• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stappenplan Opel Grandland X Quartz Grey

En box nummer twee, de Glass & Interior Box

Valet Pro Citrus 1:20/30 voor interieur reiniging
Valet Pro Citrus 1:50/60 voor tapijt reiniging
Q2M Glass
enz.
IMG_0915.jpg
 
Onmogelijk bedoel je volgens mij is Mohs een van de uitblinkers in microns toevoegen en dan zit je op +- 0.5 max.

Toevallig pas naar een cursus (coatings) geweest waar de verschillen werden genoemd in het toevoegen ervan. Toen kwam dit ter sprake.

9e9077de27ae72e3a971c867df842ffd.jpg
 
BD3E7ADE-4E23-48FC-8E56-B30BDEE7B09D.jpeg
3A4CC82E-F4A5-44C6-9D93-A47E2EE7365D.jpeg
Voor het eerst maar even wat producten uitgeprobeerd uit mijn lijstje.

-Monello non-ferro voor de velgen
-Citrus pre-wash met de foam lans, wat mijn opmerking hierover is is dat het reservoir wel heel snel leeg is.
-Dodo Juice Born to je mild.
-Polishangels RapidWaxx
-APC citrus pre-wash verdund voor het interieur
-Q2M Glass

Hier het resultaat, als ik wat meer tijd heb dan ga ik mij uitweiden over de doeken en washmitts.
 
  • Leuk
Reactions: 350Z
Blijft een lekker kleurtje dat Skoda Race Blue. Toen we een Octavia in deze kleur hadden detailde ik deze ook graag, heel dankbaar kleurtje
 
  • Leuk
Reactions: Aficior en Wesly
Over de doeken en mitts.....

Voor de velgen:

-EZ detail GO - Top, ligt goed in de hand en spettert niet.
-Four Finger Mitt - Helemaal Top, blijft verrassend goed zitten door de rubber binnenkant.

Wassen en drogen:

-WW Incredimitt - Neemt lekker veel water op waardoor deze goed gehydrateerd over de lak glijdt, mooi ook dat je hem even kan omdraaien om zo weer schoon verder te gaan met afnemen.
-DoDo Juice Premium Drying Towel - Grote ramp, pluist als een malle en hapt zich vast met afdrogen.
-Gyeon Silk Dryer - Ik wil meteen nooit meer een andere droogdoek dan deze, laat met drogen een licht vochtig filmlaagje achter welke streeploos opdroogt en dit lijkt mij precies hoe je het zou willen.
-Action Spargo microvezel doek extra stevig - Super doek om de deurlijsten en onderdorpels mee te drogen, deze neemt superveel water op en je voelt gewoon dat dit een hoogwaardige kwaliteit doek is.

Spraywax RapidWaxx:

-Monello Piccolo Nero - Neemt naar mij idee te veel vocht op om de Spaywax mooi te kunnen uitsmeren, deze na een halve motorkap aan de kant gegooid. Net in de wasmachine er ook achter gekomen dat deze doekjes afgeven bij het leven dus is aan te raden om eerst te wassen voor gebruik.
-Action Spargo microvezel doek extra stevig (daar is ie weer) - De wax op de doek gespoten en toen met de doek aangebracht op de lak, prima resultaat en ja naar mijn idee ook hiervoor echt een prima doek.
-Action doek 'The Big One' - Hele dikke microvezel doek waarmee ik alles nog even heb 'opgepoetst', ik denk alleen dat deze doek voor niets anders dan dit echt te gebruiken is. bovendien denk ik dat ik hiervoor ook de DoDo Juice Premium Drying Towel kan gaan gebruiken.
-Gyeon Bald Wipe - Nog niet gebruikt, waarschijnlijk na het aanbrengen van de Invincible Primer van PolishAngel.

Ramen 3-doeken methode:

-Q2M Glass - Superspul, streeploos.
-Action Spargo glas en spiegeldoek - Een paar pufjes Q2M Glass en dan de eerste reiniging met deze doek.
-Action Spargo microvezel doek, die met één glimmende zijde - Weer een paar pufjes Q2M Glass en dan netjes uitwrijven, het resultaat is er eigenlijk al want de ramen zijn brandschoon zonder strepen.
-Action Spargo wafelstructuur droogdoek - Om na te drogen en te corrigeren zonder pluisjes.

Dashboard en navigatie:

-Action Spargo microvezel doek, die met één glimmende zijde - Wat APC erop gespoten en het schoonmaken is een fluitje van een cent, en alles zonder strepen en mooi egaal opgedroogd.
-Action Spargo suede-achtige microvezel doek - Gedeponeerd in de afvalbak :eek:
 
Laatst bewerkt:
+1 voor de reactie hierboven. :)

Ik heb ook best wel wat hoerendoekjes van de Action, maar deze zullen nooit goede MF-doeken overtreffen. En dan heb ik het bijv. over de Peluche's van Monello die ook een scherpe prijs hebben. ;)
 
@Quantoxx maar waar gebruik jij de Peluche's dan voor? Ik kan de doeken, dus bijvoorbeeld de Piccolo Nero's nog niet echt goed plaatsen kwa gebruik. Voor zover ik vandaag ben bezig geweest kwam ik er wel achter dat de Silk Dryer gewoon mijn droogdoek blijft en dat ik voor het glas ook wel de juiste combi heb gevonden omdat het makkelijk werkt en streeploos schoon word, dit geldt eigelijk ook voor het interieur. Dan heb ik nog de stevige doeken van de Action voor de dropels ed. (de hoerendoekjes).
 
De Piccolo's heb ik geadviseerd gekregen voor het afnemen van coatings. Ik vind ze verder niet zo fijn. Mijn voorkeur gaat dan uit naar Edgeless doeken.

De Peluche Verde en Bianco gebruik ik voor van alles. :) Bij het polijsten, waxen, interieur, detailer, etc.

Wafeldoeken zoals de Vetro Bianco om de ramen na te wrijven, nadat ik met een glasreiniger en Disco Duo geboend hebt.
 
Ik heb een tijd geleden eens een Microfiber Madness Slogger kado gekregen bij een bestelling en lang niet geweten waar ik die voor zou gaan gebruiken. Tot ik hem laatst eens geprobeerd heb voor het interieur (dashboard e.d.) nawrijven na het reinigen met detailkwast met Interior Cleaner en daar vind ik het een fijn doekje voor.

Ik heb laatst ook een Piccolo Nero meebesteld om eens te proberen (niet omdat het moet, maar omdat het kan) ;) en ik weet eigenlijk nog niet precies waar ik die voor ga gebruiken :innocent:

Maar je vindt vanzelf een keer een goed gebruik voor de Piccolo Nero en vast ook voor de Dodo Juice droogdoek (bijv. als extra droogdoek voor sponningen e.d.)

Ik zie dat de Dodo-doek toch 5 sterren krijgt uit 7 beoordelingen dus zo slecht kan het niet zijn. Maar zo krijgt de Monello Senza Acqua ook heel goede beoordelingen maar daar ben ik dan weer niet heel enthousiast over nadat ik de Microfiber Madness Dry Me Crazy gewend ben. Zo zie ja maar dat iedereen dingen anders ervaart.
 
Ik gebruik de Piccolo Nero voor het drogen van de wielen en voor het uitwrijven van Wheel-Sealant. Ik heb er een paar. Dat zwart komt dicht bij de kleur van de banden. Ik vind dat wel handig.

Voor uitlaten bijvoorbeeld heb ik hele goedkope merkloze microvezeldoeken.