• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Soort shampoo

Ik neem aan dat de post al is geweest onderhand :D :D

Hoe bevalt het ??

Heb mijn fles namelijk bijna leeg, dus misschien eens wat ander proberen....

Groet, Peter
 
Mijn fles Meguiar's Gold Class is nog lang niet leeg, maar ben er ook wel benieuwd naar eigenlijk. En een beetje afwisseling is ook wel leuk... :grinning:
 
Mijn shampoo is ook bijna op. Ik had Tim gevraagd welke shampoo ik getest had afgelopen zaterdag met de bedoeling om die nog eens uitgebreider te testen. Vertelt hij mij dat ie die niet verkoopt (Smartwax). Nu begrijp ik dat Smartwax en Chemical Guys uit dezelfde fabriek komen, maar als ik naar de prijzen kijk wordt ik niet happy: zo rond de 11 à 12 euro voor 473ml !!!

Maar als het goed is post hij binnenkort de resultaten van de tests op dit forum: ik wacht dus nog heel even met de aanschaf van een nieuwe shampoo.
 
Peter Jansen zei:
Ik neem aan dat de post al is geweest onderhand :D :D

Hoe bevalt het ??

Heb mijn fles namelijk bijna leeg, dus misschien eens wat ander proberen....

Groet, Peter

:schaam helemaal vergeten.....

Nou ja: mijn bevindingen tot nu toe: ( stom maar ik heb hem getest met een laagje Pete's 53' dus zal als ik er weer een laagje dodo overheen heb gezet hier opnieuw op inhaken:idee )

Maar; hij reinigt goed!
Geeft als je hem hebt afgedroogd een mooie boost voor je wax laag. ( net weer ff iets frisser naar mijn idee)
Ruikt helemaal geweldig:heart_eyes: :-"

Verdere resultaten later:eyes:

Mijn mening: Je moet het ervoor over hebben, maar als je dat hebt gewoon halen,^^
 
Anabasis zei:
Nu begrijp ik dat Smartwax en Chemical Guys uit dezelfde fabriek komen, maar als ik naar de prijzen kijk wordt ik niet happy: zo rond de 11 à 12 euro voor 473ml !!!

Enne de Smartwax Shampoo is geen 12 euro voor 473ml hoor. Jij hebt een shampoo van € 24,50 voor 473ml getest! Vind je hem nog steeds leuk? 8-o
 
Mooi is dat, komen ze uit dezelfde fabriek (en zijn ze identiek?) is de Smartwax nog is 2x zo duur als de Chmical Guys.

Maarre, wanneer komen de resultaten op het forum? Ik zag dat je druk bezig bent met posten, dus kom maar op!
Des te eerder wij wellicht een keus kunenn maken en kunnen gaan bestellen!
 
Een aantal producten van Smartwax zijn hetzelfde als producten van Chemical Guys, ze komen uit dezelfde fabriek, zelfde importeur. Smartwax is een concept, leuke flesjes en kleurtjes en een hogere prijs. :-"
 
Tim zei:
Er zit zeker verschil tussen de shampoo's!

Een goede shampoo is sterk voor vuil en voert deze dan ook veilig af (door middel van glijmiddelen of vuilinsluiters), maar laat de waxlaag met rust. Een goedekope shampoo zou teveel kunnen ontvetten en kan door bepaalde zuren je waxlaag juist weer aantasten. :bad

Daarom moet je bijvoorbeeld ook nooit je auto wassen met Dreft of Dubro. Daar zitten wel leuke glansmiddelen in, maar die overleven de volgende regenbui ook niet en bieden al helemaal geen bescherming tegen weersinvloeden. Wel breken ze je wax af, dus je houdt geen bescherming meer over. Op glas is het dan ook ellendig. Stroeve ruiten en daardoor piepende of klapperende ruitenwissers. 8o

Een goede shampoo schuimt ook beter en het schuimt blijft langer in tact. Een goede shampoo weekt vuil ook beter los en vlekt minder op je lak.

Sommige shampoo's hebben meer conditioners dan andere. Deze geven bijvoorbeeld extra glans aan de auto (op een veilige manier) en/of zorgen ervoor dat je auto makkelijker droogt. In de Soft Wash gel zitten, uit mijn hoofd, geen bijzondere conditioners die in de NXT wel zitten. De verschillen vind ik persoonlijk erg klein.

Een dure shampoo hoeft trouwens niet perse een goede shampoo te zijn. Er zijn verschillende dure shampoo's op de markt die niet veel beter zijn dan bijvoorbeeld shampoo van Valma terwijl je er soms 5 keer meer voor betaalt. :weetniet

Groeten,

Tim


Over schuimvorming wil ik het wel even hebben. Heb namelijk zowel Gold Class shampoo als NXT Shampoo in mijn pakket zitten. Maar als ik de emmer vul met lauwwarm water en dan de shampoo toevoeg (precies genoeg in de maatbeker afgemeten) heb ik een flauw schuimkraagje in mn emmer. Niet meer dan een paar belletjes eigenlijk. Flink de washmitt er in en keer op keer uitknijpen helpt heel weinig. Het enige waar een berg schuim op komt is mn uitspoelemmer.

Hoe kan dit? Natuurlijk kan ik wel een emmer vol schuim maken als ik shampoo in de emmer doe en de volle waterstraal er op laat lopen. Maar zo doen ze het ook niet voor in de instructie van die ene goeroe van meguiars dat kan dus niet de bedoeling zijn.

Wie weet raad
 
Klopt inderdaad wat Centroquar... zegt! Dit zelfde heb ik ook, de uitspoelemmer loopt gewoon over in zachte schuim en de sop emmer schuimt beduidend een stuk minder!
 
viel mij ook op met de goldclass, eerst water en dan shampoo, dan vermengt het volgens mij minder goed..
ik doe altijd eerst beetje water in de emmer, dan shampoo erbij en dan afvullen met warm water.

dat die goeroe het zo niet doet, tsja dat is toch ook niet heilig... als jij meer schuim krijgt op die andere manier dan doe je het toch zo ;)
 
SkyBuMp zei:
Klopt inderdaad wat Centroquar... zegt! Dit zelfde heb ik ook, de uitspoelemmer loopt gewoon over in zachte schuim en de sop emmer schuimt beduidend een stuk minder!

En nu ik er over nadenk... dat is bij mij net hetzelfde.
Nu, ik vind dat wel geen probleem, ik heb liever niet teveel schuim.
En ergens denk ik dat het logisch is dat de emmer met vuil water meer schuimt dan de propere, maar kan er wel geen echte verklaring voor geven, iets in me zegt dat het normaal is :eek:)
In mijn geval wordt de propere emmer enkel en alleen aangeraakt om de washmitt zeepsop te laten opnemen, terwijl ik in de emmer met spoelwater serieuze (zeg maar wilde) bewegingen maak in het water (om de mitt proper te maken) en daarna wring ik ze nog uit op een metertje boven de emmer. Dit alles zorgt ervoor dat er genoeg bewegingen zijn in het water waardoor het spoelwater schuimt.

Enfin, wil de echte reden eigenlijk wel weten nu...
 
turbulence zei:
viel mij ook op met de goldclass, eerst water en dan shampoo, dan vermengt het volgens mij minder goed..
ik doe altijd eerst beetje water in de emmer, dan shampoo erbij en dan afvullen met warm water.

dat die goeroe het zo niet doet, tsja dat is toch ook niet heilig... als jij meer schuim krijgt op die andere manier dan doe je het toch zo ;)

Ik doe het ook altijd zo. Emmer vullen met water en dan shampoo erbij. Dan goed mengen, zowel met de hand als met de washmitt.
Eerst shampoo en dan pas de emmer vullen geeft naar mijn mening veel te veel schuim. Maar ik denk dat dat persoonlijk is. Sommigen hebben graag schuim, anderen niet...
 
Zelf doe ik altijd halve emmer met water dan shampoo en dan nog extra water geeft mooie schuimlaag