• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stappenplan Seat Leon Emocionrood

Vailen

Detailing addict
12 jul 2012
68
65
40
Bodegraven
Toch even checken of mijn stappenplan klopt:

1. Foamen
2. Reinigen met Iron.X
3. Kleinen met Meguiars - Quik Clay Detailing Kit
4. Wassen met Super Slick & Wax - Limited Edition & Monello - Wash Mitt
5. Polijsten met Monello - Raffini Polish & DAP900
6. Voeden met Poorboys - Black Hole
7. Waxen met Poorboys - Ex-P
8. Coaten met Gyeon- Q² Mohs of Q² Prime

Volgens mij is dit alles :)

Het gaat om onderstaande auto:
IMG_0930.webp

1. Foamen
2. Wassen met Super Slick & Wax - Limited Edition & Monello - Wash Mitt -->Als je toch gaat polijsten, pak dan een shampoo zonder waxtoevoegingen
3. Reinigen met Iron.X
4. Kleien met Meguiar's - Quik Clay Detailing Kit
5. Polijsten met Monello - Raffini Polish & DAP900
6. Coaten met Gyeon- Q² Mohs of Q² Prime

Wat Soepergroover zegt + dat ik na het polijsten ook nog een ontvetstap zou toepassen, bijvoorbeeld met Monello Spruzzo of Q2M Prep.

Dus geen glaze of sealant tussendoor.

Wat McShine inderdaad zegt: na polijsten nog een ontvetstap toepassen.

"5. Polijsten met Monello - Raffini Polish & DAP900": dit is wel erg ruim omschreven. Wellicht handig om aan te geven welke polijstmiddelen + pads je hiervoor wilt gebruiken?

Tevens dien je minimaal tot 15 graden te stoken om de coating uit te laten harden dus een goede verwarmde garage is in dit jaargetijde daarvoor wel een must.

Pakkie;348147 zei:
"5. Polijsten met Monello - Raffini Polish & DAP900": dit is wel erg ruim omschreven. Wellicht handig om aan te geven welke polijstmiddelen + pads je hiervoor wilt gebruiken?
Ik heb alle Monello pads en alle polish van Monello daarom heb ik het zo beschreven.

Maar waarom zou ik geen black hole plaatsen?

3 Redenen :ja

1 Omdat het weinig toevoegd aan een perfect gepolijste auto. Is ie niet perfect = Nog een keer.. :)
2 Omdat een echte coating beter hecht op een kale lak, in alle gebruiksaanwijzingen van de diverse coating vind je de aanwijzing om de lak zo grondig mogelijk te reinigen.
3 Omdat een coating van zichzelf al genoeg vullende eigenschappen heeft.

PS Als je het nog gekker wilt maken, ik voorzie mijn wagens altijd eerst van een coating, en daarbovenop kun je weer los gaan met glaze/wax.