in kiertjes, lipjes, etc) en dat warm water dan kan helpen om het zout af te voeren. Immers, met warm water lost het sneller op en daarna stroomt het weg. Koud water zal het zout minder snel oplossen en dus meer zout laten zitten.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR en Altos
Ik ben ook geen natuur- of scheidkundige @Jansen, maar heb het nu diverse keren voorbij zien komen, vandaar.
Aan de andere kant, ik vind in koud water ook prettiger wassen, want met warm water krijg ik daarna erg pijn in/aan m’n handen.
 
Laatst bewerkt:
Ik was in de winter altijd met lauw warm water. Je denkt toch niet dat ik met mijn handen in een koud emmer water ga zitten brbrbrbr. :D
 
Ik kies in de winter ook gewoon voor warm water.
De onderzijde spuit ik altijd af bij de wasbox met zo'n schuim en daarna met water; of dat warm of koud is zou ik niet weten.
 
Nu het vanaf morgen gaat dooien wil ik (net als veel anderen denk ik) komende week als de tijd het toelaat de wagen weer helemaal schoon poetsen.

Kan ik de wagen gewoon wassen als altijd, of toch op een of andere manier rekening houden met het strooizout? Hebben de experts hier nog tips voor een rookie? ;)
 
OK, merci. Ben wel benieuwd hoeveel vuil/strooizout er al af komt met de pre wash. Desnoods maar twee maal doen denk ik, kan geen kwaad neem ik aan :)
 
@JanBE - Mijn auto is al maanden niet gewassen. :p Alle troep is nu lekker ingebakken en ingekoekt met pekel en bende. Mocht ik gaan wassen binnenkort, dan ga ik inderdaad een paar keer prewashen; Lekker laten inwerken en troep laten losweken.
 
@Quantoxx ben je niet bang voor (verdere) roestvorming op je bimmer?

Leuk weetje; mij is verteld (bij een rondleiding bij BMW in München), dat de auto’s bestemd voor landen als Oostenrijk een extra laag aan de onderkant krijgen ivm pekel, terwijl auto’s voor zonnige oorden een extra bescherming op de lak krijgen ivm de vele zon.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx en RoyR
Zelfs met flinke regenbuien gaat het nog zeker een week duren voordat het zout van de Zoab af is
Dus wassen OK, maar denk niet dat je dan weer naar de normale routine terug kan

Meeste ellende in dorpels komt van ophoping van vuil van bovenaf (afvoerroute vanaf voorruit)
Wat van onderaf komt is meestal dun en spoelt wel weer weg.
Of je moet hele plakkaten modder laten zitten.
 
  • Leuk
Reactions: TWA en RoyR
De vorst is hier nog ver te zoeken, maar toch even wat stof van dit topic afblazen. Binnenkort ga ik naar Zwitserland, en dan is de kans op sneeuw redelijk aanwezig. Hier in NL gebruik ik dan de Maestro om de boel eraf te blazen, maar ik heb geen zin om naar met een verlengsnoer te gaan kloten, dus vroeg ik mij af: zou een blower op accu wat zijn? Flex heeft er eentje die ook werkt op de accu's van mijn polijstmachines, maar ik weet niet of die voldoende sterk is.

Kan iemand daar iets over zeggen? @schaef is jouw blower van Husqvarna ook op accu?
 
  • Leuk
Reactions: schaef en RoyR
Wij hebben een bladblazer op accu van de action. Deze gebruiken we, ja je verwacht het niet, om de bladeren uit de tuin te blazen...
En dat werkt prima. Of die ook sterk genoeg is voor sneeuw weet ik niet. Maar je kan het altijd proberen.
 
  • Leuk
Reactions: Jansen
De vorst is hier nog ver te zoeken, maar toch even wat stof van dit topic afblazen. Binnenkort ga ik naar Zwitserland, en dan is de kans op sneeuw redelijk aanwezig. Hier in NL gebruik ik dan de Maestro om de boel eraf te blazen, maar ik heb geen zin om naar met een verlengsnoer te gaan kloten, dus vroeg ik mij af: zou een blower op accu wat zijn? Flex heeft er eentje die ook werkt op de accu's van mijn polijstmachines, maar ik weet niet of die voldoende sterk is.

Kan iemand daar iets over zeggen? @schaef is jouw blower van Husqvarna ook op accu?
Ja die is op accu, alleen geen warme lucht natuurlijk is puur voor in de tuin om bladeren weg te blazen. Is niet echt goedkoop te noemen maar heb totdat ik de maestro kocht deze wel gebruikt om mijn auto droog te blazen.
 
  • Leuk
Reactions: Jansen
Ik heb de Flex blower en die is net te licht voor goed sneeuw blazen. Daarbij vond ik het toch lastig om om 06:15 uur 's ochtends de ramen schoon te blazen...ik heb het gedaan en het ging toen niet van harte.
 
  • Leuk
  • Grappig
Reactions: TWA en Jansen