• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Softtop met hardnekkige vlekken (eindresultaat 12-12)

Of gewoon altijd open rijden natuurlijk ;)

Had al wel aan verven gedacht aangezien de vlekken mogelijk slijtageplekken zijn alhoewel ze wat minder zijn geworden. Er zit slechts 1 kleine beschadiging in de kap, verder zijn alle vezels in uitstekende staat. Ik probeer nog 1x het dak grondig aan te pakken en dan kan ik pas bepalen of de verbetering aanvaardbaar is.

Hardtop in de winter, en in de zomer de normale kap. Wel een dure oplossing....

Wat kost een nieuwe kap met glazen achterruit trouwens? Van een A4 Cabriolet een paar duizend euro! Niet normaal.

Met een hardtop is de softtop de gehele winter opgevouwen en zullen de vouwen nog erger zichtbaar worden, bovendien vind ik een hardtop lelijk. Ik heb overigens wel een hoes die precies op de kap past voor wanneer het vriest.

kijk eens naar een setje renovo!werkt echt super,heleaas niet te koop bij CC dus,zal je een andere weg moeten inslaan!!

Jeetje, wat een taaie vlekken.
Als het tenminste vlekken zijn, het begint toch wel een beetje te lijken dat het verkleurt of verbleekt is?

Omdat de kap zwart is zou ik een poging doen het weer zwart te kleuren met https://www.Carclean.com/product/Forever_Black/Black_Top_236ml_FB-813_101995

is geen vinyldak he, dus dat spul niet gebruiken.

@Paulus, als je weet waar je een cabriokap moet kopen, dan zijn er plekken die exact dezelfde kap leveren als de dealer voor de helft of zelfs minder :-"

Ai, je hebt gelijk.

Dan zul je het wat verder weg moeten halen: http://www.renovointernational.com/products/kit_a.php

D20VT zei:
is geen vinyldak he, dus dat spul niet gebruiken.

@Paulus, als je weet waar je een cabriokap moet kopen, dan zijn er plekken die exact dezelfde kap leveren als de dealer voor de helft of zelfs minder :-"

Eindresultaat na lang volhouden:

kapna1.webp

kapna2.webp

Vlekken zijn een stuk minder, de hele kap is wel wat dof maar het ziet er een stuk beter uit dan hoe het was. De foto's heb ik vanochtend genomen na een nacht drogen en intrekken RaggTopp (+/- 1/3 van het flesje gebruikt, 3x ingesprayt). Hoes erover en dan kan hij weer even buiten staan in de regen:

kaphoes.webp

knap resultaat (eindelijk :-b )

die ez-brush(oud nieuws :-" ) , is die nu niet net afgebroken aan de kant van je remklauw????

dan durft ie wel eens klemmen en dan trek of duw je elke borstel wel stuk hoor !!

@grandscenicman, de EZ was al eerder gebroken, heb alleen wat dramatisch effect toegevoegd om zo de foto te maken :-b

@Berkant, alles beter dan een hardtop :-d

Er ontstaat wel meer condens wanneer je in de winter doorrijdt met een softtop. Het is afwachten tot het echt gaat vriezen om te zien of het vervelend wordt. Ik doe nu al alle ventilatie uit en ramen op een kier als ik bijna op de plaats van bestemming ben om zodoende de warmte en vocht uit de auto te trekken.

Ik heb een hardtop altijd lelijk gevonden, maar in het zwart op een andere kleur auto is het toch wel netjes:

Wat is die softtop toch lelijk :-b^^

Het is onmogelijk een hardtop te vinden in mijn lak dolomietgrijs parelmoer, want dit blijkt een uiterst zeldzame lakkleur. Maar in het zwart zal het zeker niet misstaan (misschien zelfs mooier). Dus ik ga even rondneuzen, want dat geklooi met de hoes ben ik wel zat. En op vorst zit ik ook niet te wachten natuurlijk.

Misschien een hele vreemde ingeving, maar wat dacht je van matzwart wrappen of spuiten? Softtop heeft op een afstand ook wel wat van matzwart, als je begrijpt wat ik bedoel..

Matzwart heb ik nooit mooi gevonden. De reden dat ik een hardtop altijd lelijk vond, is vanwege dat het er zo opgezet uit ziet. In het zwart vallen de randen en naden weg waardoor het al wat strakker oogt. Bovendien behoud je dan het idee dat het een cabrio is. En toch een hele andere auto, want het ziet er heel anders uit.

stilljester-vi.webp

Kwam deze net tegen, eentje met hardtop. Na de hele winter opgevouwen te zitten, kan de kap er zo uit komen te zien :-&

edit: de beading van de RaggTopp is trouwens verbluffend, ik zal hier eens foto's van maken. Water valt er gewoon af.

Dat wou ik ook net gaan typen. Het nadeel van een hardtop is dat de softtop de hele winter opgevouwen is. Hier wordt de kap ook niet echt mooier op. Je kunt natuurlijk wel maatregelen daartegen nemen door bv. isolatiebuis voor bv. verwarmingsbuizen tussen de vouwen te leggen, maar als er vocht tussen komt, wordt het er ook niet mooier op. Een hardtop heeft voor- en nadelen. Het is even afwegen wat je wilt. Een hardtop is natuurlijk wel een stuk comfortabeler in de winter, als de winter tenminste doorzet.
Wij hebben met onze cabrio altijd gewoon met softtop gereden. Nu moet ik wel zeggen dat hij bij ons onder de carport stond, dat scheelt ook wel weer. En als het echt baggerweer was, gingen we gewoon met een andere auto.

Ik zal die van mij altijd wel de nodige TLC geven natuurlijk. Nog ff een paar pics:
Audi-TT-hardtop-side.webp

Audi-TT_Roadster_Hardtop_2000_1024x768_wallpaper_05.webp

Laatst bewerkt door een moderator: