• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Sneeuw op komst... wat nu?

Dan staan je wisserbladen toch nog in een vaste vorm met een laag ijs? Kurk vast op raam en wisser.

Thuis staat de auto en bus in de schuur. Op locatie gebruik ik het liefst een zilveren ijsdeken. 1 onder, de 2e dakpan gewijs er boven. Bij ijzel stop ik de ruitenwissers eronder blijven ze mooi vrij van ijs. Pak de dekens eraf, schud een keer en 90% ligt op de grond. Dekens in de kofferbak. Mooie schone ramen en geen gepruts. De rest is voor ijsweg spray.

Snap niet dat hele volksstammen met oude krabbers allemaal krassen creëren. Met lage zon ook nog nul zicht door de krassen.
 
Vanmiddag een harde ijslaag over de voorruit. Zo een beetje de halve fles Deicer leeg.. Uiteindelijk toch helaas de krabber er bij moeten halen voor een paar hardnekkige plaatsen. Moest vanmiddag naar de opleiding. Dus de auto lekker in een parkeergarage gezet om te ontdooien. :)
 
Hier gebruik ik ook de blower om de auto te ontdoen van sneeuw, werkt super!

Gelukkig staat ie binnen, dus dat was weinig nodig.

Afgelopen dagen na rijden ook die vieze zwarte ijs/sneeuw-smurrie ermee uit de wielkasten en van de dorpels geblazen. Oogt toch een stuk netter en zal vast iets helpen tegen roestvorming?
 
Zo een beetje de halve fles Deicer leeg.
Praten we over €2.50 / €3.50. Persoonlijk wel over om verkrasde ruiten te voorkomen. Er is ook veel meuk tussen de De-icer. Sommigen dooien en vriezen gelijk weer op. Zweer zelf bij die van D2. Met ijs wel langer de kans geven in te werken.

Hier gebruik ik ook de blower om de auto te ontdoen van sneeuw, werkt super!
Lees meer positieve reacties op de blower. Thuis werkt dat super. Wat doet iedereen als de auto op locatie staat? Of gaat de blower met kabelhaspel in de kofferbak.

Zelf wel altijd zware ruggedragen bladblazer in de bus. Met losse troep op de ramen werkt dat. Voor drogen is dat toch te lomp en onhandig.
 
Vanochtend weer de De Icer gebruikt van de Action. Altijd tevreden over geweest.
De autoglym heb ik nog nooit gebruikt. Die ligt in de hal, voor geval van nood.
 
Beetje laat, maar toch.
Voordeel van een e-tron:
  • Voorverwarmen - warm en sneeuwvrije ruiten
  • Ruim 2.600 kg - voldoende grip cq druk op de wielen
  • Quattro - vier wieltjes met elektro aandrijving
  • Luchtvering - in Allroad stand voldoende speling om weet niet waar door heen te rijden.
Nadeel:
  • Die 2.600kg moet ook wel eens remmen of een bocht door, dan wil die ook graag volle kracht rechtdoor. o_O
  • ”Spelen” is onder de 70km/u amper mogelijk, ding breekt amper uit.
Kortom, hier geen noemenswaardige issues gehad.
 
Vind ik erg meevallen @Gilster.

Deze is van gisteren, 174km op een 70% batterij. Tuurlijk haal ik in de zomer een stuk meer (ca. 325), maar hoe vaak rijd je continu 250km+ op een dag.
Maar om eerlijk te zijn, ik rijd veel in Dynamic S-stand en dat kost wel wat kilometers, maar ik rijd deze auto niet om veel km’s eruit te halen, maar ook om comfortabel te genieten.
Die batterijen werken het lekkerste met een bedrijfstemp van ca 25 graden. Vanochtend was de batterij -4 bij vertrek en -2 toen ik kwartiertje later op bestemming was. Optimale omstandigheden zijn dus ver te zoeken.

A96A009A-2323-4D61-99C5-9FFD9408CFD3.jpeg
 
Vind ik erg meevallen @Gilster.

Deze is van gisteren, 174km op een 70% batterij. Tuurlijk haal ik in de zomer een stuk meer (ca. 325), maar hoe vaak rijd je continu 250km+ op een dag.
Maar om eerlijk te zijn, ik rijd veel in Dynamic S-stand en dat kost wel wat kilometers, maar ik rijd deze auto niet om veel km’s eruit te halen, maar ook om comfortabel te genieten.
Die batterijen werken het lekkerste met een bedrijfstemp van ca 25 graden. Vanochtend was de batterij -4 bij vertrek en -2 toen ik kwartiertje later op bestemming was. Optimale omstandigheden zijn dus ver te zoeken.

Bekijk bijlage 139122
Bij Tesla wordt de batterij voorverwarmd en kun je je vertrek plannen. Tijdstip van gewenst vertrek invoeren, interieur en batterij zijn dan mooi op temperatuur bij vertrek. Gezien je dan ook nog geen stroom van je batterij gebruikt hebt gezien hij nog aan de lader ligt valt de range-hitt hier reuze mee. Door de verwarming tijdens de rit verlies je wel wat maar deze week zit ik nog steeds slechts aan 161wh/km.
 
  • Leuk
Reactions: Marcel1973
[offtopic modus]Heb je het wel eens gemeten @Matsu? Ik heb inmiddels al veel data uitgelezen en geanalyseerd. Foto is van de terugweg naar huis, dus aan paaltje voorverwarmen ging hier niet. Die 66kWh is niet zo representatief, van de parkeerplaats de snelweg op en foto maken... Ik zit nu op een 25kWh voor korte ritjes (een e-tron is niet zuinig) en een ca 20 op lange afstanden.
De Audi doet nl ook voorverwarmen, maar.... een 11kWh paaltje levert echt veel te weinig stroom om een batterij goed te kunnen verwarmen. o_O Voordeel van de warmtepomp in de Audi is dat ie wel heel efficient en vlot de batterij opwarmt.
Overigens, binnenin voorverwarmen werkt aan een 11kWh thuispaaltje wel, dat komt je range ten goede, want kost geen stroom onderweg. De verwarming in de e-tron trekt alleen al 4kWh!! Ik heb idd echt (te)veel gemeten.:p [/offtopic modus]

Sorry voor de topic vervuiling, laten we maar weer ontopic gaan, over ramen krabben in combinatie met Rain-X bijvoorbeeld.:cold_sweat:
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Matsu
Oei toch een aardige schade jammer genoeg, helaas kan je hier niet veel aan doen met dit dit weer.
Aardig geschrokken denk ik maar hopelijk kan je snel bij de hersteller terecht en kan ze snel weer van haar mooie Rio genieten.