• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stappen plan.

jdvdvinne

Detailing trainee
27 jun 2010
3
47
Ik heb tot nu toe met de Dap 500 een Laguna uit 2001 behandeld met de volgende producten.

Wassen: Meguiars NXT Generation Car Wash Shampoo
Kleien: Meguiars Quik Clay Detailing System 473 ml met 50gr Clay Bar
Polijsten: PB SSR1 Light Abrasive Swirl Remover
PB SSR2.5 Medium Super Swirl Remover
Wax/Glaze/sealant: Meguiars NXT Generation Tech Wax 2.0 Vloeibaar

Nu Ga ik binnenkort een Opel Vectra SW uit 2005 onderhanden nemen, en die wil ik een hele goede behandeling geven zodat ik er eerst geen omkijken meer naar heb.

Nu wil ik deze Vectra volgens hetzelfde stappenplan gaan behandelen als de laguna hier boven, maar in plaats van de NXT heb ik nu Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant 3.0 bestelt voor een nog mooier resultaat.

Allen nu lees ik tot mijn verbazing dat je zowel de NXT als de DGPS niet voldoende zou zijn als finish, en je zou er nog een laag van een wax soort overheen moeten brengen voor een lang zichtbaar resultaat.

Is dit echt nodig, of volstaat het om na een polijst behandeling NXT of DGPS aan te brengen?
 
Na een sealant hoef je niet perse nog een laagje wax aan te brengen.
De NXT heeft echter niet zo'n heel erg geweldige standtijd, dan zou het wel aan te raden zijn.
De DGPS zou -gezien de bevindingen op dit forum- zelf al meer dan genoeg moeten zijn.