• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Snowfoam, fun of zinvol??

Ik heb nu een aantal keer de auto afgespoten na de tfr en vervolgens gefoamd om het schuim te gebruiken bij het wassen met de handschoen. Ik heb geen harde bewijzen, maar mijn eerste indruk is dat dat helpt om nog veiliger te wassen. Dus zelfs als het niet zou reinigen, dan zou het alsnog kunnen helpen bij het wassen.

Zo heb ik het ook uitgetest en ik moet zeggen dat dat ook mijn indruk is. Wasmitt gaat net dat ietsje vlotter over de lak...
 
  • Leuk
Reactions: Jansen
In mijn geval gaat het altijd om het maximaal veilig wassen van een auto. Hoe schoon of vuil deze ook is. Maar hoe vuiler de auto, hoe nuttiger het schuimen.
Voor mij is maximaal veilig wassen de auto zo min mogelijk aanraken om vuil te verwijderen. Foamen is daarvoor onontbeerlijk.

Voor mij betekent dit de droge auto in het schuim zetten en vijf minuten laten weken. (Wat duurt dat overigens altijd lang).
Daarna met de hogedrukreiniger de auto redelijk veilig afspuiten.
Daarna de auto inspecteren en besluiten of een tweede schuim-behandeling noodzakelijk is.
Auto na het schuimen altijd afspuiten met de hogedrukreiniger.

Pas daarna zal een auto door mij uitermate voorzichtig gewassen worden met behulp van de twee-emmer-methode, Grit-Guards en goede shampoo en goede en schone wasmiddelen.

Ik heb verschillende soorten schuim met wisselende agressiviteit. Voor het zo mild en veilig mogelijk wassen gebruik ik vooral het product van Monello. Maar wanneer ik een auto ga detailen, dan schakel ik over naar een pittiger product, wat ook een mogelijke LSP zoveel mogelijk aan tast.

Mijn credo: Wanneer je niet voldoende tijd hebt, was je auto dan niet!
Bij haast kunnen krassen en defecten ontstaan die je daarna (indien mogelijk) meer tijd kosten om te herstellen.