• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

SONAX eXtreme Ruitenreiniger

alf

Detailing rookie
18 aug 2010
56
0
Vraagje.
Ik gebruik SONAX eXtreme Ruitenreiniger. Gaat prima. Alleen een bepaalde aanslag krijg ik niet van mijn ruiten af.

Op de plek waar mijn ruitenwissers komen is mijn ruit helder. Hierbuiten lijkt het net of er een soort van lichte waas zichtbaar is. Deze valt vooral op als de ruit nat is. Wat verder opvalt is dat de prijs, die ooit op de voorruit is geschreven, ook zichtbaar is in het wazige gedeelte, maar niet op de plek waar de ruitenwissers komen. De gebruikte stift of krijt heeft de ruit dus net zo schoon gemaakt als de plek van de ruitenwissers.

Heeft iemand een idee hoe ik de rest van de ruit kan reinigen????
Blijkbaar zit er in zo'n stift/ krijt een stof die de waas oplost. Idee????

ha alf,

ik denk dat je toch aan de gang moet met een glass polish(autoglym) of glass scrub.(provision)
beide producten zijn te vinden in de webshop van Carclean.com
de stift en andere aanslagen zitten in de porien van de ruit, vandaar. een standaard glass cleaner reinigt dit niet.
ps lees dit topic ook even door :-)^ zelfde onderwerp ,^^

Probleem aanslag ruit opgelost. Glass polish autoglym heeft totaal niet geholpen. Ik had verder bij mijn bestelling gratis HD lackpolish gekregen (ook geschikt voor glimmend kunstof en glas). Met een katoenen doek goed ingepoetst. Aanslag is compleet verdwenen. $$) Liever had ik het mechanisch gepolijst, maar bij gebrek aan dat heb ik het met de hand moeten doen. Koste wel aardig wat kracht.
Mijn tip bij erg vieze ruiten of ruiten met een coating: Gebruik gelijk polish. Al die andere glasreinigingsmiddelen (heb al wat geprobeerd) werken alleen bij vervuiling wat al los zit of vet.:-)^

Jammer dan, dat het uit het assortiment gaat :( Wat zou een goede vervanger zijn?:weetniet

Ik denk dat je elk polijstmiddel kunt gebruiken. Glas is namelijk keihard en zal niet zo snel gaan krassen.