Ik zie een coating smeren niet als kruisraketten technologie.
En een coating smeren is in mijn ogen makkelijker dan een wax op de juiste manier aanbrengen.
Daarom focuste ik me meer op de wasmitts.
Ik lees drie vragen, te weten:
1) worden coatings gehyped?
2) voorkomt een coating swirls beter dan een wax?
3) kan een wax swirls voorkomen?
Ik ga lekker meegenieten van de antwoorden die gaan komen. Je hebt natuurlijk de pro-coating en de pro-wax, dat wordt smullen.
Ik ben vooral pro mooi resultaat.
1. Een coating is niet overhyped, slechts overpriced
Er zijn toch wel best veel dingen dingen die er toe kunnen lijden om voor een coating te kiezen.
Ondanks dat glans niet in een potje zit geeft het toch een overduidelijk een meerwaarde in glans.
Coatings houden over het algemeen wel een jaar vol. Die duurzaamheid vind ik wel fijn.
Waxen hebben soms een vergelijkbare of zelfs een mooiere beading. Het vooral die sheeting waar ik een mooie coating in vind uitblinken. Ik persoonlijk verkies een sheeting boven beading. Ondanks een beading voor mooiere foto’s zorgt.
Vooral de zogenaamde zelfreinigende werking is zeker iets waar een coating in uitblinkt. De auto laat zich zoveel makkelijker schoonmaken dan bij een wax.
2. Je sommige coatings zullen helpen swirls te verminderen. De enige manier om swirls te voorkomen is door een auto in een etalage te zetten en nooit meer aan te raken.
De zogenaamde (extra) hardheid zal voor mij nooit de doorslag geven om voor een coating te kiezen. In mijn ogen wil een detailer sowieso elk jaar zijn auto polijsten.
Dus ik zou altijd kiezen voor de coating met de mooiste looks. Tot op heden was dat voor mij Prime. Sinds de nieuwste lichting kan ik daar geen antwoord op geven.
Door de bovengenoemde reden zal ik voor Pure gaan, maar dat is slechts een aannamen.
3. Nee
Heeft een van jullie ervaring met of enig idee over het verschil tussen bijv. de Chemical Guys Second Skin 6 en de Sonax Polymer Netshield? Af en toe vraag ik mij af of sommige formules of iig de werking van het product niet gewoon hetzelfde is maar dan voor een héél andere prijs.
CG heb ik in zijn geheel geen ervaring mee.
Wel met PSN. Die breng makkelijk aan en je kan het bijna niet fout doen.
Daar integen doet hij in alle bovengenoemde eigenschappen onder in mijn ogen.
Ja dat klopt
@Marcel1973 onder mijn naam staat immers ook ‘Detailing rookie’
De titels op dit forum reflecteren geen van allen het geleverde werk
ik heb verder toch geen hobby’s en kan er misschien wel eentje gebruiken.
Sorry hier moest ik een beetje on lachen.