• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Spuitnevel op fiets

Sharif78

Detailing addict
24 apr 2013
40
52
46
Goeieavond,

Mijn vriendin heeft van de week een kastje gespoten in de garage.
Met als gevolg dat mijn fiets (die pas net 1 maand oud is), nu al redelijk onder de (witte) spuitnevel zit.
Ben daar dus niet blij mee. :-"

Maar goed, de lak van de fiets is matzwart, en nu zie je dus overal die witte pikkeltjes:

20131108_175859_zpsb765bc0a.webp

20131108_175833_zps30037aa0.webp

Iemand enig idee hoe ik dit kan verwijderen?

Wil de fiets graag weer fatsoenlijk er uit laten zien.

Gr. Sharif

misschien interessant om weten op welke basis de verf was ?

Citruspower may do the thing... niks gebruiken wat schuurt of polijst, want je wil natuurlijk geen glans op je matte fiets

Voordeel van zo'n verf met een hoog droge stof gehalte is dat hij niet goed hecht in een dunne laag
Nadeel is dat het stof opzich de eigenschap heeft van een polijstmiddel
Dus geen druk op uitoefenen en vooral de hechting proberen te verminderen

AF Citrus Power oid is een optie, alcohol wellicht ook
Probeer even op iets anders dan de fiets
Ze zal waarschijnlijk niet alleen de fiets geraakt hebben :-&

Collega had het van de week ook
Graffiti aan de buitenkant van een fietsenhok met spijlen
De nevel kwam er tussendoor, fiets zilver
Hij pech dat ik op mijn werk niet detail w^^w

Ik heb laatst witte spuitnevel van een mat grijze diffuser verwijderd met een melaminesponsje.... Kan me voorstellen dat je wel iets van schuurvegen creëert, maar je kan het altijd eerst op een dood plekje proberen. Succes.

Laatst had ik de kleikit van meguiars in mn handen en daar stond op dat het ook spuitnevel verwijderd, wellicht niet de goedkoopste oplossing...maar zolang het werkt $$)

Succes

Ik denk dat er meer soorten klei zijn behalve dan die van Meguiars die nevel verwijderen alleen tegen een lagere prijs.

Gewoon met een oplosmiddel voor de lak de spuitnevel vewijderen (wasbenzine of water).
Als je met een melamine sponje erop gaat krijg je fijne schuurspoeren. Met klein zul je niet alles verwijderd krijgen.