• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stappenplan Opel Grandland X Quartz Grey

Leuk om te lezen wat dit allemaal losmaakt :innocent:

Mijn lijstje is inmiddels de deur uit en het is uiteindelijk dit geworden.......... :sweat:

  • Nilfisk C120.7-6 (standaard geleverd met flexibele slang :p)
  • Lancia Foam lans
  • Kannetje Valet Pro citrus Pre-Wash
  • Flesje Dodo Juice Born to be Mild shampoo
  • Set emmers 19 liter
  • GridGuard rood en blauw
  • Microfiber Madness Wash Mitt in het blauw en in het grijs
  • Monello Non-Ferro bundel met spons
  • Monello Non-Ferro bundel met Whool Wheel Mitt en EZ Detail Go
  • Monello Dolce Verde klein
  • Dodo Juice Born Slippy Lube
  • Raffini Polishing pad
  • Raffini Finishing pads
  • Gyeon Q2 Rim kit
  • Gyeon Q2 Trim kit
  • Wheel Wax Extreme Black
  • Soft99 Ultra Glaco Glass Seal
  • Gyeon Q2M Glass
  • Mothers Leathertech Care Kit
  • Biologsch afbreekbare reiniger/ontvetter, op mijn werk (Crisal Ecolabel Economic Green 25 liter!)
  • Melamine sponsjes van de Action
  • Multidoeken van de Action in alle soorten en maten om te proberen
  • Soft Touch Premium Drying Towel 60x60
  • Typhoon Microfiber Cleaner

En nu komt het, dus barst maar los :laughing::laughing::laughing:

  • PolishAngel Glasscoat Invincible Primer 50ml
  • PolishAngel Glasscoat Single Color 50ml in de kleur G4i Quartz Grey
  • PolishAngel Connoisseur Rapidwaxx spraywax
Dus.........
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: RoyR
Hier wat foto's van de doeken welke ik heb aangeschaft bij de Action. Sommige zijn echt té simpel, maar naar mijn mening zitten er toch ook wel wat mooie stevige doeken bij:


IMG_0838.jpg
IMG_0839.jpg
IMG_0841.jpg
IMG_0842.jpg
IMG_0843.jpg
IMG_0844.jpg
IMG_0845.jpg
IMG_0846.jpg
IMG_0847.jpg
IMG_0848.jpg
IMG_0849.jpg
IMG_0850.jpg
IMG_0851.jpg
 
Mooi lijstje!

Die bovenste blauw gele doeken gebruik in dr keuken. Heb ze nooit op een auto gebruikt maar zijn van een mooie kwaliteit.

Maar voor action begrippen zijn die redelijk duur, en ik betwijfel of een Monello Verde veel duurder is. Want die laatste zal toch echt mijn voorkeur hebben.

De rest van de doeken zal zeker niet in de buurt van mijn auto komen.

Ik vind doeken zeker niet iets waar je op moet besparen als je detailen een beetje serieus wil nemen.
 
@Zluytr Het is gewoon even uitproberen allemaal.

Die bovenste doeken zijn 1,99 euro en de rest van de doeken zullen hun weg wel vinden voor bijvoorbeeld de ramen te doen of de bekleding af te nemen (of in de keuken te belanden). Wat ik persoonlijk erg lekkere doekjes vind zijn de 6e doekjes van boven, deze hebben een matte en een glimmende kant. Ik gebruik ze op mijn werk al een paar jaar om ramen mee schoon te maken en ze bevallen mij prima. Ook de 5e doekjes van boven (die met het gele randje) zijn naar mijn idee van prima kwaliteit en kosten slechts 0,89 euro. De spuitflacons zijn slechts 0,69 euro en ook de kwasten zijn slecht 0,49 euro.

Somme artikelen vond ik het proberen waard en ik moet zelf maar ondervinden welke voor mij goed genoeg zijn zeg maar. Het lijkt mij dat alle leveranciers van detail producten niet een fabriek laten bouwen om hun eigen microvezel te laten fabriceren, ze laten de doeken misschien wel in hun kleur en formaat maken maar de microvezel welke zij kiezen zal toch uit een standaard aanbod komen lijkt mij.
 
Er zijn veel detail-producten die als beginnend detailer heel duur lijken. Zo heb ik ook lang € 14,- voor een emmer belachelijk duur gevonden en zo ook met droogdoeken. Maar als je die kwaliteitsproducten eenmaal geprobeerd hebt dan blijken die helemaal niet duur te zijn en hun geld dubbel en dwars waard.
Zo heb ik eerst ook met een MF washandschoen van de Wibra mijn auto gewassen en dacht dat heel fijn was tot ik een Microfiber Madness Incredipad kocht. Toen ik daarna die washmitt nog eens pakte voor de dorpels dacht ik echt: Hoe kan ik hier ooit mijn auto mee gewassen hebben? Dit is niks : unamused:
Je moet ergens beginnen en het is goed om het verschil te ervaren. Maar de ene MF doek is de andere niet... ;)
 
  • Leuk
Reactions: Aficior en Wesly
+1 voor bovenstaande reacties, vooral deze zin van @Zluytr :
Ik vind doeken zeker niet iets waar je op moet besparen als je detailen een beetje serieus wil nemen.

Wat betreft die kwasten: ga je schilderen??
Want voor car-detailing zijn ze ongeschikt vanwege de metalen omhulsel.
Neem dan of goede kwasten via Carclean (bijv. die van Valet Pro) of kwasten zonder metalen omhulsel (bijv. Wibra-kwasten).
 
  • Leuk
Reactions: Aficior en Wesly
Zelfs met isolatietape erom kun je beschadigingen veroorzaken......
De haren van de Wibra kwasten zijn redelijk hard (weet ik uit ervaring); voor een paar euro meer gewoon voor goede detail-kwasten gaan!
 
  • Leuk
Reactions: Wesly
Denk dat het goed is rekening te houden met je niveau en “gewenste kwaliteit”.
Tuurlijk zijn er een hoop goede spullen, maar het moet ook allemaal betaald worden.

Het is, tenzij je de loterij hebt gewonnen, hele stap om van een autoshop Valma setje naar een complete detailuitrusting te gaan. Stap voor stap en niet alles in een keer willen. Juiste keuzes maken.
Kijk maar eens bij onderdeel “de collecties” en zie hoe lang men al bezig is.

Bedenk ook, dat als je iets doet je het beter goed kan doen, dan alles half.
Begin aan de basis (goede emmers, mitts etc) en dan stapje voor stapje uitbouwen.
Dus geen kwasten kopen bijvoorbeeld, omdat “iedereen die gebruikt” maar doordachte keuzes en stappen.
 
@Marcel1973 Ik begrijp wat je bedoelt.

Ik begin vanaf het niets en die kwasten hoef ik ook niet te gebruiken in eerste instantie, desnoods ga ik er wél echt mee schilderen :D. Ik ga ook alleen mijn eigen auto doen dus voor mij is het ook echt een hobby en bij een hobby begin je altijd met opbouwen. Iemand met een postzegelverzameling begint ook met goedkopere en minder bijzondere postzegels te verzamelen waar de echte diehard verzamelaar zijn neus voor zal ophalen.

Ik denk dat ik met die doeken mij geen buil kan vallen want een doek is altijd wel ergens voor te gebruiken. Het gemak, dat moet ik zelf gaan ervaren. Ik heb ook wel een doek meebesteld met mijn order bij Carclean, een 'Soft Touch Premium' droogdoek. En bij de kits van Gyeon en van PolishAngel zullen ook wel wat doeken zitten plus de doeken welke ik heb liggen natuurlijk :p.

Zodra ik alles binnen heb dan kan ik voor mijzelf eens op een rijtje gaan zetten wat ik waarvoor wil gaan gebruiken en wat ik dan nog wil bijbestellen, ik zal hiervoor dan gewoon het forum moeten gaan doorspitten welke doeken het meest in de smaak vallen want hierover zullen de meningen ook wel weer sterk verdeeld zijn :no_mouth:.

In ieder geval denkt mijn vrouw wel al dat ik aan het doordraaien ben :joy::joy::joy: Ik ben net even naar IKEA geweest om het volgende te halen....

IMG_0858.jpg