• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Sonax Profiline Glass Polish

Met een Dap kun je het gecontroleerder en beter verwerken. Waarom zou je angst hebben om je Dap op glas te gebruiken. Dat is nergens voor nodig.
 
  • Leuk
Reactions: Dutchstyler
Ahha nee klopt. Stel je voor. Ik hang gewoon uit het raam alst regent...

Nee gekheid. Gaat mij erom dat je een laag van het glas haalt. En dat het glas dunner wordt. En ja ik zit graag veilig achter glas als ik 140 rijd.

Maar het kan dan geen kwaad? En kan dat dan met elke polijstpasta?
 
@Dutchstyler ,sommige detailers stellen krasjes te verwijderen maar ik betwijfel dat.
Laatst Sonax glaspolish gebruikt waarbij ik wel stel dat ik minder krasjes zie echter is dat omdat ze weg zijn of omdat het vuil eruit gecleaned is? Ik weet het niet maar de vlekkerigheid is weg.
Voordat je echt een laag glas wegslijpt tja dat zie ik echt niet zo snel gebeuren...
 
  • Leuk
Reactions: Dutchstyler
Een laagje wegslijpen? Mwah, dat ga je niet redden. :p Dan zou je dus bij het rijden en alle troep in je rijwind steeds een dunnere voorruit krijgen.

Men spreekt hier vol lof over de glas-polijstmiddelen, maar je zou het ook gewoon met een normaal polijstmiddel kunnen doen. (Als je het glas gewoon goed schoon wilt maken)
 
Gewoon polijstmiddel of PB prof polish kun je idd proberen maar in mijn geval was dat niet genoeg om de “vlekkerigheid” weg te krijgen. Ik kan het iedereen aanraden om de ruiten af en toe te polijsten.
 
Ben maar niet bang dat je met detailing-polijstmiddelen voor glas of lakwerk je ook maar iets van het glas verwijdert. Om echt iets van het glas weg te slijpen zul je met een heel ander kaliber "polijstmiddelen" aan de bak moeten. Denk bij al deze producten meer in de richting van diepte-reiniging.
 
  • Leuk
Reactions: Dutchstyler
Heb de Sonax Glass polish gebruikt ,het corrigeren van krassen lukt aardig, maar verwacht geen wonderen!
Na meerdere hits zijn de strepen op de achterruit wel wat minder zichtbaar geworden.
 
Ik was zelf aan het twijfelen om de Glass Polishing Disc van Flexipads te nemen. Zit er veel verschil tussen de Glass Disc of de eerder genoemde MF disc die de meeste van jullie hebben gebruikt?
 
Als je kans wil maken op correctie van het glas zul je glas pads moeten gebruiken (of correctie überhaubt haalbaar is laat ik even in het midden) maar om je glas goed te cleanen is een mf pad afdoende
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Op mijn achterruit kun je precies de afdrukken van de ruitenwisser zien (met dank aan de vorige eigenaar). Met diverse zwaardere compounds (denk aan Scholl S3, Rupes Blauw en Monello Veloce ) en de Pro Vision – Glass Scrub Cream Cleanser al diverse keren geprobeerd om de krassen eruit te krijgen, maar zoals eigenlijk verwacht geeft dit weinig tot geen resultaat.

Als er goede ervaringen zijn met producten en/of ik kan het gebruiken dan schaf ik het doorgaans gewoon aan, maar in dit geval heb ik alleen 1 achterruit die ik wil behandelen (onze andere auto's hebben gelukkig geen krassen in ruiten) en weet ik (door de wisselende - en niet overtuigende ervaringen) niet of dit mijn probleem gaat oplossen.

Mogelijk zijn er nog ervaringen die ervoor kunnen zorgen dat ik het de moeite waard vind om het product aan te schaffen (dus dat hoor ik dan graag), maar als iemand mij aan een beetje product kan helpen (ik heb zelf een Rupes en een glass pad) en/of de ruit wil behandelen dan ik zou dat natuurlijk zeer waarderen en hoor ik het graag.
 
Auto gekocht zonder het direct te merken, maar kwam er al vrij snel achter dat het wisserblad versleten was en het plastic kapje al op de ruit zat. o_O
De krassen voel je met je nagel, dus helaas voor mij. Een nieuwe ruit vind ik het niet waard eigenlijk..
IMG_20200330_160931v2.jpg