• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

stappenplan Audi en BMW

mark331m

Detailing addict
24 mei 2010
76
55
Hallo allemaal,

Ik zit even met het volgende: ik heb twee auto's op de oprit staan, te weten een Audi en BMW. Het betreft beide witte auto's Deze auto's wil ik graag goed onderhouden, maar ik heb helaas niet zoveel tijd en daarbij is geduld sowieso niet mijn sterkste kant, dus het liefst gaat alles snel:-" Nu ben ik nog niet zo lang aan het detailen, en doe het nu nog met de hand.

De beide auto's zitten goed in de lak en gaan nooit naar een wasstraat. Omdat ik alles (nog) handmatig doe en snel klaar wil zijn, ben ik nog aan het piekeren welke stappen ik moet doen met welke producten na het kleien. Belangrijk is dat de produkten erg makkelijk te verwerken zijn en weinig tijd nodig hebben om bijvoorbeeld te curen en vervolgens makkelijk uit te poetsen zijn. verder zie ik graag een twee in 1 produkt voor het cleanen/polishen van de lak ( zoals bijvoorbeeld de Meq M83). Als laatste laag dank ik dat een sealant voor mij meer geschikt is dat een wax ivm de duurzaamheid? Ik heb nu stap 1 v1.0 en 2 v1.0 van Meq met daarna de NXT v 1.0. Ik vind deze produkten niet slecht, maar ik loop er ook niet mee weg als het gaat om deze lakken die ik behandel.

Ik moet nog wel toevoegen dat ik veel last heb van steenslag en vele vliegenlijkjes en dergelijke omdat ik "iets":roll harder rij dan is toegestaan. Dit geldt voor beide auto's, maar met name de Audi. Je ziet dan wel dat de lak meer te verduren heeft.

Heeft iemand tipd voor mij zodat ik mij bestelling kan afronden bij Carclean$$)

Edit: ik zag ook nog onderstaande produkten staan, maar vraag mij af of dit niet wat te makkelijk is en daarmee het effect te gering?
Poorboys World Polish with 100% Carnauba wax en Dodo Juice Need for Speed
 
Effe snel en een mooi resultaat gaan niet samen......... :no
Met de hand wordt die doelstelling heel moeilijk haalbaar.

Mischien een idee: Laten doen? :weetniet
 
Nee, ik besteed dit niet uit, dat kost veel meer tijd en onzin. Hoe breng ik mij Auto weg en kom zelf weer terug, wat is een goede bij mij in de buurt (die is er niet) etc. etc.........

Dat het niet samengaat ben ik niet met je eens. Mijn auto's glimmen het meest hier in de buurt, dus ik zit al boven gemiddeld en dat zie je dan ook. Het is natuurlijk wel een feit dat ik nooit hetzelfde resultaat zal behalen die sommige van jullie behalen, maar dat is ook niet mij streven. Ik moet ook nog tijd overhouden voor mijn andere hobby's:schaam
 
Als ik je zo lees, wil je binnen een uur of twee klaar zijn?

Echt cleanen / detailen heb je geduld voor nodig. Zonder tijd en geduld kom je nergens. Helaas, maar waar.

Ik doe mijn eigen auto's twee keer per jaar volledig, wat ongeveer een dag werk is. (in het begin was dat met de hand, en gewoon het stappen plan van meg's). Als je verder netjes bij houdt tijdens je normale was beurten, met een goede shampoo en af en toe een wax laag, kom je best een eindje. Maar die eerste investering in je lak, bepaald voor 90% je eindresultaat. Hoe meer tijd je investeerdt in de basis, hoe mooier de wagen er uit zal komen.

Dus mijn advies; doe het een / twee keer per jaar goed en houd bij met een goede shampo en wax.

Voor polish en cleaner is wellicht Monello Finale wat voor je. Kan met de hand, en cleant en polijst (zei het heel ligt)...

VWB na het cleanen/polijsten, zou ik zeggen; probeer de Natty's Paste en Wax eens. Goede duurzaamheid, en doet het erg goed op lichte kleuren, en laat zich heel makkelijk verwerken.

En geen goede detailers in de buurt lijkt me onwaarschijnlijk; waar woon je?
 
haha, het mag best wat langer duren dan twee uur hoor, daar heb ik geen moeite mee.

Ik woon in de omgeving van Culemborg en de commerciele poetsbedrijven die ik ken, daarvan ben ik niet onder de indruk. Het kan natuurlijk altijd zo zijn dat er hier een bedrijf zit welke ik niet ken, dus ik hou ik hoor graag als iemand iets beters weet.,^^ Het is wel belangrijk dat het op zaterdag kan, anders heeft het nog geen zin, want doordeweeks ben ik lekker aan het rijden.

De Monello Finalle is Polish en cleaner in 1? Moet je dan nog met verschillende pads werken of alleen de zwarte gebruiken.
 
Dat, er zijn maar weinig poetsbedrijven die echt detailen :D

Er zijn wel detailers die op lokatie komen, en je wat tips kunnen geven, of je mee willen laten helpen. Zo ben ik ook echt besmet geraakt met het virus.

Bedankt nog hè, HaroldA1 ;)

Ik haal het iig bijna nooit binnen 8 uur voor een hee wagen. Alleen de buitenkant van een goed onderhouden auto is misschien nog te doen, maar de grotere uitdagingen gaan snel naar de 10 - 12 uur :eyes:
 
Ik ben al 4 zondagen bezig met de zijkanten van mijn 80. Kneiterharde lak, en nog steeds niet naar de zin.
 
OK, maar ik kan er ook voor kiezen om elke keer een onderdeel van de auto te doen. De ene keer het dak, de volgende keer de motorkap etc. Kom ik weer terug op mijn beginvraag met welke produkten ik dat het beste kan doen die effectief en makkelijk werken.

@ Paulus, wat ben je in hemelsnaam met die zijkanten aan het doen dan? 4 hele zondagen?